K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-02-2012, 23:34   #11
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
@Ricky
Selvfølgelig er der en grund.

Men denne
selvom jeg stadig er sur over at være sygemeldt uden forklaring

Den fatter jeg ikke, måske fordi jeg er hjerneskadet.

Hvis man er sund og rask og ved sine fulde 5 kan man jo bare raskmelde sig.

Måske jeg kunne forstå det hvis @archibald var sygemeldt inden han kom på KH men det har jeg ikke læst at han har været.
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2012, 23:40   #12
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Man kan jo godt være syg og velfungerende, og så pludselig går det ned ad bakke. Og er det psykisk kan nogle selv have svært ved at se det...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2012, 00:13   #13
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
Du har ret, jeg selv ville ikke i starten indse jeg var blevet syg.
Ser jeg tilbage er jeg glad for min SB'er modarbejde mig på hendes måde...
Fik idag en reminder om hvorfor jeg er på FP.
Noget så simpelt at bore et hul i loftet fik det hele frem... jeg skal noget som simpelt sætte en loftslampe op.
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2012, 01:01   #14
archibald
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2009
Indlæg: 117
Styrke: 15
archibald er ny på vejen
Til Ricky
Jeg forstår ikke helt dine indlæg og den modvilje du udviser.
Hvor er det du mener at jeg i mine indlæg udviser modvilje ?
Jeg er bare begyndt at tage vare på min sag og ikke bare finde mig i parkering de sidste 17 år til jeg bliver folkepensionist .
Det har med garanti INTET med refusion at gøre
Der burde du vide bedre , du er jo uddannet . Finder det med refusion på sygeopfølgning senere , til orientering .
Og du kan jo bede om aktindsigt i din sag, så kan du se hvad de har stående om dig.
Ja det kan jeg da , men får den jo ikke. Borgerrådgiveren er heldigvis kommet på , så spændende hvad de finder på af svar .

Til Keld60
Er trådstarter ude på at finde en genvej til FP.

Kan ihvertfald forstå på din kommentar at du ikke har forstået / læst nogen af mine indlæg . Jeg har 32 års parkering på kontanthjælp , har altid haft brug for hjælp , men det var for stor en byrde for kommune / jobcenter . Derfor søger jeg selv for 1 år siden § 17 , og får som forventet afslag . Da der jo ikke er blevet taget hånd om mig i alle disse år, ej heller indhentet relevant materiale. Puh en grim smag jeg har i munden over genvej , er det et trick du selv benytter ? , for jeg har nemlig ikke læst om dig.
selvom jeg stadig er sur over at være sygemeldt uden forklaring

Har jeg ikke ret til at stille spørgsmål ,når nu jobcenter pludselig brygger videre på 5 år gammel sygemelding , har faktisk ifølge min aktindsigt været sygemeldt over 4 år , uden mit vidende eller at min læge overhovedet har været inddraget. Det bekymrer mig . Og at jeg ikke kan få svar på hvorfor sygeopfølgningsplan nu skal opdateres og underskrives af mig for 1. gang
Jeg er desværre ikke hjerneskadet , så var pensionen sikkert gået igennem . Jeg har "bare" skader som følge af oplevelser , ikke mange havde klaret min rygsæk og overlevet , så døm ikke folk hvor du ikke kender baggrunden . Tror faktisk vi er mange ærlige , men måske ikke i dette forum , hvem ved ?

Måske jeg kunne forstå det hvis @archibald var sygemeldt inden han kom på KH men det har jeg ikke læst at han har været.
Ja for så var det jo økonomien der spillede ind , jeg har jo hele mit arbejdsliv været placeret på det nederste trin , kan ikke synke længere ned .

Til Vovse
Vil det sige, at du ikke mener, at du fejler noget som helst, og alligevel er placeret i matchgruppe 3?
Selføljelig er jeg ret placeret , men jobcenter har ikke foretaget sig noget som helst ,og jeg har ikke turde råbe HJÆLP , men min baggrund er i sagsakter . Rigtig mange udenfor systemet er chokerede over sagsbehandlingen af mig / parkeringen .

Er lidt chokeret over de negative tendenser i svar , så måske er det bedst for mig at stoppe her inden jeg bliver kørt helt i sænk . Troede at vi var til her for at hjælpe hinanden og dele vores erfaringer , men jeg har medfødt naivitet
archibald er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2012, 01:24   #15
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af archibald;208016
[COLOR="Blue"
Måske jeg kunne forstå det hvis @archibald var sygemeldt inden han kom på KH men det har jeg ikke læst at han har været. [/COLOR]
Ja for så var det jo økonomien der spillede ind , jeg har jo hele mit arbejdsliv været placeret på det nederste trin , kan ikke synke længere ned .
Forsøger IKKE at tale ned tildig på nogen måde men hvad mener du med at være placeret op nederste trin.....hvad har du selv gjort for at komme et trin op???
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2012, 08:03   #16
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af archibald Se meddelelser
Til Vovse
Vil det sige, at du ikke mener, at du fejler noget som helst, og alligevel er placeret i matchgruppe 3?
Selføljelig er jeg ret placeret , men jobcenter har ikke foretaget sig noget som helst ,og jeg har ikke turde råbe HJÆLP , men min baggrund er i sagsakter . Rigtig mange udenfor systemet er chokerede over sagsbehandlingen af mig / parkeringen .
Jamen så forstår jeg slet ikke dette, som du skrev tidligere:
"Hvorfor jeg er sygemeldt kan jeg ikke få svar på hverken skrift eller mundtligt"

Sædvanligvis ved man jo selv hvorfor, at man er sygemeldt, og behøver ikke at spørge kommunen om hvorfor.

Jeg får mest af alt indtryk af, at kommunen langt om længe prøver at få dig afklaret, så du kan komme videre.
Og dette er måske netop fordi, at du selv er begyndt at tage vare på din sag.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ny sygemelding jasch Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 23 27-10-2013 10:22
Sygeopfølgningsplan archibald Alt det andet 8 24-10-2011 11:10
sygeopfølgningsplan--sanktion ? mulle59 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 30-01-2011 23:05
Sygemelding under sygemelding Susanne2412 Alt det andet 16 08-12-2010 20:53
Sygemelding itte Alt det andet 5 21-05-2009 11:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension