K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-01-2013, 14:58   #11
vulkankit
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-12 2012
Indlæg: 35
Styrke: 12
vulkankit er ny på vejen
Det var bestemt en god oplevelse hos neuropsykolog. Tog mellem 2 og 3 timer. Virkelig god og rammende udredning han lavede. Han "så" mig og stillede de helt rigtige spørgsmål.
Har siden hos fx. psykiater følt mig misforstået og ikke "set". Måske derfor jeg er lidt urolig for lægens henvisning til ny psykiater. Specielt hvis psykiater mener det blot er medicin der skal til for at jeg kan yde mere/få det bedre.
Og tak .
vulkankit er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2014, 10:19   #12
emil
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-07 2012
Indlæg: 1
Styrke: 0
emil er ny på vejen
Psykiatrisk udredning

Citat:
Oprindeligt indsendt af vulkankit Se meddelelser
Det var bestemt en god oplevelse hos neuropsykolog. Tog mellem 2 og 3 timer. Virkelig god og rammende udredning han lavede. Han "så" mig og stillede de helt rigtige spørgsmål.
Har siden hos fx. psykiater følt mig misforstået og ikke "set". Måske derfor jeg er lidt urolig for lægens henvisning til ny psykiater. Specielt hvis psykiater mener det blot er medicin der skal til for at jeg kan yde mere/få det bedre.
Og tak .
Hej Vulkankit
Jeg er sygemeldt med en en langvarig overbelastningsreaktion /stressreaktion - jeg er vurderet stationær af læge og psykolog. En sociallæge har vurderet at jeg skal udredes ved en psykiater ( speciallægeerklæring ) for nærmere udredning af tilstanden og mere præcis diagnosticering. Jeg vil gerne høre fra dig ( eller andre ) der har prøvet dette. Venligst Emil's Mor
emil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2014, 19:10   #13
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af vulkankit Se meddelelser
En psykiater, timeansat ved kommunen har udtalt:"At min tilstand er stationær og der egentlig ikke er nogen behandlingsmuligheder. At en arbejdsprøvning burde være retvisende på nuværende tidspunkt (det er så det jeg er i nu). Ville nok henvise patient til psykiater med henblik på, om man alligevel kunne finde på noget medicin, der kunne bedre tilstanden, så hun fik højnet livskvaliteten. Tænker her på forsøg på behandling med Neutren eller ADHD medicin, som Strattera, men det er mere eksperimentielt. Tror ikke det vil have nogen som helst effekt på hendes funktionsniveau. Hvis symptomerne progredierer, bør hun henvises til neurologisk udredning".
Nu kan man jo ikke pålægges at medvirke til eksperimentel eller forskningsmæssig behandling - det kan alene være et tilbud og man skal være opmærksom på, hvorvidt behandlingsrammerne er omfattet af lov om patientforsikring, herunder om man selv kan pålægges et ansvar.


I princippet er det eksperimentel behandling, hvis lægen lader det være op til patienten at beslutte "om vi lige skal prøve dit eller dat behandling".

I fagkredse kaldes eksperimentel medicinering med medicin, der ikke er godkendt til formålet, også for: off-label-brug ...

Peter Gøtzsche er af den opfattelse, at læger skal søge om tilladelse, før de begynder at udskrive medicin til off-label-brug.

Derfor er det min opfattelse, at det er lidt ude på et skråplan, at en kommunalt honoreret psykiater begynder at fabulere om off-label-brug af konkret medicin i din sag. Den vinkel burde egentlig ikke være relevant.

Men forslaget til off-label-brug er her måske mere en afledning af et systempres for at "finde en grund" til at afspore sagen?
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Neurasteni (ME / CFS / Kronisk træthedssyndrom?? Hanstad Alt det andet 33 13-01-2012 17:46
STRESS i systemet, systemet giver STRESS Ricky M. Politik og Samfund 5 31-12-2011 00:36
Stress Tullee Alt det andet 21 23-06-2011 12:41
Min søn har stress. Maj-Britt Dit og Dat 4 17-04-2008 09:51




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension