K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-10-2010, 08:48   #31
Agnes XXX
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2007
Indlæg: 453
Styrke: 17
Agnes XXX er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mlaa32 Se meddelelser
Nej nu må i altså have mig undskyldt.
Hold da op en flok sure opstød i er !!
Hvis i ikke selv har lyst eller mulighed for at arbejde lidt på frivillig basis kan i jo bare lade være !!
Men hvorfor tale så nedladende om ordningen.
Jeg er selv lige kommet på pension og har også fået det omtalte brev fra Slagelse kommune.
Har også fundet mig et dejligt lille job 8 - 10 timer om ugen. Nyder det i fulde drag, ville endda gøre det gratis hvis det var. Altså bare for at have noget meningsfyldt at lave bare en gang i mellem.
Synes bare lige i har nej hatten for meget på i det her tilfælde.
Systemet er ikke altid ude efter jer !!
Og dit indlæg er måske ikke et surt opstød?

Jeg taler heller ikke nedladende om ordningen, jeg er bare træt af at blive hundset med når jeg nu endelig har fået pensionen tilkendt. Der var en grund til at jeg fik den og det er at jeg ikke kan arbejde eller passe et studium.
Det er ikke manglende vilje eller evner, det er simpelthen sygdom der holder mig fra at gøre det.

Godt at du har kunnet finde et arbejde på 8-10 timer, det er bare ikke muligt for alle at have sådan en ordning. Hverken at finde det eller passe det.
Agnes XXX er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2010, 09:05   #32
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tøjvask Se meddelelser
(De kan måske finde på at foreslå ændringer med tilbagevirkende kraft for yngre pensionister under 40.) Hvad skal det betyde??? Vil de frakende mig pensionen fordi jeg er under 40?????
Alt hvad de har sagt indtil nu er at det bliver de nye ftp og derfor vil det ikke kunne ramme dig , når du har fået din ftp

jeg for min del vil gerne se dem komme frem til et forlig på denne side af et valg den tror jeg ikke på , der er forligskreds på det her område så v,k,s,sf og rv skal altså sætte sig ned og blive enige ,,, det kan jeg ikke lige se ske ..

mlaa jeg ville også hjertens gerne arbejde og når jeg kan bruger jeg tiden på at hjælpe venner og bisidde, jeg tror den store forskel for folk er om det er TVANG eller frivilligt, den store nej hat tror jeg kommer frem, fordi mange af os ved hvordan det er at være i systemet, hvem af os har ikke prøvet at vi siger et lægerne giver os ret og en kommune fejer det hele af bordet for de ved bedre ...

Så kan forestille mig at den frygt blander sig i det som Slagelse kommune nu beder om , altså retten til at sige at alle skal arbejde for at få pension (husk det er arbejde for at få sin pension og ikke for at tjene lidt ekstre ) man kan ikke lade være med at tænke, hvem skal bedømme hvor meget du kan arbejde? skal du dit helbred din læge eller en eller anden uviden sagsbehandler ? tror der kan komme mange konflikter på det her område og mange mennesker der går ned på det ....

Og man skal altså ikke glemme at der vitterlig er folk der ikke kan arbejde nogen få timer om ugen for at få deres almisse (førtidspension) og hvad med dem der har bosat sig i udlandet , skal de nye pensionister heller ikke have den mulighed ...

Jeg ved at da jeg blev tilkendt pension stod der i mine papir at de sagtens kunne forestille sig at jeg fandt mig et skånejob på et tidspunkt da mit største problem ikke er at jeg ikke kan arbejde men det største problem er at finde en arbejdsgiver der vil finde sig i at jeg kommer og går alt efter mit helbred... fandtes den arbejdsgiver så ville jeg da klart hellere have forblevet i fleksordningen ...

Så mon ikke nej hatten kommer af det springede punkt .. Frivillig kontra tvang ..
  Besvar med citat
Gammel 06-10-2010, 09:12   #33
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Det man kan frygte er, at den "nye ordning", hvad end den så lige går ud på, udover - pension til folk under 40 år, er hørt ude i kommunerne. Fx. at der sidder nogle læge konsulenter og sagsbehandlere, der allerede nu i de indeværende sager, tænker "regeringens vej".

Jeg kan da frygte for min sag, til trods for at jeg "allerede" er 42 år, at lægekonsulenten mener det "nye" skal komme mig til gode, altså at jeg ikke skal tilkendes varrig pension.

Hvordan med det Hejdien, og hvordan er det nu med den "nye ordning"? Er det midlertidige pensioner der kan tilkendes personer under 40 år og hvad indeholder den ellers ? Du ser ud til at have hørt efter .

Vil det også gælde de sager der pt. er i behandling eller skal lov forslaget lige vedtages først. Jeg vil som sagt tro, at det allerede nu påvirker de "handlende" ude i kommunerne!!!!

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2010, 10:14   #34
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
EE må melde pas der er ikke nogen der ved noget endnu andet end det der kom frem under åbningstalen og det som Konservative har meldt ud , og efter hvad jeg så i debat i går så er RV ikke enig i den fremgangsmåde så kan stadig ikke forestille mig at der kommer noget forlig (kan være jeg er naiv ) men Johanne smidt nielsen var da inde på at regeringen stikker folk blår i øjne når de siger at det er for de syges skyld og socialrådgiver foreningen er også ude med meldinger ...

Hvordan kan man hævde at man gør det for de syges skyld og for ikke at parker nogen unge på en førtidspension og så samtidig have i genopretnings planen at det skal skaffe 5 milliarder til statskassen , så er det jo cool cash og ikke andet (desværre kun Enhedslisten der kom med dette argumenter ) men hørte da både at RV,S og SF melde ud at der skulle ske noget på pensionsområdet (og fleks ) men det skulle ikke dreje sig om besparelser ... så mit håb er da at de forhandlinger falder til jorden og at man derfor må udskrive valg , men tror nu ikke på at de kan få det igennem og man skal jo ikke lige glemme at DF ikke er i forligskredsen , og regeringen derfor ikke bare kan lave det sædvanlige nummer med at lade dem stemme for ....

Så EE ved intet om hvad der sker eller hvad der kommer til at ske kan bare høre det samme i nyheder og taler som jer andre og så drage mine helt egen konklusioner (som sikkert er helt forkerte ha ha ) men husk i morgen se debat om åbningsdebatten i folketinget det kan være der kommer lidt mere ud der , hvis ikke det hele går op i Ghetto og folkeskole
  Besvar med citat
Gammel 06-10-2010, 10:32   #35
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Jeg tror nu heller ikke det er reformen, man skal være "bange for", men stilen som bliver lagt.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2010, 12:12   #36
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Hmmm, mennesker der kan arbejde 5-10 timer om ugen bliver tilkendt fleksjob med den begrundelse, at de godt kan komme til at arbejde 12-20 timer i et fleksjob.

Når en fp'er så kan arbejde 10 timer om ugen, så tror jeg kun det er et spørgsmål om tid (måske år) før nogen kommer i tanker om, at 10 timer er meget tæt på de 12 timer, som er den nedre grænse for hvornår det kan betale sig at ansætte en fleksjobber.

Det er så bare min tanke/frygt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2010, 12:18   #37
logikeren
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 324
Styrke: 15
logikeren er ny på vejen
Hov, jeg var vidst lige lovlig hurtigt ude med riven efter socialdemokraterne.
Undskyld til dem.

Jeg har lige snakket med Orla Hav (S) og han siger, at de (Socialdemokraterne) ihvertfald ikke vil være med til russiske tilstande med tvangsarbejde, og hvis regeringen lægger op til det i deres udspil, så bliver de ihvertfald hængt ud for det.
logikeren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2010, 13:51   #38
FCV-J
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-08 2010
Lokation: Ringkøbing Skjern
Indlæg: 53
Styrke: 0
FCV-J er ny på vejen
undskyldning?

Kære logiker jeg er bange for du måske er lidt tidlig ude med din undskyldning til socialdemokraterne. Orla Hau er sikkert re rar og venlig fyr, men alligevel?

Man kan selvfølgelig håbe han som en af de få på tinge er ved at få øjnene op for alle de forskellige grupper på nettet. Modsat statsminsteren.

Løkke var igen igår ude med riven efter en fleksjobber der tjente 680.000 årligt, kæmpe problem derfor nødvendig med en reform, tidligere har komiske Støjberg været fremme med lignende skræk eksembler.

Det må være en bevidst taktik, med det formål at skabe forståelse for nødvendigheden af forringelser af en god og velfungerende ordning.

Jeg mene de samme mennesker VKO strammede jo reglerne tilbage i 01.01.2007, således den højeste løn der d.d. kan ydes tilskud til er 465000.

Dette har jeg skrevet til socialdemokraternes ordfører på området Torben Hansen om.

Han har aldrig svaret, det samme gælder ordføren fra SF, så jeg ville afvente resultatet af forhandlingerne.

Det gode er imidlertid hans henvendelse til dig beviser der findes politikkere der er opmærksomme hvad der sker på nettet:

Behandlosordentligt selvom vi er arbedsløse er en græsrodsbevægelse der snart er landsdækende.

Jeg ser også Støt sygemeldte der er kommet i klemme i systemet nu er igang med at oprette lokalafdelinger.

Det er rigtig godt, da det eneste politikkere er bange for er taburetten. Når de oplever alle disse grupper nu etablerer sig som en steppebrand landet over, har ingen råd til at overhøre eller se problemerne. Det drejer sig nemlig i alt om mere end en halv million stemmer.

Jeg har noteret mig at partierne Fælleslisten og Fokus direkte har skrevet ind deres partiprogram at disse grupper skal behandles ordentligt og pipfuglekurser med videre afskaffes.

MV
Flemming
FCV-J er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2010, 18:46   #39
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Hej alle i denne tråd.

Der er direkte duel på TV2 i aften kl. 20. Her kan vi helt sikkert høre mere om de tanker, der huserer omkring fremtidens førtidspension og flexordning.

Jørgine
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2010, 21:20   #40
Agnes XXX
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2007
Indlæg: 453
Styrke: 17
Agnes XXX er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jørgine Se meddelelser
Hej alle i denne tråd.

Der er direkte duel på TV2 i aften kl. 20. Her kan vi helt sikkert høre mere om de tanker, der huserer omkring fremtidens førtidspension og flexordning.

Jørgine
Jeg så ikke de sidste ti minutter, men indtil da ævlede de i hvert fald ikke om flex og ftp.
Agnes XXX er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjerneskadet skulle tvinges i arbejde buster Politik og Samfund 0 15-10-2011 16:41
Førtidspensionister kan arbejde på fuld tid hjernet Politik og Samfund 11 30-05-2009 01:38
Førtidspensionister kan arbejde på fuld tid Webmaster K10 Nyheder 0 28-05-2009 03:51
Førtidspensionister i arbejde? MHH Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 25-12-2008 19:39
Pres citronen til den brister. Syge tvinges i arbejde. Stella Politik og Samfund 5 11-03-2008 18:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension