K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-12-2010, 15:48   #1
falentin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-05 2010
Indlæg: 141
Styrke: 15
falentin er ny på vejen
Flytte

Min førtidspension sag har kørt siden 2008 i kbh´s kommune jobcenter. Talte med min sagsbehandler før jul, og hun sagde at min sag nu er så tilstrækkeligt belyst, at hun mente de snart kan finde ud af om jeg skal indstilles eller ikke. Hun afventer nogle supplerende oplysninger fra psykiateren, og ud fra disse svar, kan hun bedømme om det er nok eller om der skal mere til.

Men nu kan jeg måske få en billigere lejlighed i min fødeby - men kan pludselig ikke overskue hvad der sker hvis jeg nu flytter kommune.

Skal jeg så til at begynde helt forfra i en ny kommune, eller bliver sagen bare kørt videre i den nye kommune, fra der hvor den anden kommune er kommet til?

Og hvad er reglerne egnetligflytning, hvis jobcentret når at indstille en, og de har fremsendt sagen videre til dem der så skal afgøre om man skal have pension eller ikke - og man så flytter imens sagen ligger der?

Ville jo gerne kunne takke ja til en billigere lejlighed, men hvis det vil ødelægge for meget.....så ved jeg ikke - og ved jo ikke hvornår jeg igen kan blive tilbudt en billigere lejlighed.
falentin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-12-2010, 18:31   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.787
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Fra www.dukh.dk

Kære Falentin

Læs her:
http://www.dukh.dk/netradgivning/fle...ytte%20kommune

http://www.dukh.dk/netradgivning/gen...ytte%20kommune

Held og lykke med flytningen

Hilsen Peter

PS Husk at ALT foregår på SKRIFT
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 25-12-2010, 20:30   #3
næsebjørn
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2010
Indlæg: 258
Styrke: 14
næsebjørn er ny på vejen
Du får en socialrådgiver i din nye kommune som vil vurdere sagen forfra. Hun kan så give din gamle kommune ret og indsende sagen i din nye kommune eller vurdere der stadig mangler noget og i princippet starte forfra. Det er det jeg fik at vide da jeg spurgte om det samme. Så længe intet er afgjort er man mere eller mindre stavnsbundet med mindre man tør tage chancen og håber den nye kommune giver den gamle ret. Så snart du flytter stopper alt sagsbehandling i din gamle kommune uanset hvor din sag måtte være.
næsebjørn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
At flytte Marrakesh Alt det andet 19 26-12-2012 10:06
På FP og vil gerne flytte Bibi Dit og Dat 3 28-03-2011 16:59
At flytte Manne76 Alt det andet 2 09-01-2011 15:45
§34, kan man flytte med det? Silly Alt det andet 4 07-11-2009 14:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension