K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-02-2010, 16:21   #21
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
Der er mange hjælpemidler, og jeg kan da også nævne hvad jeg har. MEN..... du "slipper ikke udenom" at skulle vurderes individuelt. Hvad er den nøjagtige årsag til dine smerter f.eks?

For mit vedkommende fandt man ud af, at mange af smerterne i ryg/lænd skyldes dels en helt lige rygsøjle (er ikke godt, den skal flexe og kunne tage af for stød mv) dels at mine hofter simpelthen "faldt ud af skålen" når jeg sad (løsningen en bækkenløsningspude, der presser hofterne ind i skålen).

Der ud over er det en masse andet, da jeg åbenbart er en udpræget mandagssmodel

Blot for at fortælle at hjælpen afhænger af personen, - er det en stol, en pude, et korset eller hvad hunde er det der skal til for at hjælpe.

Skal der træning til, hvilken træning osv osv

Håber du får hjælp, - og bliver afklaret ordentligt først. Gigtcentre er super!
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2010, 16:27   #22
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hvad med din læge og speciallæger, har nogen af dem anbefalet dig nogen hjælpemidler?
Kan de mon anbefale dig at søge støttekorset? Man kan søge det, hvis man har en alvorlig diagnose i ryggen, og at støttekorset kan afhjælpe lidelsen.
Hvis det er behandling, kan det være hospitalet kan udlåne dig et. De udleverer nemlig også hjælpemidler til behandling.

Lægerne bør også være med til at hjælpe dig til at få en bedre hverdag.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2010, 16:46   #23
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
hvis du kan kommer afsted på smerteklinik gig center osv der kan du på papir på hvilken hjælpemidler der ville kunne hjælpe dig og når du har de papir skulle der ikke været ngoet i vejen for at få den igennem komunen lige måske alt fra seng+special pude osv den høre ind under paragraf 100 menere jeg det er
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2010, 17:06   #24
tije
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Indlæg: 315
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
tije er ny på vejen
hms

Odenseaneren: jeg har hypermobilitetssyndrom og er tilkendt ftp pga min sygdom, så den er veldiagnostiseret

Curls: lægerne har udelukkende skrevet i papirene at hjælpemidler vil være en god ide ikke hvilke, eller hvordan

Socialrådgiveren har bare givet mig et tlf nr til en dame jeg kan ringe til, som står for hjælpemidlerne i vores kommune. thats it.

Resten er op til mig, så må hellere prøve og ringe til den dame imorgen, men jeg skal jo nok vide lidt om hvad jeg beder om, det sagde socialrådgiveren ihvertigfælde til mig, at jeg skulle forklare hvad jeg mente jeg havde brug for når jeg ringede.

Tak for alle de gode råd og forslag der er kommet frem

tije er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2010, 17:27   #25
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
Hej igen

Jamen HMS kender jeg en del til - desværre

Det jeg mener er, at selv indenfor samme diagnose er behovene ikke ens

Det er rigtig vigtigt altid at få en individuel vurdering på dig som person - ikke på diagnosen

Det er vigtigt at du ses af f.eks. en ergoterapeut. Hypermobilitet kan være så mange forskellige problemer osv osv. Har du - ud over HMS - skævheder i ryggen, osv osv. Det er vigtigt på den ene side at afhjælpe problemet, men på den anden side ikke at passificere dig for meget.

Hvad med ansøgningsblanket - en skriftlig ansøgning er et dokument på ansøgningsdato mv. - og langt at foretrække frem for mundtlig ansøgning

For god ordens skyld så er hjælpemidler som stol osv. IKKE §100 mener det er §112 og §113

Held og lykke
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2010, 18:44   #26
tije
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Indlæg: 315
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
tije er ny på vejen
123456

og §112 og §113 betyder?

tije er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2010, 18:49   #27
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af tije Se meddelelser
og §112 og §113 betyder?

Hjælpemidler efter serviceloven § 112.....
Vær opmærksom på, at der skal være tale om varig funktionsnedsættelse for at søge efter § 112.

Du kan hente ansøgningsblanket i borgerservice eller prøv her hos borger.dk... https://www.borger.dk/Selvbetjening/...aspx?sbid=8676

Du kan jo også ringe til en ergoterapeut/sagsbehandler i din kommune, så kan det være, de kan foreslå, hvad du kan søge...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2010, 19:14   #28
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
jeg søgte efter en special pude fik de papir osv hjem som angsøgning det var en paragraf 100 stolen havde jeg besøg af en fys fra komunene hun stillede spørgsmål gik 5 min så sagde hun den er så godt som godkent :P
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2010, 20:49   #29
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
jeg sidder lige og tænker,på da jeg var i hjemme plejen,at nogle gange fik en boger

det,guskelov bedre,men ville så ikk aflever hjælpemidler tilbage,for det havde været så

besværligt,at få dem. De var bange for de fik brug for dem igen,jo...Men er der slet

ingen opfølning på om hjælpemidlerne,så opfylder behovene....sådanne løbende..
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2010, 21:09   #30
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Men er der slet

ingen opfølning på om hjælpemidlerne,så opfylder behovene....sådanne løbende..
nej desvære er der ikke det men det skuller der småke havde været kan skam godt forstår folk ikke vil aflevere tilbage hvis nu de skulle få brug for det igen
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Magnet til ryggen Trex Alt det andet 11 20-10-2012 21:57
Skruer i ryggen (lænd) energizer Den nyttige viden vi alle har 5 02-01-2012 22:54
Jeres bedste råd mod ondt i ryggen?? Ninja Alt det andet 36 27-09-2010 22:47
Piskesmæld og ondt i ryggen. mus0025 Alt det andet 7 26-08-2010 20:39
Ondt i ryggen. Stella Den nyttige viden vi alle har 1 07-07-2007 17:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension