K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-11-2013, 09:54   #1
mawebbro
Hjemmevant på K10
 
mawebbros avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2009
Lokation: Faxe kommune, vestsjælland
Indlæg: 289
Blog Indlæg: 100
Styrke: 16
mawebbro er ny på vejen
Cannabis

Hej med Jer

Jeg sidder her med bladet Illustreret Videnskab nr. 7/2013 side 36-39 og overskriften lyder: Medicinskabet vil bugne af hash.

Jeg har kronisk piskesmæld og hjernerystelse - siden 15.6.2007.

Jeg har fyldt min krop og gør det stadigvæk med diverse smertestillende præparater i disse år og det ser ud til at jeg skal forsætte med dette.

MEN nu læser jeg så lige dette og der står bl.a.:
Citat: "Smertelindring: Cannabisstoffet kan blokere smerter i nervesystemet og væv ved at aktivere særlige stoffer, som dæmper smerternes nervesignaler. De kan også fjerne betændelse. Hvor: Hele kroppen. Status: Kliniske studier." - citat slut

Der står også om appetitstimulering, diabetes/fedme, kræft, parkinson og meget mere.

Der står også at hash kan give misbrugere VARIG hjerneskade, men at lægerne bruger de aktive stoffer i det godes tjeneste, fx i behandling af kræft og smertelindring.

Jeg har længe vidst at mennesker med mulipel skelerose, får cannabisbaseret medicin og nogle ryger det, og at det rent faktisk hjælper disse mennesker.

Men jeg anede ikke at det kunne virker på nervesmerter - egentlig logisk at det gør jo :-)

Hvad siger i andre? Cannabis kontra div. smertestillende piller? - Jeg ved ikke selv jeg mener

Venligst Mawebbro
__________________
Livet er for kort til at vågne op til fortrydelse. Så elsk de mennesker, som behandler dig ordentligt. Glem alt om dem, der ikke gør. Tro på, der er en grund til, alting sker. Hvis du får en chance til, så grib den med begge hænder. Hvis det ændrer dit liv, så lad det. Ingen har sagt, at livet ville være let ♥
mawebbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2013, 10:19   #2
Jensen1
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-08 2012
Indlæg: 59
Styrke: 12
Jensen1 er ny på vejen
Jeg har prøvet det selv!

Citat:
Oprindeligt indsendt af mawebbro Se meddelelser
Hej med Jer

Jeg sidder her med bladet Illustreret Videnskab nr. 7/2013 side 36-39 og overskriften lyder: Medicinskabet vil bugne af hash.

Jeg har kronisk piskesmæld og hjernerystelse - siden 15.6.2007.

Jeg har fyldt min krop og gør det stadigvæk med diverse smertestillende præparater i disse år og det ser ud til at jeg skal forsætte med dette.

MEN nu læser jeg så lige dette og der står bl.a.:
Citat: "Smertelindring: Cannabisstoffet kan blokere smerter i nervesystemet og væv ved at aktivere særlige stoffer, som dæmper smerternes nervesignaler. De kan også fjerne betændelse. Hvor: Hele kroppen. Status: Kliniske studier." - citat slut

Der står også om appetitstimulering, diabetes/fedme, kræft, parkinson og meget mere.

Der står også at hash kan give misbrugere VARIG hjerneskade, men at lægerne bruger de aktive stoffer i det godes tjeneste, fx i behandling af kræft og smertelindring.

Jeg har længe vidst at mennesker med mulipel skelerose, får cannabisbaseret medicin og nogle ryger det, og at det rent faktisk hjælper disse mennesker.

Men jeg anede ikke at det kunne virker på nervesmerter - egentlig logisk at det gør jo :-)

Hvad siger i andre? Cannabis kontra div. smertestillende piller? - Jeg ved ikke selv jeg mener

Venligst Mawebbro
I forbindelse med kemobehandling og de gener, i form af smerter og andet ubehag, det giver, var en bekendt så venlig at forsyne mig med cannabis, som jeg prøvede i form af kager.
Det virker. På en eller anden måde, lagde det en afstand til smerterne, så man kunne fungere nogenlunde normalt.
Jensen1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2013, 10:28   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
jeg prøvet det for mine ryg smerter, 2 dolen giver det samme og bliver ikke så træt, så vil ikke anbefale det.
Det eneste er min mand sagde jeg ikke var så anspændt, måske rigtigt for jeg havde bare lyst til at sove.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2013, 10:34   #4
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Jeg beholder medicinen mod de kroniske smerter, selv om disse også har bivirkninger. Jeg har desværre igennem mit arbejde set lidt for mange som fik en psykose af cannabis og det er virkelig frygtelig at opleve.
Det er ikke til at vide om det er første, anden, nr. 300 gang eller aldrig man kan ryge ind i en psykose - men det tør jeg simpelthen ikke.

Så indtil videre er det medicin, tæt fuldt op at blodprøver for at holde øje med at der ikke sker skader på fx. Lever o.lign.


P.s hver anden ung som indlægges med psykose pga cannabis udvikler skizofreni. http://www.dagensmedicin.dk/nyheder/...er-skizofreni/

Sidst redigeret af gisne; 21-11-2013 kl. 10:37.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2013, 12:38   #5
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10

"Cannabis har været anvendt som nydelsesmiddel i tusinder af år, og der er udført medicinsk forskning i gennem mange årtier, der har påvist at hash er effektiv mod f.eks. grøn stær, migræne, kvalme efter kemoterapi, og mod kroniske smerter afledt af gigt, samt muskelkramper hos mennesker med sklerose og lammelser. Det giver også markant reduktion af rystelser og spasticitet.
Desuden kan hash også være virksomt overfor depressioner."


http://www.fhn.no/Groos206.html


Det virksomme stof i Cannabinolen er THC - TetraHydroCannabinol.

THC binder sig til specifikke receptorer i hjernen, og udløser de omtalte afslappende/fnise-effekter.
Det stærkt interessante er så, at det er videnskabeligt dokumenteret, at planten OGSÅ indeholder et stof der faktisk er anti-psykotisk.
http://www.neura.edu.au/news-events/...-antipsychotic

Og det er denne effekt mange personer med diverse psykiske lidelser søger, når de ryger, oveni/ i stedet for den stærkt vanedannende kemiske medicin, med mange bieffekter, der efter længere tids brug er mere skadelige end medicinens gavnlighed.[/I]


Humlen er så, at rygeren ikke ved hvilket forhold mellem THC og det antipsykotiske stof der er, i lige præcis den gren eller klump man ryger, så på samme måde som det sjældent er klogt at bunde en hel flaske snaps i ét hug, virker det hensigtsmæssigt at ryge små portioner af sin valgte urt, af gangen.

Mht psykoser - kan man også få sådanne af at gå i psykoterapi, eller efter indtagelse af mange andre ting, der påvirker diverse receptorer i hjernen.

Rigtig mange potentielle problematikker ligger latente - lige under overfladen - i den menneskelige psyke, og det er forskelligt hvad der får 'låget til at lette' på den enkelte.

Det er derfor ikke validt, og INGENSTEDS korrekt videnskabeligt underbygget, gentagent at påpege, at hasrygning pr. automatik medfører psykoser, der automatisk medfører stærkere sindsygdomme.

Forbuddet imod cannabis i Danmark blev truffet ret tilfældigt, rent administrativt, uden debat og folkeafstemning, og er fra 1961 - en tid hvor i øvrigt:

- Lægerne troede at motion var skadelig
- De fleste læger mente at tobaksrygning var godt for helbredet
- Det var lovligt og helt normalt at man slog sine børn

6:30 min. med danske fakta - " Sådan blev hash forbudt i Danmark":

http://www.youtube.com/watch?v=HUk7fYlapn8
__________________
"Hunden løber efter kæppen - løven går efter manden der svinger den."

Din kontakt med Det Offentlige: ALT hvad man ikke har PÅ SKRIFT eksisterer IKKE.
Få kvittering på alt afleveret, og acceptér ingen telefonsamtaler, eller møder uden bisidder/optagelse af samtale.

Sidst redigeret af L.S.; 21-11-2013 kl. 13:04.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2013, 12:38   #6
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Jeg ville aldrig turde prøve cannabis til trods for bivirkninger ved medicin.

Har oplevet velfungerende mennesker igennem livet blive indlagt med psykoser efter brug/misbrug af cannabis.

Har arbejdet med Beboere, hvor cannabis har udviklet eller forværret deres psykoser, skitzofreni osv. med katastrofale føler.

Hilsen lgkh62
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2013, 13:07   #7
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Forstår dig lgkh62 -

har set førhen velfungerende mennesker med karrierer og indholdsrigt liv blive reduceret til sløve, initiativløse, følelesesneutrale, libidoløse og stærkt overvægtige individder efter få måneder på antidepressiv medicin...
Og med permanente hjerneskader til følge.

http://www.b.dk/kronikker/vores-lykk...-dybt-skadelig

http://psychinfo.dk/forside/lykkepiller/
__________________
"Hunden løber efter kæppen - løven går efter manden der svinger den."

Din kontakt med Det Offentlige: ALT hvad man ikke har PÅ SKRIFT eksisterer IKKE.
Få kvittering på alt afleveret, og acceptér ingen telefonsamtaler, eller møder uden bisidder/optagelse af samtale.

Sidst redigeret af L.S.; 21-11-2013 kl. 13:43.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2013, 13:49   #8
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af L.S. Se meddelelser
Forstår dig lgkh62 -

har set førhen velfungerende mennesker med karrierer og indholdsrigt liv blive reduceret til sløve, initiativløse, følelesesneutrale, libidoløse og stærkt overvægtige individder efter få måneder på antidepressiv medicin...
Og med permanente hjerneskader til følge.

http://www.b.dk/kronikker/vores-lykk...-dybt-skadelig

http://psychinfo.dk/forside/lykkepiller/
Medicin kan være et nødvendigt onde men påkrævet så misforstå mig ikke som om jeg ikke ved hvilke komplikationer godkendt medicin også kan give.

Når jeg fravælger cannabis er det til personer, der ikke har brug for det som godkendt medicinsk behandling under kontrollerede forhold.

Hilsen lgkh
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2013, 14:02   #9
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af lgkh62 Se meddelelser
Medicin kan være et nødvendigt onde men påkrævet så misforstå mig ikke som om jeg ikke ved hvilke komplikationer godkendt medicin også kan give.
Hilsen lgkh
Misforstå mig ikke - jeg kender udmærket de potentielle farer ved ukontrolleret brug af cannabis, gigtmedicin, sovepiller osv osv, og mener stadig, at de fleste af tingene kan have sin berettigelse - kontrolleret, og ifht depressioner, indiskutabelt i SAMspil med kognitiv terapi.


Citat:
Oprindeligt indsendt af lgkh62 Se meddelelser
Når jeg fravælger cannabis er det til personer, der ikke har brug for det som godkendt medicinsk behandling under kontrollerede forhold.Hilsen lgkh
Den sætning giver simpelthen ikke mening - er der mon smuttet et tegn, som kunne give meningen?
__________________
"Hunden løber efter kæppen - løven går efter manden der svinger den."

Din kontakt med Det Offentlige: ALT hvad man ikke har PÅ SKRIFT eksisterer IKKE.
Få kvittering på alt afleveret, og acceptér ingen telefonsamtaler, eller møder uden bisidder/optagelse af samtale.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2013, 14:11   #10
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Der er den forskel som er på cannabis basseret i godkendte lægemidler og gade cannabis. Disse 2 cannabis må ikke sammenlignes

Sidst redigeret af lgkh62; 21-11-2013 kl. 14:15.
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension