K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-03-2009, 09:38   #1
MVP
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2007
Indlæg: 34
Styrke: 17
MVP er ny på vejen
CHF's ånd synes at brede sig



http://politiken.dk/politik/article677560.ece
MVP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2009, 13:54   #2
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Exclamation

Citat:
Forsvarsministeren mener godt, at soldater kan blive sendt ud på missioner, selv om de mangler et ben eller en arm.
øhhhhhhhh uden..et ben...en arm...i krig... hvordan mon det vil gå...mange vil nok blive dræbt.


handicappede i krig...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2009, 14:10   #3
J.B.
Banned
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2009
Indlæg: 154
Styrke: 0
J.B. er ny på vejen
Ja! øhhhh. Gad vide, hvornår de kommer i tanker om at udstoppe de døde og sende dem tilbage på mission. - De må da kunne gøre gavn dernede på én eller anden måde.
J.B. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2009, 15:01   #4
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
er ret grotesk tanke... men ...
kunne man tænke sig at det er for at spare penge
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2009, 15:03   #5
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Umiddelbart vil jeg tro det kun kan og må ske på frivillig basis, og hvis man kan sende hjemmeværnet afsted til bevogtningsopgaver med god samvittighed, kan en med et handicap fint klare administrator og/eller koordineringsopgaver. Deres erfaring fra kamp kan måske redde en ny og grøns liv ved den rigtige kommando og vejledning i et kritisk øjeblik.
Jeg tror netop det at vide man kan gøre en forskel på dette område også kan redde nogle fysisk krigsskadede fra at sidde og blive bitre og få ekstra psykiske ar under forarbejdelsen af deres nyopståede kampskader.

Jeg er overbevist om, det der trænger mere til kritik og gennemsyn er den støtte der burde gives, som IKKE kommer automatisk efter udstationering, så dem både med og uden skader, får en grundig debriefing og støtte til de problemer de nu må tilpasse sig. Intet liv er det samme efter en sådan udstationering, men vi har tapre mennesker som gør hvad vores folkevalgte beder dem om, med livet som indsats, de bør ikke nedvurderes til vraggods, men støttes og gives mulighed for en meningsfuld tilværelse, det være sig i forsvaret som handicappet, eller i det civile liv. Dem der så ender med grimme traumeskader, SKAL samles op så de ikke forvolder den slags sager som pjuske83 herinde oplever følgerne af. For den sag alene!! bør Søren Gade og forsvarsministeriet føle mere skam, end Bendt Bendtsen skal for hans (mis)brug of muligheder.

mvh Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jeg synes det er svært.... Hero Alt det andet 7 16-01-2012 18:08
Synes ikke jeg kan mere :( Spearl Alt det andet 6 07-12-2011 13:58
Hvad synes I om det her frupia1 Alt det andet 11 15-11-2010 19:00
Bare mig der synes det er ... Susanne2412 Alt det andet 2 20-04-2010 18:18
Hvad synes i?? Færselsuheld Den nyttige viden vi alle har 0 05-03-2009 08:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension