K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-12-2012, 17:42   #1
Avminryg2006
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2012
Indlæg: 2
Styrke: 0
Avminryg2006 er ny på vejen
først blive man parkeret på SD og så bliver man smidt ud af samfundet

Hej K10

Jeg vil lige give mit bidrag til samfundets afslag på at hjælpe
Min kæreste fik en arbejdsskade i 2006, og efter flere operationer og flere behandlinger fik hun nok af at kommunen ikke foretog sig noget og var "dum" nok til at søge førtidspension i 2011 efter §17, og ja fik afslag, men hvad pokker skal man ellers gøre, når man bliver efterladt på sygedagpenge i 5 år hvilket jo slet ikke er muligt efter loven

Afgørelsen er selvfølgelig anken til BAN, men nu står man jo næsten uden intægt i det at at ASK er kommet med en midlertidig afgørrelse som giver en indtægt på lige under hvad man kan få i kontanthjælp og kommunen sagde at det var absurd at søge kontanthjælp, samtidigt fik man oplyst at man ville blive indkaldt til en samtale i løbet af 2-10 uger, tja den tid er gået og har man hørt noget, nej nej man er bare parkeret uden for samfundet der ikke ønsker at vide af en.

hvad skal man gøre for at vække kommunen og få dem ind i kampen??????
Avminryg2006 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2012, 21:28   #2
Randerspigen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-07 2012
Lokation: Randers
Indlæg: 116
Styrke: 12
Randerspigen er ny på vejen
Jeg tror i er blevet fejl informeret. Den erstatning hun får fra ask, må de ikke modregne i kontanthjælpen. Da det er en personsag. Så de kan sagtens betale sig at søge kontanthjælp, hvis i altså ikke er gift.
Randerspigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2012, 22:08   #3
Buddha
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2011
Lokation: Jylland
Indlæg: 195
Styrke: 0
Buddha er ny på vejen
Hvad skulle kommunen have foretaget sig?..Sygedagpenge i 5 år er en kæmpe håndsrækning..som i KÆMPE.
Buddha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2012, 06:20   #4
Globetrotteren
Bruger ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2012
Indlæg: 24
Styrke: 12
Globetrotteren er ny på vejen
Min ryg og albue var helt ødelagt begge dele efter utallige operationer, jeg blev smidt af sygedagpenge efter 2 år, måtte så bruge min lille opsparing over et år før jeg kunne få kontanthjælp.

5 år på sygedagpenge virker da helt vildt ? men er da kun glad på jeres vegne at det har kunnet lade sig gøre

Er i dag på ftp.

Mvh.
Globetrotteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2012, 06:25   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det man kan gøre for at få rettet op på en sag hvis der er gået kludder i den....det er det i har gjort...nemlig at søge en §17 på det foreliggende grundlag...

Problemet er bare at hvis man modtager sygedagpenge ja så vil man højst tænkeligt ryge af dem ved et afslag...

Men det er en af de eneste måder hvor på man kan tvinge kommunen til at opdatere ens ressourceprofil...

Sker der ikke mere i sagen...hvor der burde have...så skal man klage til borgmesteren og kommunalbestyrelsen over sagsbehandlingen...

Det er næsten det eneste i kan gøre for at få dem i gang igen...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2012, 08:17   #6
Avminryg2006
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2012
Indlæg: 2
Styrke: 0
Avminryg2006 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Buddha Se meddelelser
Hvad skulle kommunen have foretaget sig?..Sygedagpenge i 5 år er en kæmpe håndsrækning..som i KÆMPE.
På det punkt er vi helt enige, men burde kommunen ikke prøve at iværksætte en afklaring, i stedet for at bare overlade en til sig selv, det er mere det problem at intet bliver foretaget, man er bare et nummer igennem 5 år

Citat:
Oprindeligt indsendt af Randerspigen Se meddelelser
Jeg tror i er blevet fejl informeret. Den erstatning hun får fra ask, må de ikke modregne i kontanthjælpen. Da det er en personsag. Så de kan sagtens betale sig at søge kontanthjælp, hvis i altså ikke er gift.
tja skrev bare hvilken besked vi fik fra kommunen, og nej vi er ikke gift, gift er noget man tager for ikke at blive det ihvertfald når man er igang med en sag mod kommunen
Avminryg2006 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2012, 13:01   #7
Randerspigen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-07 2012
Lokation: Randers
Indlæg: 116
Styrke: 12
Randerspigen er ny på vejen
Oki men så er i blevet fejl informeret, for de kan ikke fratrække erstatningen fra kontanthjælp

Men ud over at det er jo irriterende at blive parkeret på sygedagpenge, så er det jo tilladt at gøre noget selv, at tage det første skridt. Det har jeg gjort de to gange jeg har været i arbejdsprøvning. Selv fundet stederne og de skulle bare møde op og skrive under. Så det er da bare med at tage fat i dem, og sig at der skal ske noget.
Randerspigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2012, 13:08   #8
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Jeg tror det kommer an på hvad erstatninger er for, og om de er sat ind på kreditbeskyttet konto.

Er det tabt arbejdsfortjeneste, eller er det erhvervsevnetab?
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2012, 15:34   #9
Randerspigen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-07 2012
Lokation: Randers
Indlæg: 116
Styrke: 12
Randerspigen er ny på vejen
Tummus det gør det ikke, de behøver ikke været sat ind på en beskyttet konto. Så længe det er en arbejdsskade erstatning fra ask så må de ikke røre den. Men er det fra en forsikring man har, må de gerne, eller hvis det er anden form for erstatning.
Randerspigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Parkeret på kontanthjælp ?? TBQ Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 34 07-11-2012 07:32
Smidt ud af samfundet. emspower Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 26 05-01-2012 10:37
Når man så bliver smidt af sdp....hvad så? Håber Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 06-04-2011 17:17
Parkeret på kontanthjælp! buster Politik og Samfund 1 14-11-2010 00:31
Flere borgere bliver smidt ud af boligen buster Politik og Samfund 66 24-08-2010 08:33




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension