K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-06-2016, 09:10   #1
jyden69
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2016
Indlæg: 11
Styrke: 9
jyden69 er ny på vejen
Sag for teamet

Prøver igen. Tror min tidligere tråd jeg har skrevet til morgen forsvandt.

Var på kommunen igår efter endt arbejdsprøvning i fredags.
Min socialrådgiver og min jobkonsulent mener begge at jeg skal have en førtidspension. Jeg var i arbejdsprøvning 2 t ugentlig og ydede 1 time Ca . Samt at jeg havde mange sygedage.

Nu skal der laves papir arbejde færdig og så vil min socialrådgiver tale min sag med sit team ang min sag.
Hvis de alle bliver enig så skal jeg op til et nyt rehabiliteringsmøde.

Hvad er jeres erfaring med sådan en situation. Tænker på at når mine rådgivere er enige er det hele så ligetil eller skal man stadig slås for sin sag.

Ser frem til at høre jeres erfaringer
jyden69 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2016, 12:28   #2
MortenH
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2010
Indlæg: 67
Styrke: 14
MortenH er ny på vejen
Min erfaring er at du kommer til at lave en ny arb.prøvning, jeg har selv 4 timer om ugen, og havde en masse fravær. Troede også jeg stod til en pension, men fik fortalt man intet kan få uden en komplet arb.prøvning.. Nu bliver jeg så kørt den ene dag og skal tage toget den anden dag.. Men de vil hellere køre dig afsted, for så har du bevist du kan klare et flex.
MortenH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2016, 14:28   #3
jyden69
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2016
Indlæg: 11
Styrke: 9
jyden69 er ny på vejen
Tak for svaret Morten.
Var dine rådgiver også blevet enige om pensionen til dig og var du op til endnu et rehabiliteringsmøde eller hvordan hænger det sammen med dig ang en længere varende arbejdsprøvning hvor du blir kørt.
Jeg håber på Flex,. Men mine rådgiver mener det ikke er realistisk.og derfor vil gå efter førtidspension til mig.
Man læser jo hele tiden at det er svært at få pensionen, men ved ikke om kommunen retter sig efter ens rådgiver. Eller??!!!
jyden69 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2016, 15:18   #4
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Man skal huske at ingen sager er ens, og der kan også være forskel på hvem der sidder i det rehabiliteringsteam man kommer ind til.
Udover det, så skal kommunens pensionsnævn (tror jeg det hedder) træffe den endelige afgørelse, hvis teamet mener at førtidspension er relevant.
Så der er flere væsentlige faktorer der kan spille ind, og som gør det nærmest umuligt for andre at spå om udfaldet.

Det er et plus for din sag at din sagsbehandler og jobkonsulent er enige i den konklusion. Men om det er nok i sidste ende, det er svært at sige.
--

Du spørger til erfaringer. Jeg har kun erfaringer vedr ressourceforløb.
Min jobkonsulent startede med at mene at ressourceforløb var relevant, min sagsbehandler viste sig at også være enig. (skal tilføjes at jeg også selv var).
Mødet med rehabiliteringsteamet gik ret nemt for mit vedkommende. De spurgte lidt ind til det lægen havde skrevet og den slags, for lige at få det bekræftet med mine egne ord.
Så skulle de lige vende det indbyrdes.
Da jeg kom ind igen var de kommet frem til ressourceforløb, og så fik jeg lov til at være med til at bestemme, hvor lang tid det skulle være. Vi kom frem til 2 år, så jeg ikke skulle stresse for at nå indholdet. Men hvis jeg blev færdig før tid, kunne jeg bare komme ind til dem igen der.
Min sagsbehandler, der var med, kunne med det samme godkende på kommunens vegne. Så hun har muligvis vendt det med en chef, og fået lov til at godkende hvis udfaldet blev ressourceforløb.

Det er selvfølgelig lidt anderledes og "nemmere" med ressourceforløb. Men jeg krydser fingre for at det team din sagsbehandler vender det med er enige, og at dit møde med rehabiliteringsteamet kommer til at gå godt
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2016, 20:13   #5
jyden69
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2016
Indlæg: 11
Styrke: 9
jyden69 er ny på vejen
Ja alle sager er forskellige.
Er selv i ressourceforløb på mit snart tredje år. Mit forløb var bestemt fra 1-5 år.
Da jeg fik tilkendt mit forløb var de meget i tvivl ang min situation og om evt arbejdsevne.
Jeg havde troen på at det skulle lykkedes med et lille job men er godt nok overrasket over hvor skidt det er gået. Det kunne mine rådgivere godt se over de sidste mange mdr, hvor de har talt sammen om min situation

De syntes at jeg skulle stoppe i sidste uge og til mødet mente de at vi skulle gå efter en pension desværre
jyden69 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension