K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-06-2018, 14:17   #11
Siv40
siv40
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2018
Indlæg: 5
Styrke: 0
Siv40 er ny på vejen
Nej . Har aldrig tænkt kontanthjælp men til rehab.mødet startede de ud med at sige at de vil have jeg skal øges i arbejdsevne. Dvs trække på alle de ressurcer jeg har. For to år siden kom jeg op på ti timer med en flot udtalelse fra virksomheden. Pludselig gik det op for mig imens jeg sad til mødet, at de rent faktisk vil have mig til at blive selvforsørgende. Det vil jeg skam oz men nu er jeg ligesom udredt og forventer at blive afklaret i min arbejdsevne og står fast om mit ønske til fleks.
Første gang jeg har reageret i 10 år ellers har jeg været utrolig lyttende overfor dem. Det skal siges at det ikke bliver lettere for os udlændinge. Vi kom til DK arbejdede som heste og ser DK som et land vi vil bidrage til. Især som kvinde har jeg manglet opbakning da mit mål har været at være mønsterbryder . DK gjorde at jeg røg tilbage til den husmoder rolle der bliver talt om medierne, at vi nasser på samfundet. Efter jeg mistede min tilknytning til arb markedet mistede jeg også min identitet. Arbejdet har betydet rigtig meget for mig. Jeg har uddannelse og har haft fast arbejde. Det her har fået mig til at ændre syn, synes vi er blevet svigtet os der ville og os der kæmpede uden opbakning fra voksne. Jeg finder frem til min mentor på mandag. Der står jeg har fået mentor bevilling i brevet. Glæder mig til at starte i praktik og komme lidt væk fra min bolig. Jeg er næsten lige blevet udredt og har ikke haft mulighed for st tale med nogen om de følelser. Man kommer op til mødet og de spørger overhovdet ikke hvordan man har det. Altså de sidder 5 mennesker med hver deres område. Jeg ved ikke om jeg skal tro på de diagnoser min sygdom ligner PTSD.

Min sags.beh sagde faktisk at jeg var sej. Det handler om dit liv siger hun, og det er ok at sige sin mening. Jeg ved at hvis jeg skal hænge sammen ,så er det hverken fuldtid eller deltid men en tilknytning med få timer. Gik da også igang med en ny uddannelse hvor jeg røg dybt ned. Det vil jeg ikke risikere igen. Synes det er en mærkelig regel at man risikere kontanthjælp efter et ressurceforløb, hvor vi bliver målt og vejet hele tideb!
Siv40 er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension