K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-01-2012, 15:06   #61
BSR
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-12 2011
Lokation: Herning
Alder: 48
Indlæg: 101
Styrke: 13
BSR er ny på vejen
I fredags havde jeg besøg af hende der bevilliger hjælpemidler. Hun var tilsted i 2 timer af mit arbejde hvor hun sad og skrev ned mens hun observerede mig.. Bagefter gennemgik vi det hun havde set. Hun har ligeledes alle papir fra læge og speciallægen, som hun brugte i hendes fremlægning af hjælpemidler. Hun sagde at lægekonsulenten har skrevet de ikke behøver mere i min sag og at der skal afprøves hen imod arbejdstidsnedsættelse. (det dokument manglede i min aktindsigt..) men hun kom frem til at jeg må arbejde 15 timer om ugen og når der kommer ro på og jeg får trænet min ryg op vil jeg muligvis kunne arbejde 20 timer.
Hun forklarede at de ville bevillige mig 4½ time om ugen til en skånemedhjælp og at det ville virke fra d. 1. feb.
Min sagsbehandler er langtidssygemeldt og jeg kan derfor ikke rigtig få noget konkret at vide om, jeg skal i en arbejdsprøvning (på min arbejdsplads?) og hvad med min chef og en hjælper? han synes det lyder besværligt...
Vil det at hun vurderer jeg har brug for hjælp påvirke min sag om flex?
Jeg overvejer om jeg skal søge arbejde et andet sted, hvis nu min chef finder det for bøvlet at jeg nu også skal have skånehjælp..
De må meget gerne snart beslutte hvad der skal ske, jeg synes tiden går med at vente og tanker om det fylder..
Jeg fik lidt et chok for jeg har ikke selv kunne se jeg kunne have gavn af en hjælper, dog skrev hun ast en skånehjælp ikke ville kunne påvirke mit helbred således jeg vil kunne arbejde mere. Hun mener det er aflastning så jeg overhovedet kan holde til at arbejde..
Lige nu oplever jeg at lægekonsulenten og lægerne ser mig som mere syg/alvorligere end jeg selv gør.
eller også er det fordi de kender mere til hofte og ryg - skader end jeg gør..
BSR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2012, 15:45   #62
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af BSR Se meddelelser
I fredags havde jeg besøg af hende der bevilliger hjælpemidler. Hun var tilsted i 2 timer af mit arbejde hvor hun sad og skrev ned mens hun observerede mig.. Bagefter gennemgik vi det hun havde set. Hun har ligeledes alle papir fra læge og speciallægen, som hun brugte i hendes fremlægning af hjælpemidler. Hun sagde at lægekonsulenten har skrevet de ikke behøver mere i min sag og at der skal afprøves hen imod arbejdstidsnedsættelse. (det dokument manglede i min aktindsigt..) men hun kom frem til at jeg må arbejde 15 timer om ugen og når der kommer ro på og jeg får trænet min ryg op vil jeg muligvis kunne arbejde 20 timer.

Ok men husk at sige fra, hvis det bliver for meget med 20 timer om ugen. Og få din læge med indover, hvis du føler lidt tvivl i, hvor meget du bør kunne holde til.

Hun forklarede at de ville bevillige mig 4½ time om ugen til en skånemedhjælp og at det ville virke fra d. 1. feb.

Min sagsbehandler er langtidssygemeldt og jeg kan derfor ikke rigtig få noget konkret at vide om, jeg skal i en arbejdsprøvning (på min arbejdsplads?) og hvad med min chef og en hjælper? han synes det lyder besværligt...

Vil det at hun vurderer jeg har brug for hjælp påvirke min sag om flex?
Jeg overvejer om jeg skal søge arbejde et andet sted, hvis nu min chef finder det for bøvlet at jeg nu også skal have skånehjælp..

Det må du snakke med hende om, om hvordan I finder en hjælper til af aflaste dig i de 4½ timer om ugen. Det kan være en du kender, eller en jobcentret kan finde for dig. Jeg har selv en bevilling på personlig assistance (det er nok det du får - de 4½ timer). Jeg mener ikke, det vil påvirke til en evt. fleksjobsag. For jeg har selv hjælpemidler og personlig assistance. Er selv fleksjobber. I mit tilfælde bruger jeg det efter behov. Jeg syens godt, du kunne prøve at kontakte hende som var hos dig og høre, om der er tale om arbejdsprøvning, nu hvor hun jo har nævnt de 15 timer....

De må meget gerne snart beslutte hvad der skal ske, jeg synes tiden går med at vente og tanker om det fylder..
Jeg fik lidt et chok for jeg har ikke selv kunne se jeg kunne have gavn af en hjælper, dog skrev hun ast en skånehjælp ikke ville kunne påvirke mit helbred således jeg vil kunne arbejde mere. Hun mener det er aflastning så jeg overhovedet kan holde til at arbejde..
Lige nu oplever jeg at lægekonsulenten og lægerne ser mig som mere syg/alvorligere end jeg selv gør.
eller også er det fordi de kender mere til hofte og ryg - skader end jeg gør..
Jeg tror du er en rigtig fighter, ud fra dine indlæg i tråden. Du har udholdt utrolig længe. Måske alt for længe.... Og jeg håber virkelig, at de kan hjælpe dig videre. Men jeg håber også, at din arbejdsgiver bør være hensynsfuld overfor dig og se, om en medhjælper i de antal timer kan bane vejen for en god løsning, så du kan bevares på arbejdspladsen.

Hvis du får fat i en sagsbehandler som har din sag, synes jeg du direkte må spørge, om du ikke kan starte i revalidering (arbejdsprøvning) på egen arbejdsplads, for at se, hvor meget, du kan holde til. Men jeg tror nu også, det er lidt svært, når du ikke har været fuldtidssygemeldt, for det er ofte den vej, der gør, at nogle får afklaret meget mere.... Du må rykke jobcentret for videre sagsbehandling og sig, du har brug for hjælp til at bevares der, hvor du er.... Men prøv at kontakte hende, der var hos dig på arbejdspladsen, hvis du ikke kan få fat i en sagsbehandler fra jobcentret.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2012, 12:06   #63
BSR
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-12 2011
Lokation: Herning
Alder: 48
Indlæg: 101
Styrke: 13
BSR er ny på vejen
Tak for dit svar. Det du skriver betyder det at du tror det er bedre at være fuldtidssygemeldt? min læge har flere gang tilbudt det, men jeg synes det er rarest at være lidt afsted - derfor er det kun på halvtid.. sidste jeg talte med lægen sagde han jeg kunne prøve at være fuldtidssugemeldt i 3 uger for at få ro... måske skal jeg tage imod det? lige nu er jeg hjemme 8-9 timer ud af de 23 timer jeg har...

Nå, jeg forsddøgt ast få fast i sen sagsbehandler som har min sag mens min enge sagsbehandler er sygemeldt (i 1. mdr) og der er ingen afløser!

Min sag ligger stile indtil hun kommer tilbage. Kan det virkelig passe? jeg forsøgte at komme til at tale med lederen af jobcenteret men hun har ferie og hendes afløser havde ikke tid.
Jeg vil gerne skrive et brev til lederen således min sag ikke skal ligge og vente. Er der nogle § jeg kan nævne som understøtte det?

Min sagdsbehandler sagde sidste jeg talte med hende (dato i et indlæg ovenfor) sat der vil gå et par uger inden der vil være svar.. hendes jeg talte med i dag sagde min sag ikke er indstillet til vurdering endnu.. hvad betyder det?
føj hvor er jeg træt af deres system!
BSR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2012, 13:17   #64
BSR
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-12 2011
Lokation: Herning
Alder: 48
Indlæg: 101
Styrke: 13
BSR er ny på vejen
Så har jeg fået bevilligt fæex å¨mit nuværende arbejde. puha.. sikke en omgang.. forstår det ikke helt endnu..

Hvad betyder det med den nye flexordning i forhold til min løn? ændre den sig efter 2 år? jeg er medlem af a kassen og kan forst at det skal jeg blive ved med at være efter de nye regler, ik?
BSR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2012, 14:52   #65
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af BSR Se meddelelser
Så har jeg fået bevilligt fæex å¨mit nuværende arbejde. puha.. sikke en omgang.. forstår det ikke helt endnu..

Hvad betyder det med den nye flexordning i forhold til min løn? ændre den sig efter 2 år? jeg er medlem af a kassen og kan forst at det skal jeg blive ved med at være efter de nye regler, ik?
Mange gange tillykke med at du har fået fleksjob bevilling. Det er jeg glad for at høre. Det er godt nok gået hurtigt, skønt!

Da du er ansat i fleksjob nu skal du ikke tænke så meget på den nye fleksjob ordning, da den vil gælde for de fremtidige nye fleksjobbere. Reformen er slet ikke vedtaget endnu, de har kun fremlagt forslag her i går. Som de fremlagde igår vil os der allerede er fleksjobber kun blive berørt af den nye reform, hvis vi oplever stor ændring i "forholdet". Måske ved når vi bliver ledige igen.

Og hvis hele forlaget eller dele af den bliver vedtaget, bliver den nok gældende først fra 1.1.2013.

Du må nok snakke med fagforeningen om a-kasse. Tror ikke du skal være i a-kasse. Men du kan fortsat blive i fagforeningen og betale kontingent.

Sidst redigeret af curls; 29-02-2012 kl. 14:56.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2012, 22:22   #66
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
stort tillykke med flex :-)
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2012, 09:31   #67
BSR
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-12 2011
Lokation: Herning
Alder: 48
Indlæg: 101
Styrke: 13
BSR er ny på vejen
Tak, jeg er meget lettet men synes også det er trist at have papir på jeg ikke kan arbejde 37 timer. Men det er nødvendigt, så jeg tænker jeg må bruge den næste tid til at erkende det og se det positive i det. Lige nu er jeg gald for jeg slipper for at have kontakt med den ene og den anden på kommunen og jobcentret.... jeg har ro og det har gjort at jeg har sovet lige sidne jeg fik mit svar.. jeg er helt drænet og kan nu endeligt slappe helt af..
BSR er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Erfaringer med CSV søges onmyway Alt det andet 6 29-10-2011 12:26
Neurologisk undersøgelse - erfaringer søges FacingTrouble Alt det andet 28 30-05-2011 08:30
Venlafaxine (Effexor), erfaringer søges? Enteneller Alt det andet 39 04-08-2010 14:03
erfaringer med medicin søges ville Alt det andet 19 13-06-2009 16:30
Søges, personer med erfaringer §84 Jens Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 04-12-2005 17:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension