K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-12-2011, 00:53   #21
Experimental
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 303
Styrke: 15
Experimental er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lotus1 Se meddelelser
Tusind tak for jeres svar. Jeg betaler til supp. Det koster kun 153kr. om måneden og mener så at kommunen betaler 230kr oveni. Så det kan da godt betale sig
De 153 kr bliver så trukket før skat, da du får et fradrag for din indbetaling på lige fod med alle andre former for pensionsopsparinger. Så din netto-udgift er omkring de 100kr. De bliver se'føli beskattet senere ved udbetaling.

Og kommunen betaler det dobbelte oveni, altså 2 x 153 kr. Derfor den er god at tilmelde sig så man har lidt ekstra 'når den tid kommer'. De 1000kr ekstra (i realpenge efter inflation, forudsat at den er forrentet tilsvarende) udbetalt vil gøre en meget stor forskel. Jeg tvivler også stærkt på at det offentlige vil subsidiere pensionisterne på samme måde som de gør idag, så man kan se frem til 'reformer' på området. (For god ordens skyld, apanagen og levebrødspolitkertillæggene bevares)

Mht 1000kr netto om måneden.. så tror jeg de færreste på førtidspension kan undvære det beløb udover de 'andre udgifter' når man lige tæller bolig, leveomkostninger og udgifter til diverse gældsposter før man blev invalideret. Det udgør jo immervæk en 9% af hele indtægten medmindre man har nogle forsikringer udbetalt. (Jeg blev nødt til at opsige mine på kontanthjælpsturen da der ikke var penge til at betale dem, faktisk havde jeg heller ikke råd til mad, og det var jo ikke fordi jeg regnede med at jeg skulle blive der og kunne jo bare tegne dem igen...)


Det er se'føli under forudsætning af at civilisationen ikke går under inden da. Hvilket jo nok må siges at være en ret stor risikofaktor for min generation ihvertifald med de senest udmeldte tal om 6 grader stigning i verdenstemperaturen hvor 2 grader 'kun' var katastrofalt. Men vi fik en masse sjove plastikdimser produceret med alt det co2.. Det må være efterskriften.
Experimental er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvordan skal jeg "leve" med min eksmand. Enteneller Alt det andet 22 25-12-2012 23:58
Hvad skal der til for at få flex. Føler jeg bliver revet rundt i sys. K-M Spørgsmål ang fleksjob 2 06-08-2011 11:03
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26
Fleksjobbere skal leve for 20 kroner pr. dag zuza Politik og Samfund 3 04-06-2008 16:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension