K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-01-2013, 23:15   #1
vulkankit
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-12 2012
Indlæg: 35
Styrke: 12
vulkankit er ny på vejen
Kronisk stress og neurasteni.

Hej :-).

Jeg er pædagog. Går sygemeldt pga. stress for anden gang og har fået diagnoserne kronisk stress og neurasteni. Pt. bliver jeg job evne afprøvet, for anden gang og har lige så svært ved det som første gang fordi jeg er så stress sårbar og bliver mere og mere træt.

En psykiater, timeansat ved kommunen har udtalt:"At min tilstand er stationær og der egentlig ikke er nogen behandlingsmuligheder. At en arbejdsprøvning burde være retvisende på nuværende tidspunkt (det er så det jeg er i nu). Ville nok henvise patient til psykiater med henblik på, om man alligevel kunne finde på noget medicin, der kunne bedre tilstanden, så hun fik højnet livskvaliteten. Tænker her på forsøg på behandling med Neutren eller ADHD medicin, som Strattera, men det er mere eksperimentielt. Tror ikke det vil have nogen som helst effekt på hendes funktionsniveau. Hvis symptomerne progredierer, bør hun henvises til neurologisk udredning".

Tak for kaffe tænkte jeg da jeg havde læst det!. Jeg har bestemt ikke lyst til at tage ADHD medicin. Jeg gik til min egen læge, fortalte jeg langsomt fik det dårligere (det sammen har jeg fortalt sagsbehandler) og gerne ville henvises til en neurologisk udredning. Lægen henviste mig til en alm. neurolog, som sagde jeg ikke fejlede noget. Nu har hun så henvist mig til en psykiater. Jeg spurgte om jeg så også kunne få lavet en status.

Lægen svarede:
"Har henvist dig psykiatrisk amb - - det omfatter ikke en status men en vurdering af din situation om du ville kunne profitere af lidt medicin. Det er kommunen der kan sende dig til en psykiatrisk status".

Jeg undre mig og er totalt forvirret.
Er der nogle som har prøvet ADHD medicin mod stress og kronisk træthedssyndrom? og er det rigtigt at lægen ikke kan sende mig til en psykiater eller andet klogt hoved...for at få lavet en ordentlig og omhyggelig status/udredning?.
Aner ikke hvad jeg skal gøre...ved blot jeg ikke har lyst til at tage medicin.

Beklager hvis jeg får skrevet lidt rodet..er ny herinde og ja...bliver nemt forvirret.

Håber der er nogle der vil dele deres viden og erfaringer med mig.

Venligst
Kit.
vulkankit er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2013, 23:44   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Adhd-medicin virker kun mod adhd..

Der er forskel på en statusattest og en udredning.

En statusattest fra en psykiater koster let 5-10.000 derfor beder kommunen kun efter dem hvis de er nødvendige.

En udredning vil give dig en rapport fra psykiateren, og kommunen vil vurdere om den er nok, eller de selv vil indhente en dyr statusattest også.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2013, 23:47   #3
Lotus80
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-06 2012
Indlæg: 20
Styrke: 12
Lotus80 er ny på vejen
Jeg har været på strategers pga min ADHD og jeg blev ekstremt træt af den, så ved ikke lige om det ville gavne dig og dit træthed problem. Men ved ikke om det virker sådan på mig fordi jeg netop har svær ADHD. Får det dog ikke længere
Lotus80 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2013, 23:59   #4
vulkankit
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-12 2012
Indlæg: 35
Styrke: 12
vulkankit er ny på vejen
Tak.

Syntes psykiaters udtalelse virkede lidt søgende...men glad for det ikke kun er mig der har tænkt at ADHD medicin kun virker hvis man har ADHD.

Ok...så blev jeg lidt klogere, troede faktisk en status og en udredning var det samme.

Tak Tak :-).
vulkankit er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2013, 08:08   #5
malofa
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Indlæg: 378
Styrke: 15
malofa er ny på vejen
Helt nøgternt kan jeg godt følge hans tankegang. ADHD medicin virker opkvikkende på arousal, så måske det kunne bedre din træthed lidt. Men jeg er ikke læge, så jeg har ingen forudsætninger for at iudtale mig. Min ræsonnement var bare ovenstående. Ofte har medicin mod en slags lidelse en positiv effekt ved andre lidelser. Jeg får eksempelvis epilepsi medicin pga tilbagevendende depressioner, hvor medicinen har en kendt stemningsneutraliserende effekt.
malofa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2013, 09:00   #6
vulkankit
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-12 2012
Indlæg: 35
Styrke: 12
vulkankit er ny på vejen
Hej melofa. Jeg forstår hvad du mener og kan som du ..til dels godt følge psykiaterens udmelding. Der er mange af mine stress og træthed symptomer, som er lig med ADHD symptomer. Blev bare totalt overrasket over hans udmelding, kan mærke jeg bakker lidt og har bestemt ikke lyst til at være et ”eksperiment”. Har det svært med medicin, forstået på den måde at jeg tidligere har fået medicin mod depression, hvor jeg kun mærkede bivirkningerne. Men men nu må jeg se hvad han/hun siger…prøve at være åben. Tak for dit svar.

Kan det passe at min læge ikke kan henvise mig til en neuropsykolog eller lignende????, som kan lave en udredning. Syntes jeg cykler rundt i systemet.

Og god dag til alle derude i blæsten.
vulkankit er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2013, 09:45   #7
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det er normalt en psykiater der laver sådan en udredning, og det kan din egen læge sagtens henvise til, hvis han finder at der er grund til det.

Så det lyder til at din læge har henvist dig korrekt..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2013, 10:39   #8
KBR
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-08 2012
Lokation: Næstved
Indlæg: 254
Styrke: 12
KBR er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af vulkankit Se meddelelser
Hej melofa. Jeg forstår hvad du mener og kan som du ..til dels godt følge psykiaterens udmelding. Der er mange af mine stress og træthed symptomer, som er lig med ADHD symptomer. Blev bare totalt overrasket over hans udmelding, kan mærke jeg bakker lidt og har bestemt ikke lyst til at være et ”eksperiment”. Har det svært med medicin, forstået på den måde at jeg tidligere har fået medicin mod depression, hvor jeg kun mærkede bivirkningerne. Men men nu må jeg se hvad han/hun siger…prøve at være åben. Tak for dit svar.

Kan det passe at min læge ikke kan henvise mig til en neuropsykolog eller lignende????, som kan lave en udredning. Syntes jeg cykler rundt i systemet.

Og god dag til alle derude i blæsten.
Da jeg i sin tid var til test hos en neuropsykolog, var det fordi egen læge i status attesten i sin konklusion havde anbefalet dette.

Den test var helt afgørende for min sag (pension pr 1-12-2012)
KBR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2013, 10:41   #9
vulkankit
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-12 2012
Indlæg: 35
Styrke: 12
vulkankit er ny på vejen
Tak pip.
Håber det så er det lægen mener når hun skriver hun har henvist mig til "en vurdering af din situation om du ville kunne profitere af lidt medicin".
:-)

Hej KBR.
Har for et år siden været hos en neuropsykolog som indtil nu har lavet den bedste og mest omhyggelige udredning af mig, og da jeg har fået det dårligere ville jeg meget gerne ha lavet en ny.
Tror jeg vil ..alt afhængig af hvor omhyggelig den psykiater jeg bliver henvist til, bede lægen lave et notat, som din læge gjorde. Tak.
vulkankit er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2013, 11:04   #10
KBR
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-08 2012
Lokation: Næstved
Indlæg: 254
Styrke: 12
KBR er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af vulkankit Se meddelelser
Hej KBR.
Har for et år siden været hos en neuropsykolog som indtil nu har lavet den bedste og mest omhyggelige udredning af mig, og da jeg har fået det dårligere ville jeg meget gerne ha lavet en ny.
Tror jeg vil ..alt afhængig af hvor omhyggelig den psykiater jeg bliver henvist til, bede lægen lave et notat, som din læge gjorde. Tak.
Det lyder som en god plan, og dejligt at høre, du egentlig har samme positive oplevelse af neuropsykologen, som jeg havde. synes måske nogen bliver lidt hmmm afskrækkede over sådan en test.

Held og lykke
KBR er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Neurasteni (ME / CFS / Kronisk træthedssyndrom?? Hanstad Alt det andet 33 13-01-2012 17:46
STRESS i systemet, systemet giver STRESS Ricky M. Politik og Samfund 5 31-12-2011 00:36
Stress Tullee Alt det andet 21 23-06-2011 12:41
Min søn har stress. Maj-Britt Dit og Dat 4 17-04-2008 09:51




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension