K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-06-2011, 14:28   #11
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg har lagt dine 2 tråde om samme emne sammen til en tråd...

Undgå venligst at lave flere tråde om samme emne i forummet..

Har du svært ved at finde dine tråde så kan du finde dem her http://www.k10.dk/search.php?do=finduser&u=7750
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2011, 20:56   #12
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg er slet ikke sikker på, at hverken sagsbehandler eller lægekonsulent har gjort noget forkert i din sag, der må ikke tilkendes førtidspension før alle behandlingsmuligheder er udtømte.

Men du gjorde i nælderne da du, i din arb.prøvning, øgede din medicin i stedet for, at sige fra og gå hjem.
På den måde kom din arb.prøvning til at give et misvisende billede af hvad du reelt kan.

Blev du visiteret til fleks, da de ikke ville tilkende dig førtidspension?

Når man er i arb.prøvning er det vigtigt, at møde op hver eneste dag, så vidt man overhovedet er i stand til det.
Men derudover bør man sige fra og gå hjem når man ikke kan klare mere.

Det er en rigtig god idé, at skrive dagbog når man er i arb.prøvning og heri benytte en smerteskala til at beskrive hvordan man har det.
Her kan su se et eks. på hvordan det kan gøres:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2011, 09:22   #13
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Som vovse siger;

Du må under ingen omstændigheder øge din medicin under afprøvningen!

Det giver et misvisende billeder, og bliver derfor svært at argumentere sig uden om.
At du altså IKKE kan klare de 11timer!

Jeg synes dog at du skal anke, det er der intet tabt ved, tværtimod!

Men jeg synes også at du skal tage en ny afklaring af din arbejdsevne, hvor du IKKE øger din medicin, samt tænker over, hvilke niveau dine timer er realistiske ift fremtiden!

Dvs at du jo også skal have et hjemmeliv til at fungere. Der skal være balance i tingene og fordelingen.

Vedr afklaring, vil jeg anbefale et REVA-center, hvor du kan få en bred og endelig afklaring af din arbejdsevne.
(ved ikke om dette findes på bornholm).

Alternativt; skal der foreligge en klar job-plan, samt helhedsvudering, hvor formål, skånehensyn og timer beskrives.

Vedr. din klage; Der bør du argumentere for dit merforbrug af medicin, og din manglende kræfter hjemme.
Herefter at din tilstand er uden yderliger behandlingsmuligheder.
Gerne citater fra læge/speciallæge.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2022, 13:18   #14
Nordjyden84
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-10 2022
Lokation: Hjørring kommune
Indlæg: 9
Styrke: 0
Nordjyden84 er ny på vejen
Post Ny i klassen - Svært at finde ud af det endnu

Kære forum.
Mit navn er Marin og jeg er 38 år, kommer fra Nordjylland.
Jeg blev godkendt fleksjobber i år og jeg fik mit første fleksjob i år i maj og sluttede i år. Mine skånehensyn er følgende:
- Jeg skal have mininum 5 minutters.
- Jeg fungerer bedste, hvis jeg får faste opgaver og lærer tingene stille og roligt

Min rejse hertil har været lang og besværlig og søger derfor svar, hvilket har altid sat en tvivl i mig og om jeg er god nok eller ej.
Grunden til at jeg er her, er fordi jeg er lidt usikker på min fremtid som fleksjobber, men også om der er job til en som mig. Og møde andre fleksjobber som er lidt "som mig".

Jeg er uddannet kontorassistent, men har ikke været i stand til at få job, delvis på grund af alder eller erhverserfaring indenfor uddannelse.

Jeg er skoletræt og vil bare arbejde og få det så godt, som jeg kan.

Tak for at jeg kunne være her og ser frem til at blive klogere om fleksjob og min rolle som fleksjobber.

Hilsen Nordjyden84
Nordjyden84 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ny i dette forum Rosenkilde Din historie 4 13-10-2010 23:08
Læs her før du skriver et indlæg i dette forum Webmaster Minimums Arbejdstidsgrænse for Fleksjob/Førtidspension 0 09-01-2008 12:17
Læs her før du skriver et indlæg i dette forum Webmaster Manglen på Fleksjob 0 09-01-2008 12:13
Læs her før du skriver et indlæg i dette forum Webmaster Kommunernes Tavshedspligt 0 09-01-2008 12:10
Læs her før du skriver et indlæg i dette forum Webmaster Lægekonsulenternes Rolle 0 09-01-2008 12:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension