K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-01-2007, 21:41   #21
Elsebeth
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2006
Indlæg: 46
Styrke: 18
Elsebeth er ny på vejen
RE: Aktivering og flexjob

Citat:
Hejdien skrev:
Hej Elsebeth, jeg skal nok skrive et udkast til din kommune til dig til din kommune , men det bliver nok ikke før i morgen aften. jeg sender det bare til dig privat så kan du se om det er noget du kan bruge (sætter det også lige her på siden) Men det er da flot at din sagsbehandler melder rent ud at det er en regulær aktivering... :@:@

Hvis det derimod er feks et kursus i hvordan du kan søge job som flekser så vil det se anderledes ud,

for som der står i 74b
3) at modtageren tager imod et rimeligt tilbud om aktivering eller andre tilbud, der kan forbedre mulighederne for at få et arbejde

Ud fra denne del i loven vil jeg helt klart mene at du har krav på at få at vide på hvilke måde din aktivering kan fremme din mulighed for fleksjob.

:@:@ det er sq da deprimerende at de kommuner ikke hjælper folk ud i regulære job sådan at de kan blive selv forsørgende men at de partu skal dræne dem for den smule gejst og energi de har, i alle mulige og umulige tiltage der ikke føre til noget som helst ...

Syntes da godt nok at de får udhulet den fleks lov så det vil noget og jeg kan da ved gud ikke forstå at LAFS vælger bare at sige at det er ok sådan er loven, du skal helt klart have at vide hvordan det er at sådan en aktivering kan fremme din jobmuligheder ..

Inden jeg skriver dit udkast skal jeg lige vide hvad din ressourceprofil siger hvilke reelle jobfunktioner har de som sidste punkt sat på din ressourceprofil (din sagsbehandler skal lade din ressourceprofil munde i specifikke jobfunktioner du kan klare) Hvis de ikke har skrevet nogen, så er det vigtigt at jeg ved det, da det har betydning for hvordan vi skal skrive udkastet ...

Hmmm... Der står bare at jeg skal arbejde 13 timer i en kontorlignende jobfunktion og så er det vigtigt at jeg kan planlægge min dag selv.
MVH Elsebeth

MVH
Hejdien
Elsebeth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2007, 15:12   #22
Elsebeth
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2006
Indlæg: 46
Styrke: 18
Elsebeth er ny på vejen
RE: Aktivering og flexjob

Citat:
Hejdien skrev:
Hej Elsebeth, jeg skal nok skrive et udkast til din kommune til dig til din kommune , men det bliver nok ikke før i morgen aften. jeg sender det bare til dig privat så kan du se om det er noget du kan bruge (sætter det også lige her på siden) Men det er da flot at din sagsbehandler melder rent ud at det er en regulær aktivering... :@:@


Hvis det derimod er feks et kursus i hvordan du kan søge job som flekser så vil det se anderledes ud,

for som der står i 74b
3) at modtageren tager imod et rimeligt tilbud om aktivering eller andre tilbud, der kan forbedre mulighederne for at få et arbejde

Hej Heidien..
Nu har han så telefonisk meldt ud(efter jeg har brokket mig over at skulle i ulønnet praktik) at det er §32.. Altså den hvor de vil vurdere min rådighed. Jeg spurgte ham om de ikke mente jeg stod til rådighed og det afviste han og sagde at han ville studerer loven nærmere og så vende tilbage til mig (Han vidste ikke det var det om rådighed, men at hans overordnede havde sagt at jeg kan puttes ind under den.... Hmmm... Han siger åbent at han ikke ved noget som helst, fordi han er ny i jobbet.
MVH Elsebeth


Ud fra denne del i loven vil jeg helt klart mene at du har krav på at få at vide på hvilke måde din aktivering kan fremme din mulighed for fleksjob.

:@:@ det er sq da deprimerende at de kommuner ikke hjælper folk ud i regulære job sådan at de kan blive selv forsørgende men at de partu skal dræne dem for den smule gejst og energi de har, i alle mulige og umulige tiltage der ikke føre til noget som helst ...

Syntes da godt nok at de får udhulet den fleks lov så det vil noget og jeg kan da ved gud ikke forstå at LAFS vælger bare at sige at det er ok sådan er loven, du skal helt klart have at vide hvordan det er at sådan en aktivering kan fremme din jobmuligheder ..

Inden jeg skriver dit udkast skal jeg lige vide hvad din ressourceprofil siger hvilke reelle jobfunktioner har de som sidste punkt sat på din ressourceprofil (din sagsbehandler skal lade din ressourceprofil munde i specifikke jobfunktioner du kan klare) Hvis de ikke har skrevet nogen, så er det vigtigt at jeg ved det, da det har betydning for hvordan vi skal skrive udkastet ...

MVH
Hejdien
Elsebeth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2007, 15:57   #23
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Aktivering og flexjob

Citat:
Elsebeth skrev:
Hej..
Jeg er blevet visiteret til flexjob den 20 december. Nu skal jeg så aktiveres. Er der nogen der ved om det er almindelig praksis?
Jeg troede aktivering var for raske kontanthjælpsmodtagere. (Jeg har slet ikke været på kontanthjælp)
MVH Elsebeth.

Det er helt forkert...det er ikke før efter 12 måneder indenfor 18 måneder at du skal revurderes...så de må ha kuller i kasketten ...du er jo lige blevet vurderet ...ikke engang de 3 måneders kontaktsamtale er før om 2 måneder ...du har jo ikke været visiteret til fleks i mere en en måned ca...så der er noget galt.

Men hvis de har et godt kursus så du kan finde et fleksjob så er det noget andet...men ikke om du står til rådighed for det gør du jo.

Stella.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2007, 18:05   #24
Elsebeth
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2006
Indlæg: 46
Styrke: 18
Elsebeth er ny på vejen
RE: Aktivering og flexjob

Citat:
Stella skrev:
Citat:
Elsebeth skrev:
Hej..
Jeg er blevet visiteret til flexjob den 20 december. Nu skal jeg så aktiveres. Er der nogen der ved om det er almindelig praksis?
Jeg troede aktivering var for raske kontanthjælpsmodtagere. (Jeg har slet ikke været på kontanthjælp)
MVH Elsebeth.

Det er helt forkert...det er ikke før efter 12 måneder indenfor 18 måneder at du skal revurderes...så de må ha kuller i kasketten ...du er jo lige blevet vurderet ...ikke engang de 3 måneders kontaktsamtale er før om 2 måneder ...du har jo ikke været visiteret til fleks i mere en en måned ca...så der er noget galt.

Men hvis de har et godt kursus så du kan finde et fleksjob så er det noget andet...men ikke om du står til rådighed for det gør du jo

Hej Stella.
Ja, det er forkert. Tænk på... jeg ved INGENTING, alligevel ved jeg 1000 gange mere end min jobkonsulent.. *Ha ha*. Det er så mærkeligt. Indtil nu, er min sag gået smertefrit i den gamle Aarup kommune. De var ok søde og forstående og kendte reglerne. Jeg følte mig reelt og fair behandlet. Ham her ved ingenting, jeg kan sådan set ikke forstå det er muligt for ham at have jobbet. MVH Elsebeth.
.
Stella.
Elsebeth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2007, 23:17   #25
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Aktivering og flexjob

Elsebeth skriver

Citat:
Hej Heidien..
Nu har han så telefonisk meldt ud(efter jeg har brokket mig over at skulle i ulønnet praktik) at det er §32.. Altså den hvor de vil vurdere min rådighed. Jeg spurgte ham om de ikke mente jeg stod til rådighed og det afviste han og sagde at han ville studerer loven nærmere og så vende tilbage til mig (Han vidste ikke det var det om rådighed, men at hans overordnede havde sagt at jeg kan puttes ind under den.... Hmmm... Han siger åbent at han ikke ved noget som helst, fordi han er ny i jobbet.
MVH Elsebeth



Hej Elsebeth ...

Hmm det lyder mere røget end speget, og man kan ikke lade være med at tænke på hvor galt det kan gå for flekser der ikke kender lovgivningen..

Det der undre mig er at de først giver dig besked på at du skal i aktivering dernæst at det er efter §74 stk 3 når du så tilbageviser det, og beder om en forklaring på det, så hedder det sig pludseligt at du skal ud efter § 32

Det jeg ville gøre nu var at skrive et ganske kort brev til sagsbehandleren som lyder noget ala det her (du kan selv rette det til)


Til

Da jeg ved en opringning fik meddelt at jeg nu skulle i aktivering og at det var efter §74b stk 3 kunne jeg ikke forstå dette, da jeg kan læse i loven at der står


§ 74 b.
Det er en forudsætning for udbetaling af ledighedsydelse,

Stk. 3.
Opstår der tvivl om modtagerens rådighed, skal kommunen afprøve modtagerens rådighed. Dette kan ske ved arbejdsprøvning, arbejdspraktik m.v.
Hvis kommunen vurderer, at den pågældende ikke er til rådighed for fleksjob, mister den pågældende retten til ledighedsydelse.
Ledighedsydelse kan fortsat udbetales, hvis kommunen har påbegyndt behandling af en sag om pension.
Ledighedsydelse kan udbetales, så længe sagen behandles.
Ledighedsydelse skal tilbagebetales, hvis der senere udbetales pension for samme periode.


Da jeg er så ny visiteret til fleksjob som jeg kan være kan jeg ikke forstå at det skal være nødvendigt at rådighedsvudere mig allerede men havde en forventning om at kommunen og jobkonsulenterne ville hjælp mig med enten at komme i fleksjob eller give mig noget opkvalificering der kunne bringe mig tættere på arbejdsmarkedet...

Da jeg meddeler kommunen dette får jeg nu at vide at det ikke er efter §74b stk 2 at jeg skal afsted i aktivering alligevel men i følge §32

I §32 står der

Ifølge § 32 stk. 1, nr. 1 og 2 kan personer med begrænsninger i arbejdsevnen og personer, der modtager dagpenge under sygdom, og som samtidig er under forrevalidering, henvises til tilbud om korte vejlednings- og afklaringsforløb og til tilbud om særligt tilrettelagte projekter og uddannelsesforløb.


Jeg er arbejdsprøvet og vurderet ifølge min ressourceprofil at jeg kan varetage et fleksjob ca 13 timer om ugen med de rette skånehensyn.

Så nu er jeg lidt spændt på hvilke særligt tilrettelagt korte vejlednings projket eller uddannelsesforløb jeg skal i ..

For som jeg forstod på samtalen og på ordet aktivering så var det bare at sætte mig ud på en arbejdsplads for at blive aktiveret

Derfor vil jeg nu gerne have på skrift hvad det er kommunen forestiller sig at det er jeg nu skal ...



Jeg håber at i har nogle svar til mig , og forventer at høre fra dig hurtigst muligt, jeg vil selvfølgelig som siden jeg blev visiteret til fleksjob selv kigge mig om efter job, men jeg syntes at det er svært hvor man skal søge henne så jeg ser frem til at få hjælp af jobenheden til at komme i fleksjob og blive selvforsøgende som det jo hele tiden har været meningen med at visitere mig til fleksjob ..


Med venlig hilsen



PS
Jeg vil meget gerne at denne skrivelse bliver besvaret enten pr mail eller brev.


Elsebeth du kan enten vælge at vente og se tiden an eller at sende et brev som dette afsted til din sagsbehandler , det er dog vigtigt at du pr efterdags sørger for at få evt kommentar pr post eller evt få din sagsbehandlers mail, da evt kommentar og samtaler i telefon nemt forsvinder ..

Du kan også overveje om ikke det ville være en god ide at melde dig ind i fagforening så du har mulighed for at få noget bisidder hjælp, du kan evt tage ned og snakke med fagforeingen og se hvordan de stiller sig til det her (hvis de gør som LAFS og mener at det er helt rigtigt at sende ny visiteret flekser i aktivering så er der jo ingen grund til at kaste gode penge efter dårlige)
  Besvar med citat
Gammel 17-01-2007, 10:55   #26
Elsebeth
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2006
Indlæg: 46
Styrke: 18
Elsebeth er ny på vejen
RE: Aktivering og flexjob

Hej Heidien.. Tusind tak for din store hjælp... Jeg er skam medlem af e fagforening og har været det i 25 år...*S*
MVH Elsebeth


EDIT/:: JEG HAR FJERNET ALT DET DER VAR QUOTET FRA INDLÆGGET OVEN OVER
når man svare på et indlæg skal man bare trykke besvar, da vi ellers kommer til at fylde dobbelt så meget og får uoverskuelige tråde
Elsebeth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2007, 16:09   #27
Elsebeth
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2006
Indlæg: 46
Styrke: 18
Elsebeth er ny på vejen
RE: Aktivering og flexjob

Har sendt en lidt stram mail til min jobkonsulent.
Han har lige ringet til mig med en forklaring.. Jeg skal alligevel sendes ud v.hj.a §74... Han siger: Det er en forudsætning for udbetaling af ledighedsydelse,
3) at modtageren tager imod et rimeligt tilbud efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats eller andre tilbud, der kan forbedre mulighederne for at få et job.
Han siger så til mig at jeg jo har forbedrede muligheder for at få et job når jeg er i beskæftigelse... Hmmm... Jeg kan kun arbejde 3 1/4 time hver dag... hvornår skal jeg søge job...Kommer det bare til mig?...*Grrrr* Stodderen er sindsyg!!
Elsebeth..
Elsebeth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2007, 16:25   #28
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Aktivering og flexjob

Fleksjobbere skal ikke arbejde i aktivering for deres ledighedsydelse !!!

Han mistolker loven.

Så vidt jeg har forstået så kan en fleksjobber kun komme i Virksomhedspraktik i 3 måneder og det skal være med henblik på ansættelse i fleksjob.

Eller 6 uger selvvalgt uddannelse.

Det her må være en sag for LAFS ???

Din jobkonsulent skal sgu prøve at finde et ægte fleksjob til dig...

Jeg hørte om en dame herinde der skrev til mig at hun havde gjort rent i flere år og fået ledighedsydelse i løn...det var ikke et fleksjob men regulær aktivering.

Det kan da ikke være meningen med en fleksjob visitering ????

Hvilken kommune er det ?

hvis du er i en fagforening så gå hen og forhør dig hos dem og få en til at hjælpe dig med denne sag for jeg tror din jobkonsulent tager fejl.





Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2007, 16:29   #29
Elsebeth
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2006
Indlæg: 46
Styrke: 18
Elsebeth er ny på vejen
RE: Aktivering og flexjob

Stella..
Tusind tak... Tak til jer alle... I er altså så søde og støttende.. Jeg vil prøve fagforeningen..
Tra la la.... Tak er kun et fattigt ord... *G*
MVH Elsebeth
Elsebeth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2007, 16:35   #30
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Aktivering og flexjob

hej Elsebeth

ja det er godt du er medlem af fagforening og vidste du at du kan få en bisidder der...spørg om de vil komme med til dine samtaler med jobkonsulenten.

Jeg ville meget gerne høre udfaldet af denne sag , da det er meget vigtigt syntes jeg.

Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
aktivering mens man er midt i søge flexjob? pruttenQ34 Spørgsmål ang fleksjob 8 24-10-2011 14:42
Aktivering Tullee Alt det andet 23 18-11-2010 11:39
Aktivering Claudine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 08-08-2010 19:41
Aktivering efter Flexjob last47 Spørgsmål ang fleksjob 1 02-03-2010 14:25
§17 og aktivering? Bambi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 25-11-2009 16:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension