K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-08-2010, 17:00   #1
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Førtidspension+selvstændig???

Har spurgt om det før i anden tråd, men prøver nu her under en mere sigende overskrift.

Må man som førtidspensionist have en momsregistreret selvstændig virksomhed hvis indtægten ikke overskrider de 65000 man må tjene som førtidspensionist?

Alternativt:

Må man som flexjobber have en momsregistreret selvstændig virksomhed med meget begrænset indtægt?

Jeg kunne så godt tænke mig et projekt med salg via internettet som hobby - det er helt umuligt for mig at blive selvforsørgende; især på det ordinære arbejdsmarked.
Som det ser ud nu, vil den leverandør jeg er tilknyttet opfordre til, at jeg bliver indstillet til "midlertidig" førtidspension på grund af mine barrierer i forhold til arbejdsmarkedet...
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2010, 20:10   #2
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
jeg mener, uden at vide om nye regler mener noget andet...

at man gerne må have en momsreg. virksomhed som førtidspensionist, men tjener du for meget så modregnes din pension. og du kan risikere de siger du kan forsørge dig selv.

jeg tror ikke man må have virksomhed vedsiden af fleks. for så kan du jo arbejde mere end de visiterede timer. tilgengæld kan man få lov at fortsætte i fleksjob i eget firma, hvis man har haft firmaet i en årrække inden. med mindre reglerne er lavet om siden jeg lærte det.

nu aner jeg jo ikke hvad det er du drømmer om at sælge i din internetvirksomhed, men jeg ved at der følger mange arbejdsopgaver og tid med enhver virksomhed.

du kan jo evt afvente og se hvordan din fremtid tegner sig mht til om du kan få pension. og så kan du jo stille se på om din ide holder vand. især hvis du får godkendt at have virksomhed og momsnr. ved siden af din pension.

har du lyst til at fortælle lidt om, hvad det er for en ide du har? og har du undersøgt om der evt er sådanne ideer i luften allerede? send evt det på en pm.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2010, 20:33   #3
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Det drejer sig om et produkt indenfor personlig pleje som der er ringe kendskab herhjemme. Det er aldrig rigtigt blevet markedsført i Danmark, og sælges kun fra nogle få internetbutikker og i ganske få fysiske butikker.
Jeg har talt med importøren/distributøren i Danmark, og hun kontaktede så firmaet i USA, og jeg har fået lov til at sælge det via Trendsales.
Eftersom jeg kun må sælge produktet hvis det er tydeligt at jeg er en virksomhed, er jeg nødt til at have et cvr.nr. for at kunne registrere mig som Erhvervsbruger på Trendsales.

Det vil på INGEN måde kunne forsørge mig og vil ikke engang være noget nær et deltidsjob.
Vil gerne prøve at rode lidt med selvstændig virksomhed på lavt plan, eftersom det har været min drøm i mange år at blive selvstændig, og det er formodentlig også det der er størst chance for at jeg vil kunne beskæftige mig med på sigt.
Jeg har psykiske barrierer i forhold til arbejdsmarkedet, og de største er at indordne mig under andres regler, normer og vaner, indgå i sociale konstellationer og fastholde tilknytningen til noget der ikke interesserer mig.
Det at jeg vil have den her virksomhed er altså udelukkende på hobbyniveau - andet kan jeg ikke klare - og jeg tror bare det vil dreje sig om det ene produkt. Hvis det så går godt, og jeg kan håndtere det, så kan det selvfølgelig udvikle sig senere hen.
Det drejer sig ikke om, at jeg skal bruge en hel masse penge jeg risikerer at miste. Jeg kan købe et meget begrænset varelager, og viser det sig at min idé slår fejl, og det går trægt med at få solgt dem, så kan jeg bare stoppe der.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2010, 22:51   #4
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
ok, ja ..

jeg håber du får det til at lykkes.. og at du også bliver tilkendt din pension.

skulle du ad åre blive rask nok, kan du jo afmelde pensionen..
pøjpøj
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2010, 08:42   #5
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
Har spurgt om det før i anden tråd, men prøver nu her under en mere sigende overskrift.

Må man som førtidspensionist have en momsregistreret selvstændig virksomhed hvis indtægten ikke overskrider de 65000 man må tjene som førtidspensionist?

Alternativt:

Må man som flexjobber have en momsregistreret selvstændig virksomhed med meget begrænset indtægt?

Jeg kunne så godt tænke mig et projekt med salg via internettet som hobby - det er helt umuligt for mig at blive selvforsørgende; især på det ordinære arbejdsmarked.
Som det ser ud nu, vil den leverandør jeg er tilknyttet opfordre til, at jeg bliver indstillet til "midlertidig" førtidspension på grund af mine barrierer i forhold til arbejdsmarkedet...
Hej :-)

Hvis du står på tærsklen til en midlertidig fp- er det nok ikke et egnet tidspunkt at blive selvstændig på - hvis du var det før denne process startede er det jo en anderledes sag.

Men jeg må tilstå at de tænker anderledes i det kommunale regi og derfor vil det, der, se mærkeligt ud at du åbner cvr nr og får fp samtidigt......
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2010, 15:05   #6
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Jeg fandt noget i loven om indtægt ved førtidspension hvor der nævntes selvstændig virksomhed.

Men jeg har skrevet ned, at det findes i Bekendtgørelse af lov om retssikkerhed og administration på det sociale område punkt 38, og nu kan jeg ikke finde hvor jeg fandt det...
Det jeg nu finder når jeg søger efter det, er noget med at den lov er blevet lavet om og paragraffen ophævet...

Så nu er jeg lige vidt.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2011, 22:07   #7
Selvstændig
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2011
Indlæg: 1
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Selvstændig er ny på vejen
Hej Annagw.
Håber du fik held af at starte som selvstændig på førtidspension. Jeg har selv været rundt omkring efter viden om det er OK at have et CVR nummer og tjene lidt på den måde i det omfang man kan klare dette ved siden af at modtage førtidspension.
Jeg fik tildelt pensionen før 2003, og var selvstændig vognmand inden jeg gik helt ned fysisk og psykisk efter en trafikulykke. Jeg har ikke været lønmodtager i mange år, men direktør med ansatte, så det var noget af en økonomisk og social rutchetur. Jeg beholdt dog min ejendom som jeg pga økonomiske vanskeligheder måtte udleje i 4 lejemål og selv bo i et lejet værelse indtil jeg fik solgt min forretning. Jeg er i dag selvstændig på deltid (max 8-10 timer ugentligt)og momsregistreret førtidspensionist, men når aldrig op på en indtægt ved siden af så jeg bare kan bo og leve som andre lavindtægtsgrupper. Jeg må kæmpe for at udnytte min restarbejdsevne, har mange smerter og afsagn, men bare det at have en lille tilknytning til arbejdsmarkedet, selv om det koster mig mere end jeg kan tjene, bl.a. til revisor. Ja så gør jeg det bare for at få mere indhold i livet. De lyder ynkeligt, ja, men at være på kun førtidspension er ikke lykken, man kan ikke leve af den, og ikke sikre sig til at være bedre rustet i fremtiden. Og der ikke råd til andet end det allermest nødvendige. Så kan du skabe dig et bedre liv med et CVR nummer og en lille ekstra indtægt som jeg har gjort, håber jeg det er lykkedes for dig.
Selvstændig er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2012, 18:04   #8
Birlny
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2012
Indlæg: 8
Styrke: 0
Birlny er ny på vejen
Hej
Hvor kan man læse om regler for at starte som selvstændig førtidspensionist ? Er der nogen som kan forklare helt lavpraktisk hvad gøre ?
tak
Birlny er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2012, 19:15   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg er i hvert fald en selvstændig førtidspensionist
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2012, 19:21   #10
Birlny
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2012
Indlæg: 8
Styrke: 0
Birlny er ny på vejen
det virker som om du bagatelliserer noget der ikke er en bagatel - ærligt talt usæriøst øv
Birlny er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
førtidspension og selvstændig ??? KATE b anderse Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 30-09-2012 13:38
Selvstændig boowam Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 12-03-2012 13:48
Selvstændig? Tutteren Spørgsmål ang fleksjob 1 30-06-2011 13:27
Selvstændig. boowam Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 22 28-03-2010 11:24
selvstændig Anygirl Dit og Dat 0 23-08-2006 00:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension