K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-04-2009, 12:14   #21
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hyanna Se meddelelser
Nej, Maj-Britt ... det gør han kun inddirekte på f.eks følgende måde:

På med bedemandsfjæset og en ivrig tv-fotograf + journalist, så får vi en sang fra de varme lande om at landet 'stander i våde' pga. den globale krise og at det vil betyde økonomiske stramninger ... dvs. skæringer i bloktilskudene til kommunerne, som så sidder med 'aben', og på den måde kommer nedskæringerne ganske automatisk til at ramme os igen, igen , igen

Selvfølgelig stikker han hovedet sammen med beskæftigelsesministeren og så finder de på flere lovforslag, som lyder så tilforladelige, at den glider ned hos den befolkningsgruppe, der ikke sidder midt i de borgerliges ideologiske hetz, for at bakke kommunernes stramninger op over for os, der er syge, er arbejdsløse osv. ... you know ... bare mere af det samme, som vi har erfaret de sidste snart 8 år

Du må jo regne med, Maj-Britt, at i et land, hvor det er tilladt en statsminister at lyve befolkningen lige op i deres åbne ansigt i 3/4 år ("jeg er ikke kandidat til generalsekretærposten"), for så at pludselig at være det, når valget ER truffet, der kan alt ske

Som landets leder må du lyve, som politikker må du lyve ... DU må bare ikke lyve, og det må jeg heller ikke ... hmm ... tænk over den

De varmeste hilsner Hyanna
Du har sikkert ret... men glem ikke at danmark er ved at vågne op... jo mere lort de laver, jo større chancer ved næste valg... den eneste måde de kan forsvare ikke at være sociale er når de kan bruge den latterlige undskyldning Fogh og Hjort har brugt igennem hele opsvinget; nemlig at der er arbejde nok, og opfatter dette som "velfærd".

Så længe krisen kradser vil de blive tvunget til at være sociale, ellers mister de (forhåbentligt) stemmer... var der valg i dag, ville rødt hold meget vel overtage aligevel.

Så mit gæt er, at jo længere de venter med at udskrive valg, jo mere lort laver de i den for sig selv derinde i VKO, for det eneste VKO har kunnet spille på de sidste 8 år for at vinde valget har været skattelettelser, som danskerne har yndet at tage til sig i kapitalismens navn...

men når der er krise... så er der ikke nogen andre steder at tage de penge til skattelettelser fra, end velfærden... den velfærd som flere og flere ender op med at have brug for pga. krisen... så det er en nedadgående spiral for VKO hvis de fortsætter... der er en grund til, at de så længe har prøvet på at gøre krisen ikke eksisterende... krisen er deres billet til VKO krematoriet.

Sidst redigeret af Razmo; 05-04-2009 kl. 12:16.
  Besvar med citat
Gammel 05-04-2009, 15:23   #22
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Det blir da så mere interessant, hvem der skal overtage Hjortens plads ?
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2009, 15:28   #23
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
Det blir da så mere interessant, hvem der skal overtage Hjortens plads ?
Uden tvivl! ... stolen er i hvert fald varm når vedkommende sætter sig

Gad vide om det KAN blive værre end Hjort? jeg vil i øvrigt gerne se ham som finansminister forsvare at den nye beskæftigelsesminister ikke må bruge lige så meget hvert år som han selv har gjort... så på det punkt kommer Hjort i modstrid med sit nye hverv som finansminister.

Han er tvunget til at spare på udgifterne jo, men når man selv har brugt 15mia om året... tjaa... lad os se hvordan han kringler den hehe
  Besvar med citat
Gammel 05-04-2009, 20:31   #24
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
....det blir vel Karen Jespersen der får Hjortens plads, hehehehe......GYYYYS, så kan det hurtigt blive værre!!!! Ej gid jeg aldrig havde fået dén tanke!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2009, 21:14   #25
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Ja UFF det ville ikke være godt. Men mon ikke Karen J er på vej væk.

Jeg kan da frygte Inge Støjberg, hun snakker også ned til folk.
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2009, 21:22   #26
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
....det blir vel Karen Jespersen der får Hjortens plads, hehehehe......GYYYYS, så kan det hurtigt blive værre!!!! Ej gid jeg aldrig havde fået dén tanke!!
Tjaa... så er hun i hvert fald færdig med sin sædvanlige "Det er ikke mit bord!"
  Besvar med citat
Gammel 05-04-2009, 21:26   #27
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Suncil Se meddelelser
Ja UFF det ville ikke være godt. Men mon ikke Karen J er på vej væk.

Jeg kan da frygte Inge Støjberg, hun snakker også ned til folk.
Lad os se om hun kan klare presset så... Karen kunne ikke, men Hjort kunne... jeg mener stadig at Hjort har psykopatiske træk, og det kræver også en psykopat's ligegyldighed at holde hovedet koldt når man ødelægger syge mennesker... så er hun ikke også med psykopatiske træk som Hjort, så skal hun nok blive mør før eller siden... bare vent.

Personligt kan jeg læse imellem linierne på Karen's grund til at forlade posten, at det ikke kun er pga. stress... hun tilkendegiver at hun ikke har haft tid til at lave de "nødvendige løft" på nogle områder, og lur mig om det ikke er fordi damen endelig har fået dårlig samvittighed over at hun intet har gjort omkring det med lægekonsulenter osv... måske har hun set TV2 Fyn?

Jeg tror Karen er stresset, deprimeret og med dårlig samvittighed... og det er velfortjent.
  Besvar med citat
Gammel 05-04-2009, 22:59   #28
J.B.
Banned
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2009
Indlæg: 154
Styrke: 0
J.B. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Razmo Se meddelelser
Jeg tror Karen er stresset, deprimeret og med dårlig samvittighed... og det er velfortjent.
Stresset ja.
Deprimeret og med dårlig samvittighed. Nej! Det er ønsketænkning.
J.B. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2009, 23:57   #29
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Med forbehold, da jeg ikke har læst hele tråden,
men er der ikke noget med, at Karen J lige er blevet spurgt i folketinget hvem der varetager sociallovgivningen, eftersom, hun lige havde henvidst til beskæftigelsministeriet i folketingssalen?
Mon ikke det er et problem!
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2009, 02:06   #30
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Det er jo ikke sikkert at Hjort bliver finansminister.
De nævnte også en anden, nu kan jeg ikke lige huske hans navn.
Men hvis man skal tro hvad medierne har sagt om at Løkke vil skabe en ny ung regering så kunne man da godt tro på ham den anden, end Hjort, for han er da så urgammel og sur i skralden så det halve kunne være nok.

Så lad os håbe på det.
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Detektor- Hjorten og FTP. hejhejhej Politik og Samfund 0 25-05-2013 13:47
Hjorten er krænket Maj-Britt Politik og Samfund 3 16-04-2010 07:59
Finansminister Hjort kræver nulvækst @PerChr Politik og Samfund 0 10-01-2010 22:47
SF stiller Hjorten spørgsmål zuza Manglen på Fleksjob 6 21-02-2009 08:50
hjorten i tv kimmik Politik og Samfund 14 30-01-2008 14:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension