K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-11-2013, 16:54   #11
mika
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-07 2010
Indlæg: 53
Styrke: 14
mika er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Kender ikke nogen dom, men tror du har en svær sag, når du har været bevidst om, at du havde allergien som barn og derfor nok mere modtagelig. Kan godt se, det må begrænse dit erhvervsvalg. Men klø på. Er der ikke en patientforening for området? I givet fald har den måske nogle gode råd.
Hej Stampe - Jeg har nærlæst Pips indlæg -og vil tage udgangspunkt i det der står:

Der kan kun ske nedsættelse i eller bortfald af godtgørelsen for varigt mén og i erstatningen for tab af erhvervsevne, hvis den forudbestående lidelse har været symptomgivende før arbejdsskaden, og der er dokumentation for dette.

Jeg havde ingen symptomer længe før min arbejdsskade - Så må følgende bekendtgørelse gøre sig gældende. Men jeg ved godt det ikke automatisk gør sig gældende, fordi der foreligger retningslinjer indenfor området - en ting er bekendtgørelse og retningslinjer - et andet er hvad der bliver afgjort i praktisk.

Så derfor efterlysning af en dom/afgørelse som vedrører problematikken.

Tak Pip for din skrivelse, ligeså tak til dig Peter. Hvis I finder nyt info må I meget gerne vende tilbage.... Andre på k10 må også meget gerne byde ind med viden..
mika er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2013, 21:05   #12
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af mika Se meddelelser
Det er de genetiske betingelser ASK hænger sig i, og ikke at jeg var eksemfri før skadens opståen... må ASK det...?!!
Har du fået udført en gentest ?, for ellers kan det jo godt blive lidt svært for ASK at bevise at det er noget der ligger i dine gener

Uden gentest er det jo bare en "formodning" som ASK har, og formodninger har det som med tro, de er intet værd før de er bevist.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2013, 12:20   #13
mika
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-07 2010
Indlæg: 53
Styrke: 14
mika er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Har du fået udført en gentest ?, for ellers kan det jo godt blive lidt svært for ASK at bevise at det er noget der ligger i dine gener

Uden gentest er det jo bare en "formodning" som ASK har, og formodninger har det som med tro, de er intet værd før de er bevist.
Nej, jeg har ikke fået udført en gentest - det er der vist ikke ressourcer til - Der er astma i min familie - astma er beslægtede med atopi - altså atopisk eksem - derfor er jeg disponeret for at udvikle eksem.

Jeg har ikke selv astma og jeg har heller ikke haft eksem op til min arbejdsskade. Ingen i min familie/søskende/og øvre familiemedlemmer, er ramt af den allergi/eksem jeg har.

Jeg ved der ligger afgørelser på hvorvidt man kan blive holdt op imod de genetiske anlæg - jeg kan bare ikke finde den/dem, nu hvor jeg selv står og har brug for den vinkel - Jeg mindes en afgørelse for noget tid tilbage, men den er forsvundet fra min nethinde. Nogen gange er det blot et søgeord man ikke lige har i erindringen, som gør forskellen. Så hvis nogen på k10 kan hjælpe vil jeg blive meget glad
mika er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2013, 19:17   #14
mika
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-07 2010
Indlæg: 53
Styrke: 14
mika er ny på vejen
Hej

Er der nogen som ved hvorfor den ménberegner på eksem, som plejer at være på Arbejdsskadestyrelsens hjemmeside ikke er der mere.?

Er der nogen som kan henvise til ménopgørelse på eksem udfra den tabel/beregner der engang fandtes.?
mika er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2013, 19:43   #15
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af mika Se meddelelser
Hej

Er der nogen som ved hvorfor den ménberegner på eksem, som plejer at være på Arbejdsskadestyrelsens hjemmeside ikke er der mere.?

Er der nogen som kan henvise til ménopgørelse på eksem udfra den tabel/beregner der engang fandtes.?
Det er den da også stadig - side 74 i men tabellen: http://www.ask.dk/~/media/ASK/pdf/Ta...012pdf#page=73
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2013, 17:53   #16
mika
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-07 2010
Indlæg: 53
Styrke: 14
mika er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Det er den da også stadig - side 74 i men tabellen: http://www.ask.dk/~/media/ASK/pdf/Ta...012pdf#page=73
Hej Gisne

Tak for link

Kender du til afgørelser som vedrører forudbestående lidelser/genetiske anlæg, som ikke har været i udbrud før arbejdskade, om hvorvidt det kan/kan ikke bruges imod en.

Jeg har læst om en der fik fuld erstatning for en arbejdsbetinget rygskade, selvom der var gigtgener at se ifm scanning - men da der ikke havde været nogen forudbestående gigt/symptomer på dårlig ryg, var der ikke noget modtræk i erstatningen. Det er sådan som jeg husker jeg har læst det, men kan ikke finde afgørelser herom.
mika er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2013, 18:31   #17
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.787
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Den finder du her...

Kære Mika

http://www.elmer-adv.dk/dom-ankestyr...abserstatning/

...og tidligere har jeg nævnt at det er den advokat der kunne besvare mange af dine spørgsmål.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=26515

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 10-12-2013, 23:32   #18
mika
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-07 2010
Indlæg: 53
Styrke: 14
mika er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Kære Mika

http://www.elmer-adv.dk/dom-ankestyr...abserstatning/

...og tidligere har jeg nævnt at det er den advokat der kunne besvare mange af dine spørgsmål.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=26515

Hilsen Peter
Tak Peter
mika er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2013, 14:47   #19
nielsen69
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-12 2011
Indlæg: 65
Styrke: 13
nielsen69 er ny på vejen
Fik 25 procent i tab af erhvervs evne tab selvom det reelle tab er 40 procent pga en depression jeg havde inden ulykken. Jeg havde fuld tid før ulykken. Men da ulykken har givet mig tinnitus, lydfølsomhed og let nedsat hørelse vurdere ask at depressionen et med årsagen til mit store tab. Har fået 8 procent men som er det største man kan få pga skaden.
Så du kommer til at kæmpe meget med ask.
nielsen69 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2014, 00:57   #20
mika
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-07 2010
Indlæg: 53
Styrke: 14
mika er ny på vejen
nielsen69 - tak for indlæg som jeg først ser nu.


Hej. Jeg har i tidligere tråd skrevet jeg har fået allergisk kontakteksem i forbindelse med arbejde. Den kontaktallergi er blevet anerkendt af Arbejdsskadestyrelsen.

Jeg har haft eksemudbrud igennem mange år som har sat sig som ledsmerter. Først meget sendt i forløbet har jeg fået min eksem anmeldt til Arbejdsskadestyrelsen i samråd med læge.

Hele anderkendelses processen var ret kompleks. Nå, men nu står jeg overfor at skulle have vurderet mit erhvervsevnetab af Arbejdsskadestyrelsen.
Mit skadestidspunkt er sat tilbage til jeg var 25 år (det er en del år tilbage). På tidspunktet arbejdede jeg som ufaglært.

Nu er jeg efter jeg har talt med en advokat blevet informeret om at udgangspunktet, er hvad jeg tjente på "skades"tidspunktet da jeg var ufaglært som 25 årige – og ikke hvad jeg tjente da min lidelse blev anmeldt. (Her senere i livet er jeg blevet fagudlært med anden lønindtægt).

Er det rigtigt at det er lønindtægten fra "skades"tidspunktet der regnes udfra, og ikke anmeldelsestidspunktet? I så fald hvor kan jeg læse om disse betingelser for beregning af erhvervsevnetab.?
mika er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension