K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-03-2011, 21:29   #1
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
HKI (Hans Knudsen Instituttet).

Er der nogen der har været i et forløb hos Hans Knudsen Instituttet i København NV?

Jeg skal formodentlig i et langt forløb der, men har endnu ikke fået noget at vide om det.

Jeg vil meget gerne høre om jeres erfaringer med stedet
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2011, 21:55   #2
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Hejsa.
Jeg gik der sidste år, det er et ok sted med forskellige værksteder, hvor man kan blive prøvet feks kontor, male, smykkeværksted osv. Der er også fysioterapi, psykologer og motion.
Det var faktisk et godt sted at være
Hilsen Yanmik
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2011, 22:16   #3
Lille mig
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2010
Indlæg: 72
Styrke: 14
Lille mig er ny på vejen
Kun hørt godt om stedet

Jeg har kun hørt godt om stedet. Det er stort, men mange forskellige afprøvnings muligheder. De skulle være smadder søde, rare & prof hvilket jo er en god ting. Har faktisk en bekendt der er der lige nu. Hun skal være der i 8uger. De første 14 dage i et kreativt værksted. Derefter 14 dage med noget montage ting og de sidste ugere på kontor.

Jeg ved, at stedet fagner bredt. Både folk med fysiske som psykiske problemstillinger.

Pøj pøj

Lille mig er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2011, 23:21   #4
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Tak
Er meget spændt på det - og en anelse bange - men aner dog ikke en gang hvornår jeg skal til samtale Hvis det altså bliver til det.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2011, 23:30   #5
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
Det første de gør fra HKI er at kalde dig til samtale og du underskriver en samtykkeerklæring hvor du giver kommunen tilladelse til at sende din sag til HKI, så snakker i lidt om dine forventninger til forløbet og der sker ikke mere før du bliver kaldt til samtale igen, der aftaler i så et forløb, det kan være samtaler med sagsbehandler, formidling af andre undersøgelser eller forløb i div værksteder.
Jeg var til 3-4 samtaler og de sendte mig til en speciellæge undersøgelse, og da de fik de papir retunerede de dem til kommunen med henstilling om at jeg fik pension.
De er utrolig søde der og meget lydhør om hvordan lige netop DU har det.
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2011, 08:18   #6
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
De er også dygtige til at finde resurser- at hjælpe en anden kusist med at sætte et batteri i så evner man at samarbejde

Men de gør meget for at få arbejsdet til at lykkes,der igemmen fik jeg bedre beskrevet mine skåne hendsyn.

Et godt sted,synte jeg.

Eneste minus er at alt tid skrives som Vitiations timer,og skal man så ud i job hedder det jo det de timer du skal have og så kommer pauser oven i.
Altså læg ud med noget man selv ikke tror på .

Men det gør man jo også andre stæder fra.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2011, 12:21   #7
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Hej. Jeg gik på HKI i 2008, både smertehåndtering og arbejdsprøvning. Jeg var på 3 værksteder, det var okey. Men jeg syntes ikke at vejledere og psykolog og andre, var så gode for mig, jeg oplevede flere ting som blev skrevet ud fra om disse mennesker kunne lide mig eller ej, og det var bestemt ikke rart.

Til gengæld skar jobkonsulenten lige igennem, og efter samtale med ham blev jeg indstillet til førtidspension, fik den i dec afsluttet forløb i juni HKI.

Jeg var der i 3 mdr. Det var et ******* med offentlige transport, den sidste mdr fik jeg taxa kørsel da jeg ikke kunne mere.

Gør opmærksom på dig selv, fortæl hvordan du har det, og skriv dagbog hvis du kan om forløbet, og frem for alt kæmp dig derind uanset hvor ondt og dårligt du har det, for der er mulighed for at ligge ned og hvile derinde.

Prøv ikke på at klare mere end du kan, det går kun ud over dig selv og viser ikke et klart billed på hvad du evner. Kh Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2011, 19:05   #8
Leduce
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2010
Lokation: gladsaxe
Alder: 45
Indlæg: 233
Styrke: 15
Leduce er ny på vejen
hej

jeg var i arbejdsprøvning der i et par måneder ..men kunne så ikke klare mere.
Jeg var i deres kantine.
utrolig søde mennesker både socialrådgivere og de ansatte ..det var et dejligt sted..
med utrolig meget forståelse og de hørte virkelig på en ..og prøvede at gøre det så behageligt for en at være der.
planlagde alt ud fra ens behov og de prøvede virkelig at hjælpe en.
du er heldig at komme derover
Leduce er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2011, 17:26   #9
le cuere
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 267
Styrke: 14
le cuere er ny på vejen
HKI huset er ok.

De nævner selv ligeværd, men fakta er at personale er venlige, men elsker desværre deres magt.

De mennesker der kommer der, rangerer ikke særligt højt i deres øjne.

HKI bliver betalt af kommunen. De arb. ikke for dig, men samarbejder med kommunen om at få dig i arb.

Man bliver fulgt af div. medarbejdere øjne konstant i værksted , og alt hvad man siger el. svarer på bliver noteret i ens papirer som bliver udl. til kommunen.

Der er også fejl i deres oplysninger til kommunen vedr. effektiv arb. timer, selv om man beder om at få det rettet.

HKI tjener penge på du er der, samtidig får de din arb. kraft helt gratis.

Set i bagspejl, ville jeg helst ha undværet at gennemgå arb. prøvning der.
le cuere er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2011, 22:28   #10
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Ja,jeg ville nu ønske at der var der jeg var igen.

Jeg vil give ret i at de folk der kal vudere på de arbejds "hjørner " der er, de er meget forskellige,og at de ser og vuder ud fra deres overbevisning-men for altid selv mulighed for at komenter deres vuderinger,med for og imod og tilføgelser-lige som med resurseprofilen.

Det gode der er at de er mange om at vudere og man er ikke overlat til en enkelt eller to medarbejders udlevering af deres opfattele af ens arbejdsevner.

Nu har jeg hidtil været heldig at kunne og klinge med folk der skulle bedømme mig,men frygter da den dag jeg er overlat til en der bare ikke kan lide klare min måde at være på.

Den måde man udregner timer på er ikke helt relg altid.men det kan man også komenter.
Timer og pauser bliver lagt samme,det er som regel den tid man skrive.Og det har så også været den tid jeg har været tildelt flex på.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 13-03-2011 kl. 22:33.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Stort tak til wistleblower Hans Bøgesvang Riis, tidl. jurist ASK gunvor Det er da strengt ! 7 22-11-2013 09:40
kommentar sendt til UGENYT samt til Anne Knudsen kastor Lægekonsulenternes Rolle 3 07-08-2011 22:39
Hans Pilgaard Jeremissen Ortopædi c.l.e.o. Alt det andet 4 07-01-2011 00:55
Speciallæge Hans Viggo Johannsen jsn Dit og Dat 5 20-05-2009 21:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension