K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-04-2010, 17:24   #21
Connie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2008
Indlæg: 190
Styrke: 17
Connie er ny på vejen
Vi giver 50 kr i kvartalet for at have vores budgetkonto hos danske bank...
Vi har ikke den der gør-det-selv ordning, der gør den gratis at have.. Men det kan man jo bare vælge
Vi gav ikke noget for at oprette den i tidernes morgen.
Connie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2010, 17:29   #22
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hm, ja, budgetkonto -som jeg SELV har lavet OG styrer

Dette via pbs og netbank og koster ikke en krone.

Kan sagtens forstå at nogle har brug for at have styr på også den økonomiske side af tingene meeeen personligt har jeg nu altid haft det bedst med at mine penge ligger bedst i mine lommer

Er sikker på at langt, langt de fleste udmærket godt ved hvordan man skal kringle den.
Alle samlede indtægter i året minus alle samlede udgifter i året = tiloversbleven rådighedsbeløb.

Alle disse poster fordeles på 12 mdr og er man rigtig heldig at have blot en lille sjat tilovers på kontoen, ja så er der her i huset "fest i gaden"(-men sker alt for sjældent, suk)

Men syns at det er en rigtig go opfindelse, sådan en budgetkonto men foretrækker bestemt at det er MIG der styrer hvordan og hvorledes
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2010, 19:40   #23
brøkpensionist
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2009
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 3
Styrke: 16
brøkpensionist er ny på vejen
Netbank og budget

Jeg har også netbank, hvor jeg også selv kan lægge et budget, og jeg må sige, jeg blev rigtig glad for den service.

Nu har jeg nogenlunde samme rådighedsbeløb, hver måned, og sparer så op til at kunne betale min forsikring til tiden og evt. efterbetalinger som el, varme og vand.

Jeg har dog ikke valgt at få lagt budgettet af min bank, og har heller ikke givet dem adgang til at se, det budget, jeg selv har lagt.

For jeg bryder mig ikke om, at min bank skal administrere mig på denne måde, som næsten svarer til at skulle søge om enkeltydelser ved kommunen.

Men jeg har også været bogholder i mange år af mit liv, og ved derfor godt, hvordan man skal lægge et budget.

Andre derimod kan have svært til et sådant omfangsrigt regnestykke, eller også har de svært ved at administere deres penge selv, og så må jeg sige, det er en god ide at få lagt et budget af sin egen bank og få styr på det hele på den måde, inden det hele vælter og pantefogeden måske står foran døren en dag, eller man havner i RKI.

Det er da bedre end, at kommunen sætter en under administration.

Så tøv endelig ikke med at gøre brug af den service banken kan yde, hvis der er behov for det.
brøkpensionist er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2010, 19:45   #24
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det irriterer mig bare voldsomt, at jeg ikke selv kan finde ud af det inde på bankens hjemmeside. Jeg kigger på det jævnligt, men må lukke ned igen. Hver gang lige skuffet.

Sidst ringede jeg til deres servicetelefon, og der sagde damen,, jamen du skal bare læse den der hedder ''kom godt i gang'' så går det hele som en leg.
Det gjorde det så ikke, hehe...
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2010, 20:18   #25
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
tja, jeg er l a n g s om t i gang med at lave det her, for mig omkring sig gribende budget (eller rettere sammen med min skp'er), da jeg også har set fidusen med denne form for extra konto.
Har Danske Bank og jo mere rig man er i den, des mere forgyldt og velbehandlet bliver man jo.
Derfor: 600 bobs for at hjælpe mig med en budgetkonto, så hvor godt at jeg kan trække på skp'eren når det hele nu også for mig er lissom arabisk.

Eller rettere.
Jeg har en hel masse 'små kasser' oppe i det lille hoved' og DER er min budgetkonto.
Det har fungeret fint nok indtil videre, men vil også rigtig gerne have det mere ligeligt fordelt over alle årets måneder.
Samtidig skal jeg også have lavet en opsparingskonto, så jeg helt sikkert kan låne det 3 dobbelte af, hvad jeg har sparet sammen.
Så jeg er sikker på at kunne låne, så jeg kan flytte herfra og samtidig være uafhængig af kommunens 'hjælp'
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2010, 20:19   #26
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære helenekr

Jeg har Handelsbanken, og for en del år siden syntes de, at jeg skulle have "ET BUDGET" liggende inde på min netbank.

"Det skal da så kun være for JERES skyld", sagde jeg, for jeg vil IKKE betale noget for det, da jeg har "mit eget" liggende på min computer i EXCEL.

Har jo altid haft en budgetkonto, og kan selv bestemme hvor meget der skal sættes ind på den om måneden.

Regulerer dette beløb efter diverse prisstigninger på forsikringer, ejendomsskat o.s.v. hver gang der er grund til det.

Og det er mega praktisk at lægge det i EXCEL, for man kan nemt regulere det månedlige beløb, der skal overføres til kontoen, så den ikke går i minus i nogen af månederne.

Så det "BUDGET" de ville have, bliver ikke brugt til noget, og jeg har til dato ikke betalt for det.

Hvis du har brug for hjælp til at lægge det i EXCEL, er der sikkert nogen i din omgangskreds, der kan hjælpe dig, ellers må du melde tilbage.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2010, 20:48   #27
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
EXCEL er det et program man skal købe??? Det er ikke noget jeg har på computeren nemlig.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2010, 21:01   #28
Fille
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2009
Indlæg: 47
Styrke: 15
Fille er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
EXCEL er det et program man skal købe??? Det er ikke noget jeg har på computeren nemlig.
Det kan godt ligge på ens pc under navnet regneark, det gør det i works.

Ellers kan man hente openoffice gratis på nettet på dansk, det program indholder regneark.

Der er et link til det her:http://da.openoffice.org/

Jeg har heller ikke excel på min pc, jeg bruger regnearket i works til mit budget og regnearket i openoffice til mine skoleopgaver.

Sidst redigeret af Fille; 05-04-2010 kl. 21:17.
Fille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2010, 21:03   #29
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Vi har osse en budgetkonto i DanskeBank, men den er gratis, der ryger 2000,- over hver 14 dag, men men, dem kan vi så selv flytte rundt på, på netbank.
Desuden har vi en pludskonto, ( det gamle GB bank) den koster til gengæld 480,- om året el. 40,- pr, md.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2010, 21:13   #30
Cillenolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
Cillenolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2009
Lokation: Nordsjælland
Alder: 52
Indlæg: 181
Blog Indlæg: 22
Styrke: 16
Cillenolle er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Min mor har budget og der skete lige det at hun fik en efterregning på el 17000 kr og vupti dem hævede de så på budgetten som så gik i minus og husleje og bil kunne ikke betales behøver jeg at sige at det gav mega problemer for hende ...

Senere fik hun sine penge tilbage fordi seas havde lavet en fejl men hold da op et par spændenen måneder hun havde ,.. så mon ikke der er både for og imod ...
På netbank kan man få en liste frem der viser enten månedens betalinger eller næste måneds betalinger. Der ville det kunne ses og der har du mulighed for at afvise betalingen. Skulle man eks. være ude for ovenstående eller der sker det, at man bare ikke har penge nok.

Jeg har selv budgetkonto og brugt i mange mange år. Min bank har adgang til det hele, men jeg har aldrig oplevet at de "holder øje" mig. Jeg kan hverken have det i hovedet eller styre økonomien selv, så det er et godt redskab. Det gør også, at jeg ikke er så bekymret. Jeg har ikke oplevet at skulle betale, men det kan nu godt være, at de har trukket pengene uden, at jeg har bemærket det.

De kvartalsvise børnefamilieydelser eller hvad de nu hedder , går ind på nemkontoen og for mit vedkommende bliver de der, til jeg bestemmer hvad de skal gå til. Det kan være jeg sætter lidt på budgetten, betaler lidt på kreditten, tøj til ungerne, de får en tur i biffen osv. Den giver et åndehul og en kort følelse af frihed.
__________________
Cillenolle - nu med blog
Cillenolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
lån i banken ??? nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 21 12-10-2017 17:17
Sorø Kommunes budget vedtaget! buster Politik og Samfund 4 04-11-2009 11:03
Budget - hvem er bedst? zuza Dit og Dat 10 09-10-2008 00:02
Budget andi1975 Dit og Dat 1 16-03-2008 12:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension