K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Er det overhovdet til at få fleksjob?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Er det overhovdet til at få fleksjob? Søger du selv fleksjob ? hvordan går det med det, vil du ud med frustrationer, arrigskab, håbløshed eller hvad der nu kan gribe en efter afslag nummer ? så er dette stedet.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-07-2010, 00:36   #21
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Kunne du ikke lige aflevere den her i din fagforening http://ast.kommuneinformation.dk/Pri...essourceprofil jeg vil da mene at de kan bruge den sm afgørelse da du ikke kan nå at få udarbejdet eller opdateret din ressourceprofil hvis din sagsbehandler tager på ferie, jeg kan ikke forstå at de mener at det er ok at lukke for sygedagpenge da det jo netop i § 28 pointers at der skal være udarbejdet en ressourceprofil inden stop af sygedagpenge og udarbejdelse betyder altså at det skal være i orden ALT sammen
  Besvar med citat
Gammel 16-07-2010, 01:04   #22
nikkoshadow
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-04 2010
Lokation: 8600
Indlæg: 99
Styrke: 15
nikkoshadow er ny på vejen
hej det vil jeg prøve fagfoerningen er dog tosset og gør alt for sagen skal gøres sådan jeg blir forlænget 26 uger. så det håber jeg sku godt nok på. ve du om hvis men blir forlænget efter den paragraf om de så skal træffe afgørelse om det blir det ene eller det andet hvis de giver mig 26 uger mere.. men nu har fagforeningen og kommunen ferie i 3 uger derefter skal vi have et møde med dem. du må have en rigtig god ferie takker for de gode råd.
nikkoshadow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2010, 09:18   #23
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hvis de forlænger dig 26 uger så skal de selvfølgelig gøre alt de kan for at få dig ud-redet i de 26 uger, det vigtigste der er at der er papir på at det er stationært og ingen behandlingsmuligheder...

tror også du er meget godt stillet ved at have din fagforening med inden over og krydser fingere for at de klare skærene for dig

Så nu skal du have de næste tre uger til at gå uden at spekulere dig grå i hovedet for mens der er ferie sker der ikke noget hverken med fagforeningen eller kommunen og det ser heller ikke ud til at der er mere du selv kan gøre pt ..
  Besvar med citat
Gammel 28-07-2010, 19:56   #24
nikkoshadow
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-04 2010
Lokation: 8600
Indlæg: 99
Styrke: 15
nikkoshadow er ny på vejen
hvis nu de ikke forlænger en og de mener at man er rask nok til alm arbejde. og ikke vil forlænge ens sygedagpenge.

hvad så skal man så ud i noget arbejdsprøvning eller hvad.

ikke at jeg på nogen måde ønsker det eller tror det men bare for at vide hvad der så skal ske.

man får vel ikke bare at vide at man bare skal gå hvis de mener man er fuldt arbejdsdygtig.

er der nogen der har oplevet dette
nikkoshadow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2010, 22:24   #25
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
jo da.. det er ca sådan jeg har oplevet det..

pt er jeg snart på vej i nye arbejdsprøvninger, som jeg nærmest på forhånd ved jeg ikke kan klare. men jeg har jo lov at blive overrasket, hvis jeg pludselig efter 4½ år bliver rask af at komme i div arbejdsprøvninger som et eller andet fancy...

klik på mit navn, se min statistik, og mine selv startede tråde.. hjemsendt til odsherred og nøj har fået brev fra jobcenter.. der står det meste af min historie.. og den er lang og jævnt kedelig som sådan... hvis du har overskud og lyst..

håber det kommer til at gå bedre for dig, pøjpøj
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2010, 02:55   #26
mlaa32
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2010
Lokation: 4200 slagelse
Alder: 47
Indlæg: 69
Styrke: 15
mlaa32 er ny på vejen
Hej Nikkoshadow,

Ked af at høre om din situation.
Jeg er selv dialyse patient. Lider osse af kronisk nyresvigt, dog uden diabetes,
Jeg er ved at få tilkendt pension og indtil videre er sagen gået glat igennem. Er ikke en gang blevet jobprøvet eller noget, jobcenteret har sendt min sag til pensionsteamet baseret udelukkkende på en ressourceprofil som jeg selv har udfyldt.
Mit råd til dig er ikke få et flexjob. Når du kommer i dialyse er det meget hårdt og kroppen trænger til meget hvile mellem dialyserne.
Så søg du hellere din pension så du kan bruge din energi til have noget social omgang med venner og familie.
Tag din læge med på råd, det gjorde jeg selv og det har jeg ikke fortrudt.
Blot et et råd fra min side.
God bedring.
__________________
Elsk dig selv, ellers er der ingen der gør det !!
mlaa32 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2010, 21:29   #27
nikkoshadow
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-04 2010
Lokation: 8600
Indlæg: 99
Styrke: 15
nikkoshadow er ny på vejen
okay det blir spændende har endnu ikke hørt noget fra kommunen og mine syge dagpenge stopper her 31 aug.
både jeg og fagforeningen har bedt om et møde med kommunen
. der er ikke underskrevet resurse profil og jeg har jo søgt aktindsigt ved kommunen og kan se de ikke engang har bedt om papire fra egen læge de har nogen tilbage fra sep 2009 men der er sket masser siden den tid.

det er godt nok en træls kommune må jeg sige hva faen gør jeg lige.

okay mLaa det ikke fedt at leve med kronisk nyresvigt jeg er ikke kommet i dialyse endnu men mine kreatenin tal stiger for hver gang jeg er til kontrol

kan dog se i min agtindsigt at kommunen ikke tror på jeg er syg.

syntes de skulle spørge min kone som lige har haft 3 ugers sommerferie hvor vi ikke har kundet lave en skid om jeg er rask. da jeg konstant venter på en opringninge eller en mail om et mirakkel om evt forlængelse eller det møde som fagforeningen og jeeg selv gerne vil have for at bevise mine ting. hun siger som jeg så skidt som aldrig før.


har jo gået til psykolog nu her i et halvt års tid der har kommunen så bedt hende om hendes vurdering af mig men hun har kun kendt mig i et halvt år lægen har kendt mig hele livet ham spørger de ikke.


jeg har papire på jeg siden 1996 har været psykisk syg og som sagt så har jeg deabetis lider af stress panik angst og har haft en blodprob i hjertet og er tit plaget af urinsyregigt. har kronisk nyresvigt der kun går en vej får 17 piller mod forhøjet blodtryk stress depresion kolesterol vandrivende hver dag,
men som kommunen siger i nogle papire dig du er sund og rask

bare kom ud og søg noget arbejde.

det ville også være det aller letteste ingen tvivl om det men det er en stakket frist for det har jeg jo prøvet på de sidste 10 år.


til slut skal man ikke have noget melding om et evt stop af syge dagpenge sådan jeg kan anke afgørelsen.

Sidst redigeret af nikkoshadow; 06-08-2010 kl. 21:34.
nikkoshadow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2010, 17:17   #28
nikkoshadow
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-04 2010
Lokation: 8600
Indlæg: 99
Styrke: 15
nikkoshadow er ny på vejen
nææ hvor det da er træls
nikkoshadow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2010, 22:52   #29
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jo de skal meddele det inde de stopper dine sygedagpenge

Citat:
§ 7 a. Senest 2 uger før en erhvervsrettet foranstaltning hører op, skal kommunalbestyrelsen tage stilling til, om der er behov for yderligere foranstaltninger for at bringe borgeren tilbage til arbejdsmarkedet. Ved vurderingen skal borgeren, egen læge, den faglige organisation, virksomheder m.fl. inddrages.

Stk. 2. Hvis kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om yderligere foranstaltninger, skal disse sættes i værk i umiddelbar tilknytning til ophøret af den nuværende foranstaltning.
Kig også på forsiden til venstre den der hedder sygedagpenge stop der står en masse du kan bruge
  Besvar med citat
Gammel 09-08-2010, 18:32   #30
nikkoshadow
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-04 2010
Lokation: 8600
Indlæg: 99
Styrke: 15
nikkoshadow er ny på vejen
Unhappy indlagt igen

hej så blev jeg indlagt med tegn på blodprob igen igår puls 135 blodtryk 180+ og ondt i brystet. nu 14 timer efter er der så kommet et endeligt svar. psykisk angst stress. det så 3 gang inden for et halvt år jeg har været indlagt med 112. babu babu.


jeg fik at vide jeg skulle kontakte min læge og bede ham kontakte kommunen omgående for at få den til at tage stilling nu og her til hvad der skel ske for det er ike hensigts mæssigt at jeg konstant har det tårnhøje blodtryk og de stress anfald.

overlægen sagde at det var meget alvorligt og de skulle tage det seriøst da det jo ikke er sundt med de pludselige stress anfald og påvirkning af hjertet.

så nu skal jeg så have fat i fagforening og læge i morgen da de fra kommunens side har skrevet at de ikke kan træffe en afgørelse nu pga de ikke har tilstrækkeligt materiale men de syntes jeg skal søge kontanthjælp.

flot nok de ved det ligmed 0 kr da jeg er lykkelig gift.


hvis ikke man er syg så blir man det sku.

ps er ikke blevet partshørt har ikke underskrevet resurseprofil der er ikke indhentet læge papire hverken fra psykolog og egen læge. sidst der er indhentet parpire er fra sep sidste år. syntes det er mega mega dårligt helt vildt men ak sådan ligger landet 0 kroner til min fra 31 august.

men de skrev til mig at min sag ikke kunde færdig gøres pga manglende information. så sådan ligger landet
nikkoshadow er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
flex eller ikke flex. stumbi Spørgsmål ang fleksjob 19 07-02-2013 15:50
Forstår ikke brev mht ferie-håber nogen kan hjælpe? Sanne33 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 17 14-10-2012 21:44
hvor længe på flex jens-p hansen Spørgsmål ang fleksjob 8 07-11-2009 19:46
Hvor har i flex job henne KatrineB Dit og Dat 23 14-04-2009 22:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension