K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-11-2011, 13:24   #11
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Spørgsmål er bare, hvor mange gange og hvor længe man kan blive ved med, at få henstand på baggrund af det budget man selv sender til skat og påstå at man intet ejer?

Man kan da også lave en aftale med skat og betale afdrag på sin gæld. Det ville jeg gøre, i stedet for, at leve i en konstant angst for at nogen vil banke på mit dør eller komme bare ind.

Men, som Hexi skiver, alle henvendelser og aftaler skal forekommer kun på skrift.

Hier er et eks. på en anden sag hos Skat, dog sagen er ganske relevant til din situation.

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=1561793
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2011, 13:36   #12
Mitochondrie
På vej til at lære K10
 
Mitochondries avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-05 2011
Indlæg: 11
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
Mitochondrie er ny på vejen
Hej Karo,
Jeg er enig med dig - det er træls, at ud over sin sygdom, og kamp om tilkendelse af FP, også at skulle kæmpe med SKAT.

Jeg har jo været på overførselsindkomst i mere end 3 år og min hustru har lav indkomst + 2 mindreårige børn. Der er ikke noget overskud, at lave betalingsordning på og det har SKAT jo også fået budgetter, der klart viser.

Er der ikke en regel der siger, at SKAT ikke må "plukke" de mennesker, der er på sygedagpenge?

Mvh.
221160
Mitochondrie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2011, 13:36   #13
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Var det ikke en ide at få din læge til at lave en lægeerklæring, hvor der står at dit helbred vil blive forværret af et besøg fra skat, fordi at du ikke tåler baktusser. den kan du så fremsende til skat anbefalet, så må de altså respektere det.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2011, 13:43   #14
Solen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Solens avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2010
Lokation: Jylland
Alder: 54
Indlæg: 164
Styrke: 15
Solen er ny på vejen
Jeg ved absolut intet om skattegæld - heldigvis.

Jeg blev bare lidt nysgerrig. Når du ikke kan have besøg af Skat, hvordan fungerer det så med hensyn til fx dine børn. Kan de heller ikke have besøg af legekammerater eller færdes blandt andre børn af hensyn til dit helbred?

Jeg håber virkelig ikke, at du tager spørgsmålet ilde op, for det er på ingen måde ment som en anklage.

Held og lykke med at få styr på gælden.
Solen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2011, 13:44   #15
Siv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2010
Indlæg: 136
Styrke: 14
Siv er ny på vejen
Jeg anbefaler du får fat i de påkrævede værnemidler og beder skats folk iføre sig disse ved ankomsten til dit hjem.

I Jeres famile må der i forvejen ligge en procedure for hvordan i gør når der kommer folk ude fra og ind...eller skal det forsåes sådan at der ALDRIG kommer andre end jer 4 i jeres hjem??

Eller en procedure for hvordan resten af familien gør når de har været ude af hjemmet og kommer hjem igen...

For mig ville det være total angstfremkaldende hele tiden at skulle være nervøs for hvornår SKAT meldte sig med krav igen.

Jeg VILLE kunne finde 100 kr om måneden eller 200. Det ville simpelthen have første prioritet i min økonomi.
Både for at slippe for SKAT men også fordi det jo penge der skyldes.

Og jo, jeg ved godt hvad jeg taler om:-) Jeg er selv på sygedagpenge, har en mand med forholdsvis lav endtægt og tre børn.

Jeg ønsker dig alt mulig held og lykke :-)
__________________
Fra Siv
Med felxjobbevilling siden 12/12 2011

Vær opmærksom på dine tanker...de er starten på dine handlinger
Siv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2011, 13:50   #16
Mitochondrie
På vej til at lære K10
 
Mitochondries avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-05 2011
Indlæg: 11
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
Mitochondrie er ny på vejen
Hej Solen,
Du må da gerne spørge! - Vi har helt klare regler i hjemmet, men hensyn til håndvask etc. når man kommer hjem fra skole/arbejde. Børnene kan desværre ikke have andre børn med hjem - og hvis de undtagelsesvis har, så er det et barn, der kender til forholdsreglerne. Samt så færdes de ikke i den ende af boligen, hvor jeg befinder mig - når de er gået er der grundig rengøring med sæbe/sprit etc.

Mvh.
221160
Mitochondrie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2011, 13:50   #17
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Nu er det vel sådan at når skat kommer ud med kongens foged og en låsesmed... Så har de fortalt dig at de kommer den og den dag kl det og det... og er du ikke hjemme eller lukker du ikke op, så klarer de det selv..

Og så går de vel en tur rundt i hytten for at se om de kan se noget af værdi..

Kan du ikke klare at de kommer indenfor dine døre... så må du iføre dig maske.. og måske kan du få dem til at gøre det samme...

Jeg tror simpelthen ikke at det kan blive ved med at gå "kun" at sende budget til skat.. ihvertfald ikke når der pt er indblandet foged..

Prøv at finde en løsning som passer alle parter... Jeg tror ihvertfald ikke at du kan få en underskrift på at det er ministeransvar hvis du bliver smittet ♥

Hvad gør I når der skal handles ind og børn er ude og kommer ind.. de kommer jo også med en masse "snavs"

Knus Lone

PS. Sorry.. jeg kan se at jeg var for længe om at skrive mit indlæg.. du har svaret på noget af det ...
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2011, 14:19   #18
Zentamor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2011
Indlæg: 207
Styrke: 13
Zentamor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af 221160 Se meddelelser
Hej Karo,
Jeg er enig med dig - det er træls, at ud over sin sygdom, og kamp om tilkendelse af FP, også at skulle kæmpe med SKAT.

Jeg har jo været på overførselsindkomst i mere end 3 år og min hustru har lav indkomst + 2 mindreårige børn. Der er ikke noget overskud, at lave betalingsordning på og det har SKAT jo også fået budgetter, der klart viser.

Er der ikke en regel der siger, at SKAT ikke må "plukke" de mennesker, der er på sygedagpenge?

Mvh.
221160
Der er kun èn regel, og dèn er, at man skal betale hvad man skylder - medmindre man har lavet en aftale eller fået gælden eftergivet.

SKAT kan dog ikke plukke håret af en skaldet, har du ingen penge eller værdier der kan dække gælden eller en del af gælden, så må SKAT gå igen med uforrettet sag - fogden kan da erklære dig insolvent, hvilket giver "fred" i 6 mdr. af gangen.

Det er skidt med din sygdom, og kan du ikke tåle besøg af fogeden i dit hjem, så må du sende SKAT noget lægedokumentation, ligesom man skal hvis man er forhindret i at møde op i fogedretten p.g.a sygdom.

Sagen kan muligvis ordnes mens fogden står ude på måtten - eller rent administrativt i dit særlige tilfælde. Har du alligevel ingen værdier (bil/malerier/smykker o.l som eksempler) så skal du "bare" erklæres insolvent eller de vil se på evt. indeholdelse i jeres løn eller anden indkomst.

Skal jeg råde dig, så søg om eftergivelse af din gæld hos SKAT eller få den mindst mulige aftale om tilbagebetaling som SKAT vil acceptere, frem for tvungen lønindholdelse. Prøv også med en gældssanering.

Du har før fået henstand, så SKAT er da til at tale med - men henstand er som regel for en kortere periode, før eller siden SKAL gælden jo afvikles - på den ene eller den anden måde. Ellers må du erklæres insolvent - af fogeden.
Zentamor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2011, 14:35   #19
Mitochondrie
På vej til at lære K10
 
Mitochondries avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-05 2011
Indlæg: 11
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
Mitochondrie er ny på vejen
Hej Zentamor,

Jeg er enig i at situationen er uholdbar med henstand fra SKAT med korte mellemrum. Jeg har derfor også indsendt ansøgning om eftergivelse af gæld til SKAT og har fået at vide fra SKAT, at den er under behandling. Men det er denne anden afdeling i SKAT (inddrivelsescentret), der har meget "travlt" med at kræve penge ind. Gældssanering kræver, at man har en afklaret økonomisk situation - da jeg er på sygedagpenge og ikke FP, har jeg tidligere fået at vide at da jeg er i en uafklaret situation, kan de ikke indlede en gældssanering.

Mvh.
221160
Mitochondrie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2011, 14:50   #20
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Skat er lige så kreativ som kommuner er, i deres inddrivelse af folks gæld hos dem. Enten afdelinger taler ikke sammen eller prøver de at undskylde sig med en beklagelig fejl.

Hvis din ansøgning er under behandling så skal du have fred inden da.

Jeg regner med, at du har fået en bekræftelse på skrift om, at de har modtaget din ansøgning og at den er under behandling.

Hvis ikke så skynd dig til at få sådan en.

Jeg anbefaler alt kommunikation kun via mail. Du kan også bede Skat om svar pr. mail.

Jeg ved at de gør det med glade.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fogeden banker mest på hos enlige mænd L.S. Politik og Samfund 6 12-02-2013 18:53
Alvorlig kritik af sagsbehandlingen ved tre enheder under Beskæftigelses- og Integrat L.S. Skal kommuner ikke overholde loven? 1 03-07-2012 23:26
alvorlig kritik af jobcenter, silkeborg østerbro Politik og Samfund 1 07-10-2011 14:34
Skriv til DR, har du oplevet at blive presset i aktivering trods alvorlig sygdom bla-bla Politik og Samfund 6 18-07-2010 10:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension