K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-11-2008, 00:08   #1
majs
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 31-12 2006
Indlæg: 268
Styrke: 18
majs er rigtig godt på vej
Lovgivere m.f. uden for egen kompetance?

Jeg blev så tosset, da jeg læste i avisen at Socialdemokratiet ville arbejde for at sikre alle rejsende bedre, så ingen blev snydt af falitgående selskaber. Der er skisme ingen der redder os små fra noget vi ikke selv har undersøgt godt nok inden vi køber, men nu skal "de" åbentbart bruge deres dyrebare tid i folketinget på de´som har råd til store ferier.

Jeg satte derfor et læserbrev i NordJyske Debat og var i avisen i går (5.11.08)
længere henne i avisen kunne jeg så læse at at Socialdemokratiet og SF VIRKELIG har for at arbejde på en lovændring der sikre at alt andet end pakkerejser også bliver sikret gennem rejsegarantifonden!
Gid de endda bare ville give sig en smule tid til at se på vore forhold og SIKRE at loven overholdes og de der har hjælp behov i det daglige også får den, UDEN at skulle tæskes igennem indtil flere ankesager for blot selv at kunne komme 30km. væk fra hjemmet til en kop eftermiddagskaffe hos familien.

Her er mit læserbrev:

Nu går det sq for vidt!
Opositionen (socialdemokraterne) har åbenbart ikke andet at byde ind med, end at ”sikre” at de´ som har råd til store ferier, ikke mister deres penge på forkerte rejsevalg.
Jeg er dybt skuffet!
Det var saft suse mig bedre, at de meget hurtigt kom op på mærkerne og i stedet sikrede at handicappede fik den hjælp, som lovgivningen så flot lover!
For mange af os er der ikke engang mulighed for at få de mest nødvendige merudgifter i hverdagen dækket, med mindre man har en hjerne der fungerer mere end de flestes og tilmed har råd (velfærds-overskud) til selv at betale for advokat, når de sidste kræfter og gloser slipper op.
For handicappede (uden stor arbejdsskade erstatning) er der INGEN mulighed for ferie. Alene en kort weekend ruinerer årsbudgettet, hvis den da ellers over hovedet er praktisk mulig, som handicappet i Danmark.
Hvis landets politikere (alle partier) ikke har bedre at foretage sig, end, fortsat, at sleske for og fiske stemmer hos dem, som har penge nok til det hele, er de godt nok udstyret med et ynkeligt indre!

Jeg ved at ingen vil reagere på det, men har e´n eller flere af Jer lyst og mulighed, så send et læserbrev, som bakker om om mit inlæg, så det ikke bare bliver glemt i mængden af euro og menighedsråds debatter.

Jeg blev også splitter tosset over at nogle af satspengene nu skal gå til dårligt fungerende boligområder! Det var skisme bedre at velfærdsministeriet tog sig af de som de skal og lader arbejdsministren tage hånd om alle de som ikke har noget fornuftigt at fordrive tiden med.

Hertil sendte jeg et åbent brev til Velfærdsministren/velfærdsministeriet. Det blev bragt i NordJyske Debat 3. (eller 4.) 11.08 og lyder:

Åbent brev til Velfærdsministeriet

Jeg vil gerne have svar på hvorfor og med hvilken berettigelse
”Styrket social og forebyggende indsats i problemramte boligområder”
skal finansieres af satsmidlerne?
som det forlyder 27.10.2008 af nyhedsbrev på social.dk global nyheder / sm aftale.

Mvh
majs
majs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2008, 00:16   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
SF og Socialdemokratiet kan INTET gøre, fordi de ikke har flertal, men arbejder på at få det.

Jeg synes, det er endnu værre, at Dansk Folkeparti har høstet så mange stemmer fra de ældre, førtidspensionister og sosu-assistenter.

Mon ikke, de føler sig taget ved næsen?

Måske man skulle skrive til Dansk Folkeparti og spørge, hvorfor de IKKE bruger deres indflydelse på de mennesker, som har været så blåøjede at stemme på dem?

Det ville sikkert give "ridser i lakken" og betyde angst for at miste stemmer.

Det er måske dem, man bør skrive til, hvis vi skal gøre os håb om, at der skal ske nogen ændringer, FØR vi får en anden regering.



PS... UPS... godt læserbrev...
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2008, 03:09   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Zuza jeg vil altså ikke give dig ret i at de ikke kan gøre noget fordi de ikke er regering...

En af deres fornemmeste opgaver må i den grad være at værne om div grupper, det må være deres opgave at gøre syge, fattig,rig og dem der er kommet i klemme i rejseselskaberne opmærksomme på at de er der og hvis de kan gøre noget så vil de gøre det, det må være deres opgave at her og nu råbe op og gøre opmærksom på de vilkår mange dansker lever under, uanset hvordan man vender og drejer den så er de godt nok ikke lige pt ved magten, men det bør ikke afholde dem fra at melde klart ud hvad de vil kan og mener ....

Så når man brokker sig over dem så tror jeg at det skal ses på den måde,, hvordan skal jeg vide næste gang hvem jeg skal stemme på hvis jeg kun læser om eu og rejsekrak og deres mening om det ?

Lad os se dem komme på banen med nogen gode konstruktive foreslag omkring hvordan man kan hjælpe feks de syge der sidder fast i systemet, lad os da se dem med nogen gode lovforslag til hvordan man hjælper mange af feks K10`s bruger...

Lad dem komme med et lovforeslag om at gøre lægekonsulenter ansvarlige for deres handlinger , det vil være med til at give om alle et indtryk af at de ved hvad der røre sig og at de er villig til at hjælpe , og selvfølgelig er det ikke sikkert at de kan komme igennem med deres lovforslag , men et lovforeslag om feks lægekonsulenter , eller de syges retssikkerhed der bliver nedstemt af regeringen og DF det vil da gøre det klart for borgerne i dette land at både regeringen og DF ikke kan være mere skide ligeglade med de syges rettigheder, men at de bare ynder at profilere sig selv på tomme ord og det kunne få nogen til at vågne op og sætte deres kryds et andet sted....

Så jo det er nu de skal på banen det er nu de skal råbe op og vise befolkningen hvad det er de står for , det nytter sgi ikke noget at de bare følger overskrifterne i aviserne og komme med foreslag til dem , de er nød til at grave dybere, det er dem der har mulighederne for at bruge medierne og det er dem der har spindoktore ...

Ikke dig og ikke mig , men dem .. Enhedslisten er for små medierne gider ikke at høre på dem, trods det at det er de eneste der virker intresseret i vores rettigheder.

Men SF og S skal lige se at komme på banen ellers kan det ske at det ændre sig , jeg gider i hvert fald ikke stemme på et parti der helt bevidst vælger at tilside sætte syge menneskers retssikkerhed fordi det er et sprængfarlig emne eller forid det er for svært at håndtere...

De må sq melde sig på banen og om ikke andet så fortælle os hvad det er de står for ... mener de at retssikkerheden er god nok for de syge eller vil de være små populistser fordi de kan se at det virkede for DF ??


Nej de skal sq i arbejdstøjet nu og huske på at så lille en gruppe er vi heller ikke.....

Så ikke enig med dig som du kan se der er MASSER de kan gøre

majs syntes det er et godt brev, stil dem til ansvar for det de stemmer for at det ikke er dem der indføre det gør ikke at de er bedre end de andre , de stemmer jo for , og så skulle de se at fjerne de satspuljemidler og give de mennesker der betaler til dem de penge som guderne skal vide at vi mangler og mange flere burde skrive til de paritere og drage dem til ansvar når de laver lort .... (undskyld mit fransk )
  Besvar med citat
Gammel 07-11-2008, 13:43   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
he-he. Hejdien... jeg synes altså, at de råber op, når jeg læser diverse steder på nettet.

Det, jeg mener er, at de KUN kan råbe op, men da de er i mindretal, kan de ikke ændre loven.

Og selvfølgelig SKAL k10 og andre råbe op... INGEN TVIVL OM DET!!!

Det er heller ikke det, jeg mener. Jeg mener, at det er svært at ændre lovgivning, hvis man er i mindretal. (Beklager, hvis jeg ikke udtrykte mig klart nok.)

Så hvis det skal nytte med vores nuværende regering, så skal man måske presse Dansk Folkeparti - så det bliver skåret ud i pap for enhver, at de er ligeglade med pensionister mv. = deres egen vælgerskare.

www.retspolitik.dk har en høring til marts 2009 om lægekonsulenter.

Måske nogle henvendelser til dem kunne bidrage yderligere til "virkelighedens verden"... et link til k10 burde være rigeligt.

Førtidspensionsreformen og dermed fleksordningen er jo på tapetet efter jul i folketinget.

Ankestyrelsen har også "lovet", at der skulle komme en praksisundersøgelse i 3. kvartal 2008 om FLEKSJOB, men den er åbenbart "forsinket"... ligesom det også er umuligt at finde de månedlige principafgørelser.

Mærkeligt samfund efterhånden, at borgerne ikke kan finde de love, der gælder for dem... som i udlændingeservice.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2008, 13:54   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
www.retspolitik.dk har en høring til marts 2009 om lægekonsulenter.
Godt du lige bragte det på banen for jeg kan ikke finde noget om det derover , kan du ikke sende mig et direkte link til det, jeg skal gerne påtage mig at skrive til dem hvis det er ...

Men jeg kan altså ikke finde det du henviser til

Men det kan da godt være det er mig der er lidt tabt for jeg kan heller ikke finde noget på nettet om hvordan SF og S råber op

Nå men efter et møde på Christianborg i går kan jeg heller ikke finde mig selv

Jeg har en del at fortælle derfra (selv om de ikke svarede med noget brugbart, men har lige et par ideer ) men skal vist først lige lande herhjemme har sovet næsten lige siden jeg kom hjem i går og mine unger fik ingen mad


Nå men link Zuza link
  Besvar med citat
Gammel 07-11-2008, 14:08   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg har desværre intet link, for jeg modtog det i et nyhedsbrev.

De vil orientere mere om det på et senere tidspunkt.


Prøver lige at finde noget om, hvor de råber op.

Her er et lidt "råberi".

Citat:
S 300 (07-11-2008) - Om at sende langtidssyge ud i aktivering.
07-11-2008 10:52:12
Eigil Andersen (SF) til beskæftigelsesministeren (Claus Hjort Frederiksen)
Spørgsmål: Hvordan vil ministeren undgå, at langtidssyge sendes ud i aktivering og arbejde, som risikerer at forværre deres sygdom, når regeringen nu vil give kommunerne et meget stærkt økonomisk incitament til at aktivere alle langtidssygemeldte gennem 65 pct. i sygedagpengerefusion fra staten ved aktivering/arbejde mindst ti timer om ugen mod kun 35 pct. refusion, hvis vedkommende er fuldtidssyg uden aktivering?

Begrundelse: Regeringen holder kommunerne i et økonomisk jerngreb, der har ført til store huller i den danske velfærd. Kommunerne kan imidlertid fremover tjene millioner af kroner på at sende syge i aktivering eller arbejde mindst ti timer om ugen fra den niende sygeuge. Spørgeren er derfor overbevist om, at den voldsomt styrende refusionsmekanisme vil føre til et urimeligt pres på langtidssyge for at deltage i aktivering/arbejde, som ikke svarer til, hvad de er i stand til - men tværtimod vil føre til sammenbrud og nederlag, som forlænger sygeperioden.
http://www.ft.dk/doc.aspx?/samling/2...S300/index.htm



__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 07-11-2008 kl. 14:19.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2008, 14:31   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Zuza nå ja på den måde jeg tror vi snakker forbi hinanden , jeg mener at de skal blive mere synlige i det offentlige rum, hvorfor har de hele tiden noget at sige til alting men ikke til feks retssikkerhed for de syge ... ?

Hvorfor ser vi dem ikke i medier og i offentlige debatter på nettet ... ??

Hvorfor blogger de ikke om det og hvorfor svare de ikke på vores henvendelser ?

det er sådan jeg mener at de vil komme frem ...

Det hjælper ikke at de giver os ret i det stille de skal på banen og give klart udtryk for hvor de står , det er jo sådan at igennem de sidste 8 år er det lykkedes regeringen at babere retssikkerheden ned til sokkeholderne men vi høre ikke noget om det, og derfor tror befolkningen på deres løgne .
  Besvar med citat
Gammel 07-11-2008, 14:40   #8
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ved du hvad, jeg tror?

At oppositionen ALDRIG nogensinde har haft mere travlt med at "redde" befolkningen fra en regering.

For ALDRIG tidligere har en regering på så kort tid lavet så meget LORT for befolkningen på så mange områder.

Sundhedssystem, socialsystem, arbejdsmarked, udenrigspolitik, retssystemet, politi, skoler, universiteter, privatisering, SKAT, osv. osv.

Man har smadret ALT... og samtlige personalegrupper er slidt ned til sokkeholderne - i politi, skat, ældrepleje osv. osv.

Det er VOLDSOMT store problemer, som rammer VOLDSOMT mange mennesker.

Oppositionen har jo ikke så mange penge og embedsmænd til deres rådighed, som regeringen har. Dvs. at de SELV skal klare det hele for et beskedent budget.

Det er jo regeringen, der "bestemmer" over embedsmændene.

Stakkels opposition, som sikkert OGSÅ har stress pga. regeringens politik.

Derfor tror jeg, at LIGE NU, så nytter det mest, hvis man "driller" Dansk Folkeparti, som åbenbart er de eneste, der kan påvirke regeringen.

De bør druknes i alle mulige henvendelser om, at de har svigtet deres vælgere.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2008, 14:50   #9
annasen
Afhængigheds tegn af K10
 
annasens avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 340
Blog Indlæg: 13
Styrke: 16
annasen er ny på vejen
Talking Ja da

Det tror jeg du har fuldstændig ret i. Der er der skoen trykker.
annasen
annasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2008, 14:51   #10
Stoktoft
Afhængigheds tegn af K10
 
Stoktofts avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Struer kommune nærmere betegnet det skjønne THYHOLM
Alder: 50
Indlæg: 300
Styrke: 17
Stoktoft er rigtig godt på vej
Der er noget lort, ved enhver regering.

I 1996 da jeg arbejdede på B&O, havde vi en Socialdemokratisk regering. De sagde da, at alle under 25 SKULLE ha' en uddannelse af mindst 18 måneders varighed, fint nok.
Jeg var under 25 og fik igennem arbejdet tilbudt en uddannelse betalt af B&O af 2 års varighed og fastansættelse bagefter (jeg var på dette tidspunkt kontraktansat med udløb pr nytår 1996, blev dog forlænget senere), men her kommer så det modsigende, da jeg var under 25 måtte jeg ikke få denne uddannelse I kan tro jeg var rasende, her var muligheden for uddannelse og fast job, men næ nej du er under 25.

Så kan bare sige, der er også lort ved oppositionen.

Stoktoft
__________________
vær mod andre, som du vil, de skal være mod dig

Den, der begynder dagen med et smil, har allerede overvundet mange besværligheder.
anonym
Stoktoft er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fp og egen indkomst custer Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 28-12-2010 15:56
sygedagpenge stop 3 uger tilbage i tiden uden partshøring og uden afgørelse Miz Alt det andet 5 20-10-2010 19:26
Operation til 170.000 kr. for egen regning Lilli Susanne Politik og Samfund 21 23-09-2009 05:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension