K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-05-2008, 20:45   #21
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden


Førtidspensionister = blå uniformer
Fleksere = røde uniformer
Kontanthjælp = grønne uniformer
osv.
osv.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2008, 23:05   #22
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Førtidspensionister = blå uniformer
Er bare helt med på den ... hvis den ellers udleveres gratis
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2008, 23:34   #23
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Politikere = Gule uniformer a la sparkedragt med pletter og lang hale
Så får Vi os da et billigt grin selvom de tar r*ven på os
Andre der har læst Kvik og Splint ?


Nøvsen

Sidst redigeret af Neurosmølf; 23-05-2008 kl. 23:35. Årsag: stavefegl
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2008, 00:35   #24
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Spøg til side, og dog...

En dommer har skrevet en interessant og morsom kronik, som er værd at læse.

Den giver stof til eftertanke.

Citat:
Tørklæder set fra dommersædet
Kære politikere – vi dommere kan godt selv regulere vores påklædning, og vi er vant til at vurdere, hvornår vi er inhabile. Det har vist aldrig handlet om påklædningen. Giv din kommentar til dagens kronik nederst på siden
http://politiken.dk/debat/kroniker/article511344.ece

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2008, 01:53   #25
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Spøg til side, og dog...
Citat:
Et andet problem, der lige skal afklares, når jeg nu er i gang. Af og til bruger jeg sandaler på arbejde. Kan de monstro forbindes med Jesus-sandaler? På grund af en gammel skade i hælen er jeg nødt til at skåne foden mest muligt, og jeg har fundet nogle diskrete sandaler, der næsten ligner sko – og ser nydelige ud, synes flere af mine kvindelige kolleger.

Alligevel bekymrer det mig, om jeg kunne tages for at agitere for Jesus. Måske kan jeg i fremtiden søge dispensation, eller er det nok på tro og love at erklære, at det ikke er Jesus-sandaler, men blot de almindelige fra Ecco?
Ja spøg tll side og lad os få lidt dommerhumor
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2008, 02:03   #26
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, han rammer lige det, jeg mente.

Hvordan i alverden kan man lovgive for at slippe for tørklæder uden at det rammer en hel masse andet?

Hvad med et vikingesmykke købt på et marked i Frederikssund?

Er det så religiøst, fordi det kan henvise til Asetro?

Listen kan jo blive uendelig lang, som også "Jesus-sandalerne" antyder.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2008, 10:45   #27
mugge
Hvor skulle jeg ellers være
 
mugges avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2008
Indlæg: 187
Styrke: 17
mugge er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
24timer, side 7, 21. maj 2008

Jeg forstår ikke ovenstående.

Hvad bliver konsekvenserne fremover? Mister man også a-kasse? Mister man også ledighedsydelse? Hvad mere?

Et andet spørgsmål bliver:

Hvis en kvinde under kræftbehandling afventer paryk, fordi håret er faldet af, hvad sker der så, hvis hun bærer tørklæde?

Skal der så lovgives om, HVORDAN dette tørklæde bæres? Eller...?

Jeg undrer mig bare over, hvordan man vil lovgive om det, og hvad konsekvenserne i fremtiden bliver?


Jeg tror ikke, vi skal tage DF'erne særligt alvorligt.
Det er bare røre i racismegryden fra den kant, som sædvanlig.

DF vil helst have overskrifter i aviserne hver dag, så man ikke glemmer dem - men nogen egentlig substans i deres korstog mod muslimer er der ikke.

Den med den kræftramte der taber håret, havde jeg ikke tænkt på, men det er faktisk en god indgangsvinkel. Der kan også være brug for tørklæder ved; madlavning og rengøring af hygiejniske grunde. Læger og sygeplejersker der er i operationsrummet går med sådan nogle elastik-hatte også for renlighed.
I USA går kokke og kafeteria-medarbejdere med hårnet

Problemet er nok det politiske signal som specielt det muslimske tørklæde, ligesom Asmaa har på, der kan få danskernes pis i kog.
Det signalerer en streng religiøs overbevisning lidt som jehovas vidner.
Jeg kan bedst lide den måde pakistanske eller afrikanske kvinder har farvestrålende og løstsiddende tørklæder. Det ser sgu' helt sexet ud!

Men om man bør lovgive hvordan folk går klædt er hul i hovedet. I visse firmaer eller organisationer kan der være uniform eller dress-kode, og det må man vel finde sig i. At agitere for en religion/politisk overbevisning uanset hvad den er, kan man jo gøre i sin fritid, men ikke hvis man er i en arbejds-situation, hvor man blot skal udfylde den funktion man får sin løn for.

Burka synes jeg selv er totalt latterligt. Et eksempel fra den virkelige verden:

I Køen i Netto står en burka-klædt dame. En 6-årig dreng siger til sin mor:
Se - Batman køber også ind i supermarkedet. Selv burka-damen grinede. Vi kunne ikke se hendes ansigt, men kluk-latteren og de rystende skuldre var ikke til at tage fejl af

Alt i alt må folk vel have lov til at klæde sig som de lyster, undtagelsen er når de skal udfylde en funktion, hvor et politisk/religiøst signal kan skabe forvirring og frygt. Vi går jo heller ikke nøgne rundt på gaderne - så der er faktisk love og vedtægter for tækkelighed allerede.

Men husk at DF kun kommer med disse udtalelser for at lave overskrifter, det er ren populisme, og det er ikke konstruktivt. De vil bare forarges hele tiden, uden at komme med løsningsmodeller.
Det eneste DF gør er jo at stemme for Fjoghets asociale politik.
mugge er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension