K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-03-2012, 15:10   #1
lila
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-05 2010
Indlæg: 7
Styrke: 0
lila er ny på vejen
Red face Når kommunen skriver et og gør noget andet

Hej håber der sidder nogen bag skærmen og kan hjælpe mig.

Var i arbejdsprøvning sep.-okt.Mine timer lød på 3 timer om ugen.I min ressurseprofil skriver kommunenet vurderes på baggrund af revurderingsforløb,at jeg ikke længere er i stand til at varetage et arbejde med skånehensyn,hvorfor der skal tages stilling til påbegyndelse vedr.sag om førtidspension.Der bør indhentes lægefaglige vurderinger til belysning,at min generelle helbredstilstand og dennes indvirkning på min arbejdsevne samt funktionsniveau.

Det næste brev jeg så får er en indkaldelse til jobsamtale i forbindelse med ledighedsydelse,og endda et anbefalet et af slagsen.

Det jeg gerne vil høre om,hvordan er det lige jeg skal forholde mig til det?
Hvis de mener de kan finde et job til mig på 3 timer om ugen,er de velkomne..

Nogen der har et bud?
lila er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2012, 16:04   #2
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Det kan være et standart brev du har fået ved en fejl, det har jeg prøvet...

Men hvis du kan så prøv at maile til din sagsbehandler og spørg hvad det går ud på...
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2012, 17:04   #3
lila
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-05 2010
Indlæg: 7
Styrke: 0
lila er ny på vejen
Tak for respons.Det kan godt være du har ret angående standard brev,men i min kommune sender man ikke brev med en e-mail på for så ville de ikke bruge tiden på andet end at lukke dem op,men det kan man jo også kalde et fuldtidsjob...Undskyld ironien
lila er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2012, 14:38   #4
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Hej lila
Jeg er PT selv i arbejdsprøvning, start fra 23 jan jeg er der også ca. 3 timer per uge, min mester har taget tid og siger min effektive arbejdstid er 1 1/2 time per uge, men hvad det hele ender med aner jeg ikke
HELD OG LYKKE TIL
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2012, 09:27   #5
lila
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-05 2010
Indlæg: 7
Styrke: 0
lila er ny på vejen
Hej Bananen.

Det er den samme effektive tid jeg er på om ugen men det må jo være kommunen selv der har skrevet det.Det er nok fordi jobcenteret ikke ved hvad den anden del laver og omvendt.Men jeg må heller tage derop og høre hvilket job hun har tænkt sig jeg skal søge med de timer.... You never know
lila er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2012, 10:34   #6
ette74
Hjemmevant på K10
 
ette74s avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 267
Styrke: 14
ette74 er ny på vejen
Hej lila.

Hvorfor ikke bare ringe til dem og sige at du har fået denne her mail, at du vil bare lige tjekke med dem om du skal komme, fordi du havde forstået sådan at der skulle påbegyndes ansøgning til førtidspension..... osv. ;O)
ette74 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2012, 14:50   #7
lila
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-05 2010
Indlæg: 7
Styrke: 0
lila er ny på vejen
Nå,det var sgu da godt jeg tog der op.Det med førtidspension havde hun da ikke lige læst,men det må vi jo så gøre siger hun.Kanon sød var hun,og i samme sætning siger hun:jeg sygemelder dig altså,så du ikke får flere samtale breve og så søger vi en §18.Jeg skal nok være hurtig,men det kan godt være der er ventetid ved pensionsnævnet.Jeg ringer til dig løbende og fortæller dig hvor langt jeg er kommet.Det var hende som sagde det.
lila er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2012, 00:02   #8
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
Hvor dejligt for dig at møde så sød en som ser ud til at vide hvad hun snakker om...og så ovenikøbet er på "din side"...
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ingen sygedagpenge eller noget andet icecool Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 16 23-02-2012 22:37
Om noget helt andet!! Bassemanden Alt det andet 5 22-08-2010 02:33
Livsstilssygdomme eller noget helt andet? zuza Politik og Samfund 4 10-06-2010 16:45
Lidt noget andet :O) Panikangst Gunell Alt det andet 3 12-04-2010 21:24
Når sagsbehandleren siger et og gør noget andet. supersus Alt det andet 10 28-09-2009 07:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension