K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-10-2011, 02:31   #1
Tzari
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2009
Lokation: vejle kommune
Indlæg: 209
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
Tzari er ny på vejen
Exclamation fb gruppe imod "folk under 35 er ikke syge" filosofien.Skal vi lave en

Det nye forslag med alle under 35 da bare skal uddanne sig og fattiggården skal genindføres (må jo blive konsekvens nu vi bliver en del uden indtægt). Skal vi ikke lave en FB gruppe imod det så vi kan vise vores utilfredshed.

Var inde på SF og Enhedslistens HP og bitche lidt og spørge hvad hulen os der ER syge så gør og hvad hulen vi skal lave af...S havde taktisk nok gjort så man ikke kunne skrive på deres mur...meget smart hva; hvis folk intet må sige kan de ikke klage

Nogle der er gode til at lave grupper og god forklarende tekst. Det hænder jo en stor FB gruppe kan få bare lidt fokus på en sag(jep er i mit naive et eller andet må vi prøve hjørne )

Sjovt som man kan ændre mening på kort tid ikk (artikler fra slutning af 2010 og start af 2011)
http://arbejderen.dk/artikel/2011-01...d-40-rs-gr-nse
http://www.kristeligt-dagblad.dk/art...e-under-40-aar
http://arbejderen.dk/artikel/2011-01...yge-p-sultel-n

Sidst redigeret af Tzari; 27-10-2011 kl. 03:07.
Tzari er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2011, 08:09   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis nogen kan linke, kan I finde den redegørelse, der har været udarbejdet, vedr ressourceprofilen, og hele arbejdsmarkedevnemetoden.(blev lagt herinder i sidste uge.

Udgivet i aug. 2011.
Den har iøvrigt brugt bla Hvidbogen om skelet og muskelsygdomme, hvor man postulere at det ikke er et problem for hverken denne gruppe eller psykisk syge at vende tilbage til arbejdemarkedet.
Dog har INGEN speciallæger, været brugt/ i hørring under arbejdet, hvorfor der altså IKKE er tale om sygedomme/alvorlige skader, men alene lette symptomer, som KAN behandles.
Dog lyder konklusionen at det gælder for ALLE.

VH POPiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2011, 10:09   #3
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Thumbs down

Ja endnu engang er det de svageste som bliver ramt. Jeg er ved gud så ked af at bo i et land, hvor alt handler om penge og magt, og alt som har med medmenneskelighed og ansvar er fuldstændig væk.
Hvornår mon vi laver et Dansk efterår, og får lavet noget rav i gaden? Kh Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2011, 14:30   #4
Falkes
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2008
Indlæg: 118
Styrke: 16
Falkes er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Indiansummer Se meddelelser
Ja endnu engang er det de svageste som bliver ramt. Jeg er ved gud så ked af at bo i et land, hvor alt handler om penge og magt, og alt som har med medmenneskelighed og ansvar er fuldstændig væk.
Hvornår mon vi laver et Dansk efterår, og får lavet noget rav i gaden? Kh Indiansummer
Ja, hvis bare vi ku' - fristes man til at sige, men det er jo let at lade mennesker stå for skud, som ikke kan gøre (noget synderligt) oprør.

Og tænk engang hvis man rent hypotetisk endelig kunne få slæbt sig afsted til "oprør", trodse angstneuroser, fobier, psykoser, handicaps etc, hvad ville konsekvensen så ikke være, når man jo med al sandsynlighed ville blive arresteret (ikke mindst personlig konsekvens på ens sygdomme) men hvad så når jobcenter efterfølgende fandt ud af det.

Man har INGEN rettigheder som syg. Hvis du bevæger så meget som en tommelfinger, kigger folk skævt til dig og sætter spørgsmålstegn ved dine sygdom(me)
Man er faktisk bundet på hænder og fødder.

Det er helt alvorligt begyndt at være mit indtryk af folks generelle holdning. Er man syg, kan man jo ikke deltage i noget som helst. Deltagelse = 100% rask og rørig. Ergo er man først rigtig syg hvis man har en uhelbredelig fysisk sygdom såsom gallopperende kræft eller lignende eller ligger spændt fast til en seng. (helt sikkert spændt fast, hvis man er psykisk syg)

Der er ret lidt forståelse for især psykisk sygdom og hvad den gør ved os der er syge. Fordi man har klaret at være med til en fest med sine venner, en sjælden gang i mellem, så er man jo pludselig hverken sociofob, angstplaget eller psykotisk. Jamen hvis bare det var så vel

Man bliver dømt på de enkelte gange man formår, fremfor alle de gange man ikke gør. Til det punkt hvor man faktisk er helt bange for at formå det lidt man kan. Faktisk er det så slemt at man som psykisk syg ikke tror man må leve, ovehovedet, selvom man faktisk kæmper hver dag for at overleve. Det er der jo bare ikke rigtigt nogen der ser.

Men man kan altså ikke sidestille selvforsørgelse med at formå at være social engang i mellem. De gange jeg er social, kræver så forbandet meget af mig, at det kræver restitution længe! efter og det er fandme ikke med min gode vilje at det skal være sådan, men jeg er godt nok glad for at jeg overhovedet -kan- holde ud engang i mellem at drikke mig fuld og være sammen med mine venner. Det er der jo nogle der slet ikke kan, men det gør ikke mig til mindre uarbejdsdygtig end dem.

Men hvis man er så heldig faktisk at kunne holde ud engang i mellem at være sammen med andre mennesker, så er det fandme ikke i orden at andre begynder at sætte spørgsmålstegn ved om man nu også er sådan RIGTIG syg eller om det bare er noget man "leger"

Endnu værre er det jo hvis man ikke ligner en bums. Folks fordomme kræver meget stor plads, mens deres forståelse kan ligge på et meget meget minutiøst sted.

Men ja, det er frustrerende ikke at have "en stemme" ... at være slagtekvæg for overmagten.

En facebook-gruppe lyder som en god ide, men om det batter noget, er et godt spørgsmål.
Falkes er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2011, 16:22   #5
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Hvis nogen kan linke, kan I finde den redegørelse, der har været udarbejdet, vedr ressourceprofilen, og hele arbejdsmarkedevnemetoden.(blev lagt herinder i sidste uge.

Udgivet i aug. 2011.
Den har iøvrigt brugt bla Hvidbogen om skelet og muskelsygdomme, hvor man postulere at det ikke er et problem for hverken denne gruppe eller psykisk syge at vende tilbage til arbejdemarkedet.
Dog har INGEN speciallæger, været brugt/ i hørring under arbejdet, hvorfor der altså IKKE er tale om sygedomme/alvorlige skader, men alene lette symptomer, som KAN behandles.
Dog lyder konklusionen at det gælder for ALLE.

VH POPiae
...lige "for tiden" driller links mig, men den omtalte undersøgelse findes på Østerbros profil som én af Østerbros seneste tråde :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2011, 21:14   #6
logikeren
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 324
Styrke: 15
logikeren er ny på vejen
Jobcenter: "Det er bare ærgerligt for dig at du er spastisk lammet fra nakket og nedefter. Førtidspension er KUN for folk over 35. Gå på gaden og tig. Nåeh nej, det kan du jo ikke, nå, så må du jo sulte ihjel."

Jeg har altid haft en vis skepsis over for Inger Støjberg og Mette Frederiksen.

Sidst redigeret af logikeren; 27-10-2011 kl. 21:21.
logikeren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2011, 22:47   #7
Tzari
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2009
Lokation: vejle kommune
Indlæg: 209
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
Tzari er ny på vejen
åhh hvor jeg kender dne følelse. Hvis jeg er til udstil med dyrene er jeg altid restløs så sidder ikke stille...men 2-3 dage efter er jeg 99% af tiden i sengen pga smerter og udmattelse. kroniske smerter er nemlig sjove, der er en hammer der rammer dig ligepludselig lidt tid efter du har været for aktiv.. Da folk jo ikke følger mig dagene efter føler jeg da også folk ser skævt på jeg forsøger at få bare LIDT social omgang med folk nu jeg er hjemme 99% af tiden alene med kæresten.

Er der nogle der har de skriftlige talenter til at skrive en god tekst til en protestgruppe for jeg er ret blank lige nu For vi må jo være MANGE under 35 der er led og ked af den der "er du under 35 skal du da bare finde noget du kan holde til så skal du da ikke have ftp er du da for ung til op på hesten igen, prøv en ny uddannelse er jo et værre spild du skal på ftp du er jo klog nok " bedre-vidende tale man tit får(jaja folk mener det godt men er squ lidt træls i længden)
Tzari er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2011, 23:11   #8
calamityjane
Hvor skulle jeg ellers være
 
calamityjanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2008
Lokation: Hvidovre
Indlæg: 163
Blog Indlæg: 22
Styrke: 17
calamityjane er ny på vejen
jeg er med på en facebook gruppe, og er villig til at lave en(men er ikke god til ville kunne opdatere den idet at jeg knokler med vores egen sag) men hvis ikke der er andre der vil er jeg villig til at starte en op???
jeg fik selv fp i 20erne og ved ikke om jeg havde været her idag hvis ikke jeg kunne få den i den aldre??
calamityjane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2011, 01:11   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg har desværre ikke fulgt debatten om det med de 35 år pga sygdom - men mener de at der IKKE er nogen under 35 år der kan få tilkendt førtidspension? Som i INGEN, eller er der stadig mulighed for visse grupper? (mentalt retarderede, svært skizofrene osv osv) - eller kan de heller ikke?

Har de sagt noget om det?

Lyder rystende, stakkels mennesker hvis de vitterligt ikke kan, og nu skal trækkes rundt indtil de fylder 35.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2011, 11:46   #10
calamityjane
Hvor skulle jeg ellers være
 
calamityjanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2008
Lokation: Hvidovre
Indlæg: 163
Blog Indlæg: 22
Styrke: 17
calamityjane er ny på vejen
Som jeg læste det var der ingen fp. Til dem under 35 år, uanset hvad!
calamityjane er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
VIDERE ANGREB PÅ OVERFØRSELSINDKOMSTER efter lave ydelser til "unge": ? Henrik Herløv Fremtiden for fleksjob og førtidspension 15 26-04-2012 08:40
"Jeg har det grundsynspkt. har man oplysninger, skal man ikke holde dem hemmeligt." gunvor Politik og Samfund 3 21-12-2010 11:01
"Aktivering af syge duer ikke" gunvor Politik og Samfund 17 03-11-2010 10:47
"Syge" omgivelser - ikke syg befolkning zuza Politik og Samfund 2 04-06-2008 12:32
"De sociale myndigheder skal ikke tage syge i kur" Benny Gerhard Din historie 1 24-04-2008 15:12




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension