K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Er det overhovdet til at få fleksjob?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Er det overhovdet til at få fleksjob? Søger du selv fleksjob ? hvordan går det med det, vil du ud med frustrationer, arrigskab, håbløshed eller hvad der nu kan gribe en efter afslag nummer ? så er dette stedet.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-04-2009, 11:21   #21
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Toullouse Se meddelelser
Dog kunne jeg godt tænke mig en vejledning i zoneterapi, så ja tak.
En uddannet zoneterapeut ville nok gå anderledes, og mere grundig, tilværks. Det jeg gør er selvlært, og absolut amatør, men jeg har selv haft utrolig stor gavn af det, når min ryg har været provokeret ud over hvad den plejer at være.
Især tror jeg, at det kan gøre noget ved de muskelspændinger, som opstår i et område hvor man har ondt, og som forværrer smerteoplevelsen.

Hvis du tager din venstre hånd, og holder om tommelens "rod", med højre hånds tommel og pegefinger, og starter helt fra bunden, af venstre hånds tommel, med at trykke med højre hånds tommelfingerspids (klip evt. neglen kort, så det ikke bliver den du bruger), så kan du mærke en "hård kant" som du kan følge helt op til fingerspidsen. Det er rygsøjlen.
Og eftersom dit rygproblem er omkring 4. og 5. lændehvirvel så skal du ikke så frygtelig langt op, før du finder det rigtige sted (jeg vil tro ca. midt mellem håndleddet og tommelens grundled).
Det rigtige sted finder du ved at mærke dig frem, du skal trykke lidt "til" og prøve dig frem, det kan også godt være, at du skal bevæge dig lidt ud til siderne af den hårde kant. Men du vil ikke være i tvivl når du finder det rigtige sted, for de steder som trænger til behandling vil sædvanligvis være ømme, i en eller anden grad. Og NÅR du finder et sted der er ømt (eller gør direkte ONDT) så "muler" du det med højre hånds tommelfingerspids, men ikke mere end du kan holde det ud, du kan jo give det "en tur" mere senere, eller i morgen.
Det kan også gøres på højre hånd.
Har man muskelinfiltrationer i nakken, så skal man op ved begyndelsen af neglen, og evt. lidt hen under neglen, for at finde nogle ømme punkter som vil have gavn af en omgang. Dette har jeg selv stor gavn af.

Jeg håber dette er forståeligt, ellers må du gerne spørge.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2009, 12:54   #22
Toullouse
Føler sig hjemme på K10
 
Toullouses avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2009
Lokation: Holbæk
Indlæg: 27
Styrke: 16
Toullouse er ny på vejen
Viper.

Citat:
Jeg håber så ikke at det blev en negativ oplevelse for dig Toullouse, for det var i hvert fald IKKE meningen.
Viper, der skal godt nok mere til, at vælte mig af pinden. Problemer/udfordringer er jo til for, at blive løst. Og de er jo løst.

Jeg vil lige snakke med lægen om alle de input jeg, på kun 2 dage, har fået.
Tusind tak skal alle have.
Jeg bruger nu rigtig meget tid på K10, og læser alt, hvad kunne have interesse
og jeg tror der er flere guldkorn, efterhånden som jeg får læst mig igennem
siden.

Trold.
Jeg prøvede, efter din meget fine beskrivelse og meget hurtigt fandt jeg et
punkt, tæt ved venstre tommelfingers rod, der var ømt/smertede.
Hvor lang tid pr. gang og hvor ofte, skal jeg gøre denne "øvelse" ??

Underligt er det dog, at jeg ikke i samme grad følte ubehag på højre hånd.
Er der nogen forklaring på det?
Konstruktionsfejl måske.

Mvh
Toullouse
Toullouse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2009, 13:28   #23
Viper
Afhængigheds tegn af K10
 
Vipers avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: Odsherred
Alder: 63
Indlæg: 319
Blog Indlæg: 5
Styrke: 16
Viper er rigtig godt på vej
Talking Konstruktionsfejl, my a..

Du har sq ca. lige så meget konstruktionsfejl som jeg er admiral

Du har muligvis nogle nervebaner i klemme hvor de forlader rygmarvskanalen og går ud i armen. Det kan godt være lokaliseret til den ene side uden at ramme den anden. Hyanna slås netop med det problem

Jeg håber Trold kan hjælpe dig. Har også en formodning om at det kan hun, for hun er en kvik og sød pige med "computeren" i orden.

Viper
__________________
Failure Is Not an Option. (Gene Krantz, Mission Control, Apollo 13)

Enhver soldat kan slå ihjel, men kun den sande kriger kæmper for at redde liv. Any Soldier Can kill, but only the true warrior fights to save lives. (russisk ordsprog)
Viper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2009, 13:46   #24
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
[QUOTE=Toullouse;56095]
Jeg prøvede, efter din meget fine beskrivelse og meget hurtigt fandt jeg et
punkt, tæt ved venstre tommelfingers rod, der var ømt/smertede.
Hvor lang tid pr. gang og hvor ofte, skal jeg gøre denne "øvelse" ??

Underligt er det dog, at jeg ikke i samme grad følte ubehag på højre hånd.
Er der nogen forklaring på det?
Konstruktionsfejl måske.

Mvh
Toullouse[/QUOT

Hvor længe ? Hmm, godt spørgsmål. Et minuts tid vil jeg tro. Og du kan jo gentage det senere på dagen, eller næste dag. Men vent ihvertfald nogle timer (5-6 ?) for at se om der kommer en virkning.
Forresten, man kan godt blive tørstig af behandlingen, og det er min erfaring, at det virker bedst hvis man drikker noget, under og umiddlebart efter behandlingen, jeg tror det har noget med nogle affaldsstoffer at gøre, selvom jeg samtidig synes det lyder lidt "hokus-pokus".
Nogle gange har jeg oplevet, at det har hjulpet på smerterne i løbet af få minutter, andre gange kommer virkningen efter nogle timer.
MEN, det kan jo ikke helbrede en reel ryglidelse, det handler om smertelindring, hvor man måske ellers ville tage mere medicin.

Jeg har også oplevet, at jeg kan finde "noget" på den ene hånd, som jeg ikke kan finde på den anden. Nogle gange tror jeg, at jeg bare ikke har fundet det rette punkt, men jeg kan ikke give dig en forklaring.

M.h.t. min egen ryglidelse, og smerterne derfra, er det min erfaring, at når min ryg er, som den er når den er bedst, så kan jeg ikke gøre meget ved det. Men hvis jeg har foretaget mig noget som var "for meget", og smerterne øges, så plejer jeg at kunne tage toppen af smerterne, så tilværelsen bliver til at holde ud.

Sidste gang jeg havde tandpine, kunne jeg ikke komme til tandlæge før et par dage efter. Uden egentlig at forvente noget, kiggede jeg i min bog om zoneterapi, og fandt et punkt som har noget med tænderne at gøre, og sørme, det hjalp så jeg kunne holde ventetiden ud.

Den bog jeg læner mig op ad, er en jeg købte i Netto for et par år siden, til knap 30 kr., den hedder "Zoneterapi og akupressur" af Janet Wright. Der er lidt rod i sidehenvisningerne, sikkert derfor den var billig, men den har jeg haft stor glæde af.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2009, 13:48   #25
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Viper Se meddelelser
Jeg håber Trold kan hjælpe dig. Har også en formodning om at det kan hun, for hun er en kvik og sød pige med "computeren" i orden.

Viper
Tak skal du sørme have, og du kender mig ikke engang. (jeg rødmer)
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2009, 15:25   #26
Toullouse
Føler sig hjemme på K10
 
Toullouses avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2009
Lokation: Holbæk
Indlæg: 27
Styrke: 16
Toullouse er ny på vejen
Trold, jeg prøvede lige efter, at jeg havde læst dit indlæg og vil
så prøve igen i aften.
Det er jo med sådanne slid i ryggen, at det ikke kan repareres, men
for søren da. Kan jeg tage toppen af smerten, kan jeg også tage mere fat f.eks.
i haven. Her er det tit min kone der tager slæbet, men da hun også
har rygproblemer, er vi et par rare krykhusarer, at se på.
Hun har problemer med venstre hofte også. Kan hun prøve noget
zoneterapi?

Fandt pågældende bog her via linket, er det den?
http://www.bogpriser.dk/work-88711-z...?pid=124246488

Jeg formoder IKKE Netto har den mere, men det er den Du tænker på??

Nå, jeg må heller "cruise" lidt rundt. Nu har jeg hvilet mine rygstykker på
sofaen, så nu skal der læses.

Hygge

Toullouse
Toullouse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2009, 15:44   #27
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Ja, det er den bog, som jeg har stor glæde af.

Ang. hoften, jeg har lige kigget på skemaet i bogen (der er skemaer over både hænder og fødder, og både overside og underside), der er et punkt på siden af hånden, den side hvor lillefingeren sidder.
Hvis du bukker håndleddet mod siden, så danner der sig nogle rynker ved håndleddet, hvis du (eller din kone) derfra går ca. 1 cm. op ad den hårde kant (mod lillefingeren) så er der et punkt på kanten/oversiden af den hårde kant. Prøv om hun kan finde noget ømt der.
Jeg fandt selv noget ømt der (av), men mine rygproblemer (i lænden) stråler også tit derud, så det kan da være jeg også skal have fat i det.

Jeg bruger tit zoneterapi når jeg lægger mig for at hvile ryggen, og så har jeg et glas vand ved siden af.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2009, 16:18   #28
Toullouse
Føler sig hjemme på K10
 
Toullouses avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2009
Lokation: Holbæk
Indlæg: 27
Styrke: 16
Toullouse er ny på vejen
Trold. Tak skal Du have og Du skal så samtidig vide, at min opfattelse
af zoneterapi og lignende, kan ligge på et meget lille sted, så alene dét,
at Du nu har fået både konen og mig selv i gang med det Du har beskrevet,
er et stort plus til dig.

Vi har i vores omgangskreds 2 enlige kvinder ???? som på kursus, lærte zoneterapi, men jeg har helt bevidst afholdt mig fra, at lade dem røre mig.
Dette skydes dels kedelige oplevelser hos en zoneterapeut, akupunktør og
hos fysioterapeut, men samtidig min mening om, at det kræver altså noget,
at uddanne sig som zoneterapeut, og det mener jeg IKKE disse har.


Nu vil konen og jeg give os selv lidt god "massage".

Mvh

/Toullouse

Sidst redigeret af Toullouse; 05-04-2009 kl. 16:42.
Toullouse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2009, 16:50   #29
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Toullouse Se meddelelser
Trold. Tak skal Du have og Du skal så samtidig vide, at min opfattelse
af zoneterapi og lignende, kan ligge på et meget lille sted, så alene dét,
at Du nu har fået både konen og mig selv i gang med det Du har beskrevet,
er et stort plus til dig.
Tak skal du have, for roserne.
Jeg har selv haft gode oplevelser med akupunktur, men min mor overtalte mig en gang til, at prøve en zoneterapet, som hun selv var glad for, og det virkede ikke en sk..
Men på et tidspunkt, hvor jeg havde kraftige muskelinfiltrationer i nakken, så jeg noget i et ugeblad, om et punkt man kunne benytte til at behandle disse med. Og det virkede.
Men i det hele taget er jeg nok lidt miljøskadet m.h.t. alternativ behandling og -medicin, især det sidste.
Du må lige give en tilbagemelding, om de her ting virker på dig/jer, kan jo være interessant at vide.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2009, 18:24   #30
Phönix
Hvor skulle jeg ellers være
 
Phönixs avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2008
Lokation: Tølløse
Alder: 72
Indlæg: 162
Styrke: 17
Phönix er rigtig godt på vej
Første

Toullouse. Jeg har skam oz læst dit indlæg som efter min mening ikke er spor for langt.

Mht. til den nye aktør kan jeg kun sige (jeg bor oz i Toullouse) at jeg oz blev sendt til en sådan og kun havde gode erfaringer dermed. Men ved jo ikke lige, hvem du er blevet sendt til.


Næste

Trold. Kan ikke huske om du skal med på onsdag, men skulle vi være så heldige ville jeg blive glad, hvis du viser nogle at de tryk du beskriver, da jeg glemmer første linie når jeg læser anden linie.

Til Viper vil jeg bare sige.....FNIZZZZ

Ville uendeligt gerne smide nogle flere kommentarer til jer, men har glemt hvilke nu.
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig

Førtidspensionist 1/12-2010
Phönix er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Aner ikke hvad jeg skal stille op!!! bimmer Spørgsmål ang fleksjob 11 25-03-2012 08:35
ved ikke hvor jeg står jsm77 Alt det andet 23 24-11-2011 10:32
Aner ikke hvad min fremtid bringer. Veras mor At søge førtidspension 7 21-09-2011 18:17
aner ikke hvad der sker!!! vibeke Spørgsmål ang fleksjob 18 08-10-2007 14:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension