K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-02-2011, 16:50   #1
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
at klage over komunen kan godt betale sig

som titlen siger.så kan det godt betaler sig at anke komunens afslag osv.og selfølgelig også betale sit fagforening og hente hjælp der

.fik svar idag de ændre komunens afgørelse. står en lang smøre.men det korte og lange er.

komunen havde ikke ret til at stoppe min ledighedsydelse.forde der ikke har været noget konkret på bordet ang lån skånehendsyn timer osv osv osv.så igen klag klag g lad vær med at undvære de 100-300 kroner måndeligt til fagforeningen.havde jeg stoppet min fagforening havde jeg
ikke vundet.så klag husk fagforeningen.så sikkern en deglig dag det er idag.så kan komunen lære deres regler osv og føæge dem.også tak til k10 har mest kigge ikke skrevet så meget.
så K10 skal også have en tak. så er det bare vente på penge retur for det jeg mistede.sjovt tog anken kun ca 4 måneder.heldig sikkert.
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2011, 16:57   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Lyder godt...

Hvilken grund havde de at stoppe din ledighedsydelse dengang?

Har du et link til din historie.......?
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2011, 18:23   #3
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
skulle også være en post men kan ikke finde den.troer jeg skrev i en andens tråt :d.men det korte og lange er.komunen havde mig på et jobsøgnings kursus i september søgte sægte ingenting.så kom der et tildbud om en fiske resturang mødte

op men ham fra komunen mente jeg havde sagt nej forde jeg ikke kan lide fisk hvilken jeg heller ikke kan.derfor mistede jeg min ledighedsydelse.

og amtet skrev også være ærlig og sige man ikke kan lide fisk kan ikke tolkes som et nej.også forde der ikke var hvad timer hvilken shånehendsyn.osv osv.i deres tildbud kun gratis praktik.

ikke andet så der var slet ikke tale om.et flexjob.skal se om jeg kan få en kamarat til at scanne det ind.

også havde komunen også lige glemt og tjekke om jeg overhoved stod til rådighed for flexjob osv
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2011, 20:41   #4
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
jamen, det er da bare dejligt at høre, extra, tillykke med det

Og rigtig godt at høre at din fagforening VILLE og KUNNE hjælpe dig! sådan burde det være for alle!

-sagt af en ellers trofast "fan" af fagforeningen igennem hele arbejdslivet som TRODS 25 års trofasthed fik en bar .... at trutte i, da vi endelig bad om hjælpen -FØJ 3F Slagelse afd
(i parantes bemærket: JA vi vandt sagen STORT i Ankenævnet! -så kan kun betegne fagforeningen som en gang vatnisser!)
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2011, 21:48   #5
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
ok her er hvad brevet består af.
1 afgørelsen.vi ændre komunens afgørelse .det betyder du har ret til ledighedsydelse.

hvem har truffet afgørelsen i sagen
afgørelsen er truffet i et enigt nævn

2 begrundelse for afgørelsen
sådan vurdere vi sagen

vi lægger vægt på.at selvom du har fået to tilbud inden for 12 måneder.som du ikke har ønsket at diltage i.var der ikke grundlag for at standse udetalingen af ledighedsydelse

hvad har været afgørende for resultatet

vi har lagt vægt på.at du i forbindelse med de to tilbud om flexjob ikke fik forlagt et tilbud,hvoraf det fremgik hvilken arbejdsfunktioner de skulle udføre,din arbejdstid arbejdsbelastning,skånehendsyn,løn og ansættelsevilkår mv.

det er derfor ikke muligt at vurdere om tilbuddene var rimelige i forhold til dig.

det forhold,at du ikke ønsker at arbejde med fisk, kan ikke i sig selv medføre afslag på ret til forsat udbetaling af ledighedsydelse,når det ikke er afprøvet om du i øvrigt stpr til rådighed for flexjob

og så er det vedlagt deserverse regler og lovbekendtgørelser osv


skal så siges det er også en af de få gange hvor fagforeningen har gjort deres pligt men ok vi glemmer at de skla jo også kunne samarbejde med komunerne bagefter. mit held var nok det var en af de ændre jeg fik til at køre mig sag og jeg holde igen under møde med komunen hvor de sahde de ville tage min ydelse.

et spørgsmål nu er jeg får vel tilbage betalt min mistede ledigshedydelse fra den dag de tog den til dags dato ik ?. og komunen har vel ikke nogen klage muligheder vel ? .men skulle ikke undre mig de ikke vil lytte/rette sig efter afgørelsen høre man så meget om.
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2011, 03:40   #6
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
skal jeg alerede begynde at ringe dem dem ang det jeg mistede da de tog min ledighedydelse eller skal jeg give dem en ugestid så jeg ved de har fået brevet osv ? regner da med jeg får refunderet de penge fra kontanthjælp måndelig op til ledighedsydelse i x antal måneder ik ?
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2011, 09:48   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg ville bestemt ikke ringe til dem, ville tage afgørelsen du har fået og sende sammen med en kopi til sagsbehandler og meddele at der da nu er faldet afgørelse om at det var på ulovligt grundlag at de stoppede ledighedsydelse forventer jeg at få gentoptaget ledighedsydelse og at få den manglede ledighedsydelse omgående ...

Og at jeg ønsker på skrift hvornår jeg kan regne med at dette bringes i orden ..

Har b nævnet ikke en henvisning med til en principel afgørelse for som du beskriver dit forløb så er der jo hvis du endelig skulle have sagt nej, slet ikke tale om at det er et fleksjob du siger nej til ...

Jeg tror at alle flekser kan gøre sig selv den tjeneste at gemme denne sm afgørelse i tilfælde af at de skulle blive sendt ud i noget vanvittigt (som det jo desværre ofte sker )

http://ast.kommuneinformation.dk/Pri...+tilbud&page=2
  Besvar med citat
Gammel 09-02-2011, 15:46   #8
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Meget godt skrevet fra Heidien.

extra: Grunden til du måske endnu ikke har hørt fra dem kan være, at de lige vil finde ud af, om de vil klage over afgørelsen fra nævnet. For de har nemlig også ret til at klage over en afgørelse. De har 4 uger til det. Og hvis de gør, skal sagen i Ankestyrelsen vurderes, om den har af principiel betydning. Men det er dog ikke ret tit, de tager sagerne op i Ankestyrelsen.

Men synes også, du bør kontakte jobcentret og høre, om du ikke snart får penge i tilbagevirkende kraft.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2011, 05:33   #9
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
jeg havde kontant med min sagsbehandler idag fik kopi osv vi snakked lød ikke til de vil anke men men ved jo aldrig.for det er jo ikke hendes bord.lol menvi får se lad dem anke så kan de på en mere over nakken.

jeg google lidt faldt over den her
Citat:
Staten har en særlig fleksjobordning, hvor arbejdsgiveren kan få dækket en del af de lønudgifter, kommunen ikke giver tilskud til.
syntes ikke rigtigt jegk an finde noget mere om den ordning
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2011, 10:23   #10
Tutteren
Hjemmevant på K10
 
Tutterens avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Fyn
Alder: 50
Indlæg: 239
Styrke: 14
Tutteren er ny på vejen
Tillykke med sejren. Håber virkelig ikke din kommune går i gang med at anke.
Tutteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ekspert: Det kan ikke betale sig at klage Webmaster K10 Nyheder 0 19-08-2013 18:50
Det kan betale sig at klage Tukaer Alt det andet 5 18-08-2011 18:15
Det kan betale sig at klage kbh Spørgsmål ang fleksjob 4 20-09-2009 23:57
samtale med komunen. KatrineB Spørgsmål ang fleksjob 2 02-01-2009 00:00
Det kan betale sig at klage over Kommunernes afgørelser. Anna Nyt om loven 8 19-09-2008 10:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension