K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-03-2009, 21:47   #11
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Morgause Se meddelelser
Syndrom bliver også brugt, når en række genkendelige symptomer optræder sammen, og som har et fælles grundlag - f.eks. ofte i auto-immune sygdomme. Selv lider jeg bla. af Sjögrens Syndrom, hvor kroppens immunforsvar angriber / ødelægger kroppens kirtler, kan angribe nyrene, og giver kronisk træthed mm.
Det er korrekt... syndrom er blot en betegnelse for en "samling af symptomer"... man kan hurtigt fare vild i de betegnelser... det jeg mente var selvfølgelig hjerne dysfunktioner, og ikke syndromer
  Besvar med citat
Gammel 21-03-2009, 22:01   #12
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Razmo Se meddelelser
Det er korrekt... syndrom er blot en betegnelse for en "samling af symptomer"... man kan hurtigt fare vild i de betegnelser... det jeg mente var selvfølgelig hjerne dysfunktioner, og ikke syndromer
Ja, det er altså forvirrende engang imellem.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2009, 12:50   #13
ayla
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Indlæg: 67
Styrke: 16
ayla er ny på vejen
Det hjalp lidt på forståelsen, at du mente dysfunktion og ikke syndrom, Razmo

Jeg er lige stødt på ordet: neuropsykiatriske symptomer og fund. Det må jo så være dem, der evt. bliver fundet under en neuropsykologisk undersøgelse, - eller hva! Jeg forstår dog ikke - har vi også både neuropsykologer og neuropsykiatere. Nu synes jeg lige, det bliver en tand for festligt!
Ja ret forvirrende, kan det blive, Morgause!
ayla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2009, 10:12   #14
ayla
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Indlæg: 67
Styrke: 16
ayla er ny på vejen
Nogen der ved, om der både findes neuropsykologer og neuropsykiatere?
ayla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2009, 15:11   #15
ayla
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Indlæg: 67
Styrke: 16
ayla er ny på vejen
Nogen der kender en neuropsykolog, der ikke er termlæge?

Ifølge min sagsbehandler bliver mine sygedagpenge stoppet, hvis jeg nægter at tage imod en neuropsykologisk undersøgelse. Hvis det skal være, vil jeg se om jeg kan finde en dygtig læge, som ikke skelner til at undersøgelsen er bestilt af kommunen. Sagsbehandleren sagde, at de havde et godt samarbejde med Morten Kaufmann, hvilket straks gjorde mig mistænksom. (Jeg kender navnet, men ikke hvad han står for). Jeg har fået lov til selv at finde én, der må bare ikke være for lang ventetid!
ayla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2009, 16:02   #16
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
Hvor i landet er du bosat?
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2009, 00:23   #17
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Oprindeligt indsendt af ayla Se meddelelser
Ifølge min sagsbehandler bliver mine sygedagpenge stoppet, hvis jeg nægter at tage imod en neuropsykologisk undersøgelse. Hvis det skal være, vil jeg se om jeg kan finde en dygtig læge, som ikke skelner til at undersøgelsen er bestilt af kommunen. Sagsbehandleren sagde, at de havde et godt samarbejde med Morten Kaufmann, hvilket straks gjorde mig mistænksom. (Jeg kender navnet, men ikke hvad han står for). Jeg har fået lov til selv at finde én, der må bare ikke være for lang ventetid!
Nogen har skrevet om det her på siden:

Her: http://www.k10.dk/showpost.php?p=28050&postcount=7

Og her: http://www.www.k10.dk/showpost.php?p=29544&postcount=38

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2009, 08:05   #18
Tutti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tuttis avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2008
Indlæg: 137
Styrke: 16
Tutti er ny på vejen
Hejsa, jeg har selv været ude for, at kommunen ville have mig til undersøgelse pga. en fysisk lidelse. Bange for at blive trukket igennem TERM-helvedet, frabad jeg mig direkte at komme til pskykolog fru EB.

Jeg fik så tilbudt at komme til en psykiater Nils Balle Christensen, som har kørt et projekt vedr. somatiske smertepatienter, og ligeledes har med personer at gøre med personlighedsforstyrrelser. Ud over dette har jeg læst, at han fører tilsyn med TERM-folkene, men jeg tog afsted, og blev ikke skuffet. Dette til trods for, at han har deltaget i semniarer, artikler m.v. med de personer, som vi hører mindre pæne ting om her på siden.

En rigtig flink og rar mand, som jeg ikke følte havde "dømt" mig på forhånd. Mine smerter skyldes en bindevævssygdom og kan ikke ses på scanninger m.v. og han sagde og skrev efter konsultationen til kommunen, at mine smerter er fysiske, og at der ikke er anden årsag til disse. Så det var rart at han møder en med åbent sind om man så må sige. Om han også kalder sig neuropsykiater ved jeg ikke, men du kunne da prøve at google ham og finde hans nummer, så kan det være, at han kan fortælle dig om han gør dette. Min konsultation var såvel bestilt som betalt af kommunen. Han bor pt. i Århus, men min kommune fik ham til at komme over 100 km hertil i et lånt lokale til undersøgelsen (om de så har sendt flere til ham denne dag ved jeg jo så ikke).

Held og lykke med at finde et godt alternativ.
Tutti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2009, 08:18   #19
hjernet
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2007
Indlæg: 76
Styrke: 17
hjernet er ny på vejen
ayla skrev: Nogen der kender en neuropsykolog, der ikke er termlæge?


prøv at maile denne mand på dette link: http://gade.psy.ku.dk/

Det er nok der du får et godt bud på det.
hjernet er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2009, 14:36   #20
UllaCliffShads
Hvor skulle jeg ellers være
 
UllaCliffShadss avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2009
Lokation: Ikast-Brande Kommune, Bording
Alder: 50
Indlæg: 113
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
UllaCliffShads er ny på vejen
Jeg har også været til neuropsykologisk test på VEJLE SYGEHUS hos Finn jeg kan ikke huske hans efternavn.

Men jeg syndes at testen mindre mig om noget jeg gennem gik hos en psykolog og en skolepsykolog
UllaCliffShads er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Incita, nogen med erfaring der har været der? Evaave Politik og Samfund 42 11-09-2017 16:56
Spicallæge Malika lone Schaadt har nogen været er for nylig. c.l.e.o. Alt det andet 5 08-10-2013 11:19
Nogen som har været i arbejdsprøve efter bevilget førtidspension? Indiansummer Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 68 29-09-2013 22:08
Nogen der har været på arbejdsmarkedscenter Syd Århus? nilla Alt det andet 0 27-05-2010 10:59
Nogen der har været i min situation? Anna1 Spørgsmål ang fleksjob 6 30-01-2010 22:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension