K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-04-2023, 13:51   #1
adder
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-05 2013
Indlæg: 3
Styrke: 0
adder er ny på vejen
Smile Flexjob vs. ordinært arbejde

Hej
Jeg har flex idag på 25 timer. Nu er jeg blevet spurgt af min arbejdsgiver om jeg kan gå op på 30 timer. Vil så få løn som en fuldtidsansat så lønnen er noget højere Og der er en rigtig god pension med sundhedsforsikring og så videre. Men vil det økonomisk kunne betale sig da jeg jo så skal i fagforening igen osv.
Jeg er selvfølgelig obs på at det er svært at komme ind i ordningen igen og på diverse Skåne hensyn jeg har. Disse kan firmaet sagtens imødekomme. Jeg ved godt jeg kan få flex på 37 timer osv. men her får jeg muligheden for HELT at slippe ud af systemet

Hvad tænker i andre
adder er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2023, 20:14   #2
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Hej fleks er ikke kun timeantal, men også skånebehov. Jeg ville holde mig til gleksjob ordningen, af sikkerhedsmaessige aarsager. Oekonomisk tryghed er vigtig for mig.

Du ved ikke om dit helbred bliver vaerrere imorgen.

Om det kan betale sig? Det kommer an paa om du allerede nu rammer dit loenloft. Det kan din sagsbehandler svare paa. Vi kender ikke din diagnose eller dine skaanebehov.
Saa det kan ingen svare paa. Men vi kan fortaelle dig hvad du skal vaere opmaekrksom paa.

Den eneste opfoelgning du har i et fleksjob er jo hver 2.5 aar eller hver 5. Det er da til at overkomme, syntes jeg ��
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2023, 22:20   #3
Sisseann
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2016
Lokation: Lolland falster, Guldborgsund kommune
Indlæg: 118
Styrke: 9
Sisseann er ny på vejen
Jeg ville også tænke meget på at blive i det nuværende; at få fleksjob igen vil næppe blive nemmere, og jeg havde ikke just følelsen af at det gik hurtigt da jeg i sin tid fik det tilkendt.
Jeg ved ikke hvilket job og som hvad du arbejder, men hvad nu hvis firmaet af en eller anden årsag lukker. Man skal have været medlem af A kasse længe, og du kan ikke forvente skånehensyn i et almindeligt ordinært job et andet sted.

Det er jo op til dig selv med fagforening, men har stedet du er, overenskomst vil dit kontingent blive som de andre ansattes. (beløbet svinger fra forbund til forbund)
Sisseann er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension