K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-10-2010, 23:25   #21
Jinx
På vej til at lære K10
 
Jinxs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2010
Lokation: Roskilde
Alder: 41
Indlæg: 6
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Jinx er ny på vejen
Hey alle, tak for jeres svar.

Jeg har prøvet både gymnasiet, VUC og enkeltfag af flere omgange, uden at kuunne gennemføre, men det ligger en del år tilbage. Det er ikke så meget skolesiden af det, der er problemet, det er det sociale. jeg føler mig akavet og jeg kommer hurtigt udenfor, hvis jeg ikke deltager i det sociale liv udenfor klassen. Så er det jeg dropper ud. Men jeg har hørt, at Høje Taastrup gymnasium har nogle specielle Aspergers klasser og jeg tænker, at det måske var en ide, at se på? Der står klasserne er mindre og at de tager hensyn til den enkelte elev. Jeg er bare bange for, at søge ind, for jeg har ærlig talt ikke brug for flere nederlag i mit liv.

Med hensyn til at skrive, jeg har fået udgivet nogle digte. Og jeg skriver alt fra udkast af romaner, til artikler, til kort historier. Men det er på amatør basis. Jeg har aldrig skrevet noget færdigt eller ovevejet at sende noget ind til nogle forlag. Til dels fordi jeg ved, hvor svært det er, at få udgivet noget og fordi jeg nok ikke helt stoler på mine egne færdigheder. Heller ikke selvom folk har fortalt mig, at jeg er god, så tænker jeg at "det skal de jo sige", fordi de er familie eller venner.

Da jeg var ung drømte jeg om Forfatterskolen i KBH, men det er næsten umuligt, at komme ind der.

Men er generalt en kreativ person, kan godt lide, at tage billeder, redigere billeder, lave musik videoer, skrive, tegne og male. Det har bare ikke rigtig nogen praktisk funktion.

Ved ikke med hensyn til at blive en kontaktperson for andre med Aspergers, jeg er ikke ligefrem en succes historie, så er ikke rigtig en optimal kandidat, synes jeg. Og man skal jo kunne inspirere andre.
__________________
Jinx er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2010, 02:31   #22
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
At ADHD rimer på hund er jeg nu ikke lige så enig i *gg* og det er jeg netop ikke pga vores (altså ADHD´ens) temperament, og utålmodige væsen, det rimer nemlig absolut ikke på hund, og da over hovedet slet ikke en af muskelrace som vises på billedet.
Nu var det ikke din relation til hunden, der var i spil ;-) men derimod hundens adfærd og "personlighed" 8-)

BTW: Hvis ikke du får ret faste rammer, så tumler du sikkert også rundt med din ADHD som en hund i et spil kegler og er parat til at pande alle dem der står i vejen én i roen ? ;-)


Citat:
Kat der imod, genialt kæledyr, de kan nemlig selv og behøver ikke gentagelse ret mange gange før den fiser ind at de fx ikke må være på bordene
Katten har en asperger alike "personlighed" ... og har i øvrigt meget skarpe sensoriske sanser (ligesom en del aspergers).

På lugtesansen overgås katten fx kun af: blodhunden.
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2010, 10:59   #23
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Jinx,

Flot at du skriver her. Da jeg læste dit oplæg, rev din beskrivelse af din situation mig virkelig med og jeg tænkte, den pige kan sgu' skrive. Du har et talent.

At være en del af samfundet og at yde noget i forhold til samfundet, er ikke altid lønnet arbejde, der er mange måder man kan gavne samfundet på. Der er mange måder at give på. Og især det der gives frivilligt kommer tifold tilbage.

Men for at komme tilbage til din udgangspunkt, hvordan kommer du evt tilbage dertil hvor du kan arbejde, evt. blot deltid.

Du har ikke bare lov til at arbejde, du har krav på at kommunen hjælper dig i forhold til at finde et arbejde. Men i din situation ville jeg nok foreslå at du tog meget små skridt med nogle få timer om ugen, eller som du selv er inde på, et kursus/skole specielt for asperger.

Aspergere er som regel meget intelligente og/eller talentfulde, og de er meget følsomme.

Du må gerne selv søge et arbejde, og derefter kan du bede kommunen om at anerkende det så arbejdsgiveren får løntilskud.

Skulle du en dag få et fuldtidsarbejde, kan du få din pension sat i bero, ifald det ikke skulle fungere, så har du den at falde tilbage på.

Men i første omgang, ville jeg snakke med min sagsbehandler, og fortælle dem hvad du fortalte os her i første indlæg. Det må de da være menneskelige nok til at kunne forstå. Men sig til dem at du vil gerne igang lige så stille. Ikke noget med at springe i hvor vandet er dybest.

De har en pligt til at hjælpe dig.

Jeg ønsker dig al mulig held og lykke.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2010, 12:35   #24
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Det fremgik så ikke tydeligt nok for mine øjne, sorry Time
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2010, 18:13   #25
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
Det fremgik så ikke tydeligt nok for mine øjne, sorry Time
Det er OK, at være lidt hurtig på aftrækkeren - specielt med den rette diagnose ;-)
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2010, 23:04   #26
Jinx
På vej til at lære K10
 
Jinxs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2010
Lokation: Roskilde
Alder: 41
Indlæg: 6
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Jinx er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ragdoll Se meddelelser
Jinx,

Flot at du skriver her. Da jeg læste dit oplæg, rev din beskrivelse af din situation mig virkelig med og jeg tænkte, den pige kan sgu' skrive. Du har et talent.

At være en del af samfundet og at yde noget i forhold til samfundet, er ikke altid lønnet arbejde, der er mange måder man kan gavne samfundet på. Der er mange måder at give på. Og især det der gives frivilligt kommer tifold tilbage.

Men for at komme tilbage til din udgangspunkt, hvordan kommer du evt tilbage dertil hvor du kan arbejde, evt. blot deltid.

Du har ikke bare lov til at arbejde, du har krav på at kommunen hjælper dig i forhold til at finde et arbejde. Men i din situation ville jeg nok foreslå at du tog meget små skridt med nogle få timer om ugen, eller som du selv er inde på, et kursus/skole specielt for asperger.

Aspergere er som regel meget intelligente og/eller talentfulde, og de er meget følsomme.

Du må gerne selv søge et arbejde, og derefter kan du bede kommunen om at anerkende det så arbejdsgiveren får løntilskud.

Skulle du en dag få et fuldtidsarbejde, kan du få din pension sat i bero, ifald det ikke skulle fungere, så har du den at falde tilbage på.

Men i første omgang, ville jeg snakke med min sagsbehandler, og fortælle dem hvad du fortalte os her i første indlæg. Det må de da være menneskelige nok til at kunne forstå. Men sig til dem at du vil gerne igang lige så stille. Ikke noget med at springe i hvor vandet er dybest.

De har en pligt til at hjælpe dig.

Jeg ønsker dig al mulig held og lykke.



Ragdoll
Mange tak skal du have, jeg har bare lidt svært ved selv, at tro på det.

Måske fordi det kommer meget nemt til mig, med skrivning og stavning, jeg har altid følt, at det var det nemmeste i verden, er også flydende i andre sprog, både skriftligt og mundligt: engelsk, tysk, fransk, spansk og jeg elsker latin, som jeg desværre kun tog i kort tid på gymnasiet. Så er det jeg tænker, at alle da klart kan det samme.

Jeg kan fx ikke relatere eller forstå ordblindhed. Det ligger så langt fra mig og mit standpunkt, jeg kan simpelthen ikke sætte mig ind i det.

Men er sikker på matematik genier har det på samme måde med mig, jeg er håbløs til matematik, alt der har med tal at gøre, det er helt umuligt for mig.

Med hensyn til at gøre noget for samfundet. Nu kommer jeg fra en meget succesfuld familie, sådan økonomisk og de synes ikke rigtig det tæller, hvis man ikke bliver betalt for det. Så er det jo "ikke et rigtig job". Og jeg er det sorte får, den eneste, der ingenting har udrettet, det er fandme svært, at være i min situation, når man kommer fra en baggrund, hvor stort set alle familie medlemmer er selvstændige og tjener kassen. Jeg føler lidt jeg kaster skam over mine forældre, fordi jeg ikke kan få tingene til at fungere.

Jeg tror jeg vil vente til efter flytningen, i januar, lige finde mig til rette og så muligvis søge ind på det gymnasium for Aspergere, når det starter op. Et forsøg kan jeg vel altid give det. Hvad er det værste der kan ske? Jeg fejler. Men det er jeg jo så vant til.

Meget rart at vide, at ens pension ikke bliver taget fra en, hvis man prøver at arbejde, det giver en vis tryghed.
__________________
Jinx er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2010, 00:50   #27
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jinx Se meddelelser
Med hensyn til at gøre noget for samfundet. Nu kommer jeg fra en meget succesfuld familie, sådan økonomisk og de synes ikke rigtig det tæller, hvis man ikke bliver betalt for det. Så er det jo "ikke et rigtig job". Og jeg er det sorte får, den eneste, der ingenting har udrettet, det er fandme svært, at være i min situation, når man kommer fra en baggrund, hvor stort set alle familie medlemmer er selvstændige og tjener kassen. Jeg føler lidt jeg kaster skam over mine forældre, fordi jeg ikke kan få tingene til at fungere.

Jeg tror jeg vil vente til efter flytningen, i januar, lige finde mig til rette og så muligvis søge ind på det gymnasium for Aspergere, når det starter op. Et forsøg kan jeg vel altid give det. Hvad er det værste der kan ske? Jeg fejler. Men det er jeg jo så vant til.

Meget rart at vide, at ens pension ikke bliver taget fra en, hvis man prøver at arbejde, det giver en vis tryghed.
Jeg har mødt mange Aspier i mit arbejde. Jeg er meget fascineret af særlig begavelse, som du også har. Brug din særlige begavelse for sprog. Det må der være brug for. Og brug dine kreative evner for at tage billeder og redigere billeder og lave musikvideoer – og skrive, tegne og male. Sikke et udgangspunkt for opgaveløsning i Asperger-gymnasieklasse! Og sikke et udgangspunkt for opgaveløsning, andre slet ikke kan se for sig og magte - videre!

I mit arbejde har jeg også lagt mærke til Aspiers særligt begavede forældre og bedsteforældre – med helt ekstraordinære uddannelser og jobs – som jeg også forestiller mig i din familie. Jeg lægger mærke til, det måske ikke er let at vokse op i sådanne intellektuelle miljøer med forældre helt optaget af deres særlige fag – hvor forældre tidligt stimulerer børn til dette intellektuelle miljø, fordi børnene elsker det og magter det intellektuelt. Der er så nogle almindelige færdigheder, som senere må indhentes. Og når man er søgende er det aldrig for sent. Søg og du skal finde!

Sidst redigeret af Katharina; 20-10-2010 kl. 01:02.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Så trist... skov trold Spørgsmål ang fleksjob 7 15-05-2012 19:42
er både trist, lettet og "tom" inden i sandie86 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 16-04-2011 21:06
Ventetiden gør mig trist Løvetand Spørgsmål ang fleksjob 5 12-06-2008 08:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension