K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-06-2011, 22:04   #11
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
ja tak for din: ) jeg kan godt se lighederne i vores sager, desværre for os 2 ,

men hvordan kan man tolke en simpel overlevelses refleks som en ressource, og hvorfor ikke bruge sb ressourcer på en reel sagsbehandling i første omgang i stedet for at lave "sjuskefejl" som skal rettes og rettes. jeg kan selvfølgeligt godt se, at det giver dem selv fast arbejde langt ud i fremtiden- men hvilket arbejde og hvilke hak i sjælen. How low can you go?
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2011, 22:11   #12
Isabel
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Indlæg: 271
Styrke: 14
Isabel er ny på vejen
Jeg tror at mange sagsbehandlere er meget presset, både af for mange sager og pres oven fra.
Isabel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2011, 22:20   #13
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af østerbro Se meddelelser
ja nu har de reageret, jeg har fået partshøring på arbejdsevnejournal og sikke en gang makværk og modstand, sb skriver 5 gange at jeg ikke er i personkredsen for førtidspension, men har mange ressourcer fx er handlekraftig fordi jeg er tvunget af økonomien, kontanthjælp, til at flytte til noget billigere.
De bruger sådan noget konstant mod en. Det blev også brugt mod mig. Det er så perfid som det kan være. De venter nok på at man skal først ligge i randesten før man kan få bevilget FTP eller nogen form for hjælp.

Det som du skal gøre er, at kræve hurtigst muligt en afgørelse i sagen som du kan klage over.
østerbro du kan da allerede nu se at de vil ikke give dig pension og de kun trækker tiden ud.

Læs alt det som jeg skrev til Lotte68 i sin tid.....

p.s. hvad blev da mon af Lotte?

Det som du kan bruge mod jobcenters manipulationer er at gøre dem opmærksom på, at i arbejdsevnemetoden indgår 12 elementer og en af dem er netop en bolig situation.

Sidst redigeret af Karo; 23-06-2011 kl. 22:29.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2011, 07:45   #14
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Som kommunal slave har jeg et taktisk spørgsmål, da jeg forudsigeligt og sikkert får et afslag på ansøgningen om ftp.§17.1.2.

jeg har 2 speciallægerapporter som endnu ikke er indsendt til jobcenter , hvornår er det bedst at indsende dem
1) ved anken og dermed videre til BAN ?
2) en ny ansøgning senere?
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2011, 08:38   #15
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvorfor har job-center ikke fået dem?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2011, 09:25   #16
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
jeg har først modtaget dem efter sb har skrevet den negative indstilling.
min læge og jeg har selv fremskaffet dem, ikke jobcenteret som ikke har været aktive i afklaring af helbred.

jeg skal lige tilføje at lægekonsulenter og speciallæger er rimelige enige.
vh østerbro
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2011, 11:42   #17
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Hvis der endnu ikke er truffet afgørelse i din pensionssag, så synes jeg, at du skal skynde dig at få de nye lægepapirer afleveret NU.

Kommunen må ikke indhente nye oplysninger, men du må gerne selv tilføje nye oplysninger lige indtil afgørelsen skal træffes.

Sådan har jeg forstået det.

Gå op på kommunen og aflever papirerne, husk at bede om en kvittering på, at de har modtaget dem.

Jeg kan godt komme i tvivl, om BAN må medtage akter, som kommunen ikke har haft kendskab til på afgørelsestidspunktet.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2011, 17:46   #18
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Hvis der endnu ikke er truffet afgørelse i din pensionssag, så synes jeg, at du skal skynde dig at få de nye lægepapirer afleveret NU.

Kommunen må ikke indhente nye oplysninger, men du må gerne selv tilføje nye oplysninger lige indtil afgørelsen skal træffes.

Sådan har jeg forstået det.

Gå op på kommunen og aflever papirerne, husk at bede om en kvittering på, at de har modtaget dem.

Jeg kan godt komme i tvivl, om BAN må medtage akter, som kommunen ikke har haft kendskab til på afgørelsestidspunktet.
Enig med Vovse :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2011, 17:52   #19
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af østerbro Se meddelelser
jeg har først modtaget dem efter sb har skrevet den negative indstilling.
min læge og jeg har selv fremskaffet dem, ikke jobcenteret som ikke har været aktive i afklaring af helbred.

jeg skal lige tilføje at lægekonsulenter og speciallæger er rimelige enige.
vh østerbro
er du blevet indkaldt til møde i nævnet
helt frem til det møde, kan du aflevere nye oplysninger

så det er bare med at dem få sendt dem i en fart

kommunen indhenter ikke oplysninger i en §17, hvis du har søgt på en foreliggende
men du må komme med alt det du vil
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2011, 17:58   #20
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Hvis der endnu ikke er truffet afgørelse i din pensionssag, så synes jeg, at du skal skynde dig at få de nye lægepapirer afleveret NU.

Kommunen må ikke indhente nye oplysninger, men du må gerne selv tilføje nye oplysninger lige indtil afgørelsen skal træffes.

Sådan har jeg forstået det.

Gå op på kommunen og aflever papirerne, husk at bede om en kvittering på, at de har modtaget dem.

Jeg kan godt komme i tvivl, om BAN må medtage akter, som kommunen ikke har haft kendskab til på afgørelsestidspunktet.
hvis man får afslag har man 4 uger til anke
og kommunen har 4 uger til at kigge på sagen igen
her kan man stadig komme med nye oplysninger, da kommunen jo skal vurdere sagen igen, inden den ryger til BAN
når først sagen er sendt til BAN, så vil jeg ikke formode man kan komme med nye oplysninger
det er jo ikke fair, men er dog ikke helt sikker på man ikke kan
det er jo ikke fair, BAN skal bedømme ud fra nogle oplysninger kommunen aldrig har set
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Når Jobcenter ikke overhold tid Louise-Lotus Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 15 03-06-2013 08:32
Jobcenter overholder ikke afgørelse hopper Alt det andet 37 15-08-2011 13:13
Sorø Jobcenter kåret som gazelle-jobcenter buster Politik og Samfund 2 11-09-2010 10:33
Jobcenter svarer ikke på min mail charho Alt det andet 11 15-01-2010 02:08
Først indstilling til førtidspension fra Jobcenter og så ikke alligevel?? afrodite Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 64 20-09-2008 03:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension