K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-10-2010, 09:45   #1
Toullouse
Føler sig hjemme på K10
 
Toullouses avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2009
Lokation: Holbæk
Indlæg: 27
Styrke: 16
Toullouse er ny på vejen
Thumbs up Jeg er sluppet fri af kommunen og dens lakejer

Ja, sådan er overskriften og de faktiske forhold.
Efter at jeg blev visiteret til fleksjob, fået job som jeg ikke gr. sygdom har kunnet beholde, har jeg gennemgået diverse hovsaløsninger i kommunalt regi, hvor man har prøvet mange "sjove" ting.
Man er blevet trådt under fode hos anden aktør og truet med at, hvis man ikke gjorde som konsulenterne sagde, havde de magt til at sørge for fratagelse af ydelse. Hvad de så IKKE kan.
Man er i den grad blevet nedgjort som menneske og der er stillet spørgsmålstegn ved éns sygdom. Man har sågar i hvert éneste brev man har modtaget, set linien:
"At Du har så ondt som Du siger Du har" !!!!!!

De forskellige lakajer under kommunen, har efter endt forløb udfærdiget en rapport om min gøren og laden, men der er vist ingen der har udfærdiget en rapport om disse lakajers opførsel overfor mig. Indholdet og den måde de skriver breve til én på var ond og derfor skrev jeg en rapport om dette forløb set fra mit synspunkt. Jeg fik at vide at, jeg da vist var en flueknepper. Ja, det var hvad konsulenten sagde, men efterfølgende har konsulenten i kommunen mundtligt givet mig ret i mine påstande omkring disse forløb.

Hvor er jeg nu på vej hen. Jo, nu skal i høre den lykkelige udgang på disse langvarige og menneskefjendske forløb.

Jeg skulle en dag stille til et "kom lige her, hold din kæft og stå ret møder" med kommunen samt én af disse lakajer og da jeg var usikker på at kommunen mente at, jeg havde været aktiv nok i min jobsøgning, sendte jeg en masse uopfordrede ansøgninger. De var ikke polerede - ej heller mod noget specifikt job, men......

Jeg blev ringet op, var til samtale OG fik jobbet. Mit, med tanke på min sygdom, ønskejob.

Jeg er en lykkens pamjulefis og min tanke var: YES.

Nu er jeg endelig ude af kommunens klør og fri for at blive nedgjort som menneske og kan begynde på en frisk. Hvilken befrielse.

Den lettelse IKKE at skulle stå til regnskab for dette menneskefjendske system, har givet mig mod, glæde og "livet" tilbage.

Håber for alle at, I en dag vil kunne opleve det samme.
Toullouse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2010, 09:56   #2
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Dejligt u er så heldig og glad

Tillykke

Men tænker er det så et flex-job? for er det det, er du ikke ude af kløerne da....
har jeg hørt
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2010, 10:33   #3
Toullouse
Føler sig hjemme på K10
 
Toullouses avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2009
Lokation: Holbæk
Indlæg: 27
Styrke: 16
Toullouse er ny på vejen
Tak skal Du have, PiaCP.

Jow, nu vokser træerne IKKE ind i himlen. Det er et fleksjob, men for mig er det at sammenligne med et ordinært job - måske jeg drømmer.

Jeg skal IKKE søge jobs og jeg skal ikke stå til regnskab for andre end min arb. giver og alene dét er en befrielse.
Jeg skal ikke give møde og stå ret, men kan koncentrere mig om mit job.
Firmaet accepterede BÅDE min ferie og en planlagt operation, så hvad kan jeg forlange mere.
Toullouse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2010, 21:25   #4
hobby4me
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2009
Indlæg: 155
Styrke: 15
hobby4me er ny på vejen
Tillykke med din nyvundne frihed.

Vi er mange der gerne vil have den samme frihed, men desværre går det ikke så let når arbejdsevnen er langt under et fleksjob.
hobby4me er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2010, 10:04   #5
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af hobby4me Se meddelelser
Tillykke med din nyvundne frihed.

Vi er mange der gerne vil have den samme frihed, men desværre går det ikke så let når arbejdsevnen er langt under et fleksjob.
Nej og helt nede på 5 timer er det MEGET svært.
Jeg fik besked fra min Fleks rådgiver, at når man får fleks bevilget, trods kun 5timer, er det fordi:
De vudere at du godt kan mere end de 5 timer. At Du kan komme op på 15 timer.

Hun ville ikke sige, at de så ikke troede på arbejdsprøvningen, men det er jo så det de siger/vudere.
TAAk

Hjertelig tillykke med trådstarter med dit fleks job.
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2010, 10:45   #6
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Kæmpe tillykke - hvor er det bare dejligt....glæder mig rigtig meget på dine vegne - lyder som en skattekiste du der har fundet ;-)))))
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2010, 10:46   #7
Toullouse
Føler sig hjemme på K10
 
Toullouses avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2009
Lokation: Holbæk
Indlæg: 27
Styrke: 16
Toullouse er ny på vejen
Nu var mit indlæg IKKE at nedgøre andre og deres sygdom, men udelukkende for at komme af med den boblende glæde, jeg indeholder i denne situation.
Jeg har ingen psykiske skavanker, men jeg er tilraget mig en del fysiske og heraf kan i flæng nævnes:
2 blodpropper i hovedet med efterfølgende udsk. af hjerteklap, pacemaker, 2 nedslidte knæ (hvoraf det éne lige er blevet skiftet 30/8.) En nedslidt ryg, diabetes og i småtingsafd. forhøjet blodtryk.

Jeg ved der er andre der er væsentligt værre stillet en jeg, for jeg har mødt en mange af dem, men det kan jeg ikke bruge til så meget, når jeg skal glædes over min egen situation. Egoisme, næ det synes jeg ikke. Bare en glæde over at, der er yderligere én, mig, som er sluppet ud af kløerne på systemet.
Toullouse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2010, 10:56   #8
Toullouse
Føler sig hjemme på K10
 
Toullouses avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2009
Lokation: Holbæk
Indlæg: 27
Styrke: 16
Toullouse er ny på vejen
PiaCP.
Om det ligefrem er en skattekiste, ved jeg ikke, men givet er det at, jeg får lidt mere i lønningsposen på denne måde. At jeg så fik bevilget BÅDE min sommerferie OG en planlagt knæoperation, er jo bare guld.
De ville stadig ansætte mig og jeg forventer at, jeg kommende mandag 11/10 igen skal påbegynde jobbet efter 6 uges pause gr. operation.
Toullouse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2010, 13:52   #9
hobby4me
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2009
Indlæg: 155
Styrke: 15
hobby4me er ny på vejen
Toullouse
Jeg følt mig overhovedet ikke generet af dit indlæg, men måtte bare lige have det ud mellem sidebenene.
Min arbejdsevne er vurderet til ikke eksisterende !
hobby4me er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2010, 15:07   #10
Toullouse
Føler sig hjemme på K10
 
Toullouses avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2009
Lokation: Holbæk
Indlæg: 27
Styrke: 16
Toullouse er ny på vejen
Citat:
Jeg følt mig overhovedet ikke generet af dit indlæg, men måtte bare lige have det ud mellem sidebenene.
Det skal Du så sandelig også have lov til.
Jeg er dog vidende om de syge mennesker der går rundt med pisken, samt håbløsheden hængende om halsen, for jeg har mødt en masse af dem. Vi har snakket og trøstet, men deres situation bliver ikke bedre før systemet forvalter guldet på en anden måde og således at der er råd til at, tage sig af de mange danskere der har et behov.
Kender ikke helt systemet indefra, men der er nok én eller to der tilraner sig noget hjælp, uden grund.
Toullouse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp! -Kommunen påtænker stop af sygedagpengeudbetalingen, idet kommunen ikke længer Marianzen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 40 13-06-2012 12:50
Aktindsigt og dens udeblivelse Adam SR Alt det andet 7 25-08-2010 19:03
Lån hos kommunen? Michael6400 Alt det andet 16 08-05-2010 00:15
Julen og dens fred Viper Alt det andet 28 24-12-2009 12:24
kan kommunen det ??? bullermus Dit og Dat 6 14-11-2008 09:51




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension