K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-11-2007, 12:01   #61
hesvje
Føler sig hjemme på K10
 
hesvjes avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-09 2007
Lokation: Billund
Alder: 51
Indlæg: 31
Styrke: 17
hesvje er ny på vejen
Thumbs up Opbakning

Hejsa,

Jeg vil bare fortælle at jeg synes det er en sand fornøjelse at sidde og læse hele denne tråd igennem og jeg sender Jer min fulde opbakning. Jeg håber I når vidt ud over det danske land med dette trængte budskab, så det bliver taget alvorligt.

Jeg har desværre heller ikke mulighed for personligt at stille op på fredag, men jeg venter spændt på at høre hvordan det gik.

Tak for det store arbejde I lægger for sagen )

Hilsen Heidi
hesvje er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2007, 12:05   #62
cl8
Hjemmevant på K10
 
cl8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2007
Indlæg: 225
Styrke: 18
cl8 er rigtig godt på vej
Hvad med de skemaer vi udfyldte - kommer de med?

Kan vi kontakte nogle medier for dig?
cl8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2007, 12:05   #63
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af lyslys Se meddelelser
Pressekonferencen bliver fredag kl 15 på Proviantgården på Christiansborg. Man henvender sig i vagten og bliver hentet op til 3. sal af Rikke Lauritzen.
Så må vi håbe, at der kommer bare et enkelt medie.
Kh Jytte Hestbech

Det lyder godt.


Hvordan ser panelet ud?

Hvordan lyder pressemeddelsen?

Er der sendt besked til alle aviser og TV-kanaler?

Jeg kommer i kørestol, men har tjek på adgangsforholdene.

Jeg henvender mig til de mediepersoner der tidligere har omtalt min sag!


Benny Gerhard
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2007, 12:14   #64
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Zuza Line Barfoed har skemaerne det samme har anne baastrup ..

men der står ikke så meget konkret i dem om lægekonsulenterne som der er brug for her ... (min mening )

men de ligger her på siden , så hvis nogen syntes at de skal med så kan man se hvad man kan bruge derfra , jeg har dem stadig liggende med navn og kommune så man er velkommen til at skrive så kan jeg sende de originale dokumenter og i kan printe dem ud og tage dem med hvis der er nogen der er interesseret i det
  Besvar med citat
Gammel 07-11-2007, 17:11   #65
lyslys
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2007
Lokation: Frederiksberg
Indlæg: 56
Styrke: 17
lyslys er rigtig godt på vej
lægekonsulenternes ulovligheder

Pressekonferencen er blevet sat til at starte 2 timer tidligere, for at journalisterne ikke er gået på weekend - undskyld til dem der har bestilt transport. Altså kl 13.
Enhedslisten sender meddelsen ud til alle relevante medier. Den hedder:"Læger tvinges til at undsige deres viden".
Det, der skal ske er, at jeg skal prøve at forklare, hvordan man har svindlet for at strikke noget sammen, så der er grundlag for at snyde os.
Når de har forstået det, er det vigtigt, at de af Jer der er tilstede, fortæller hvilke konsekvenser det har haft for Jer.
Når man er blevet maltrakteret så meget, som vi er, så kommer man let til at fortælle om 20 eller 100 begivenheder på et øjeblik, med 100.000 ord i minuttet, og så lukker folk ørerne. DET MÅ IKKE SKE!!.
DEr skal for eksempel fortælles, at
Jeg må sidde hjemme og kan ikke komme til mine behandlinger
Jeg er så forgældet, at min bolig skal sælges.
Jeg fik en blodtrykssygdom af det.
Ikke nogen lang udredning om et sagsforløb.
Jeg vil fortælle et par hurtige historier fra min bog, for at belyse katastroferne, men vil så bare vise ulovlighederne.
Jeg kender ikke Jeres skemaer. Men jeg ved, at hvis man vil have for mange budskaber frem på et øjeblik, så er der intet der kommer igennem.
Hvis vi ved dette møde er så heldige, at der er en eneste journalist, der vil tage fat på det problem, at lov og løfte er tilsidesat, så skal vi være glade.
Hvis i er i tvivl, så skriv til mig hvilke konsekvenser denne svindel har haft for Jer. Så kan jeg melde tilbage til Jer, hvad jeg synes.
Mvh Jytte Hestbech
lyslys er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2007, 18:58   #66
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Dette er sendt til medierne:


Læger tvinges til at undsige deres viden

Invitation til pressemøde:


Læge Jytte Hestbech retter et skarpt angreb mod lægernes rolle i forbindelse med de sociale myndigheders behandling af aktiverings- og pensionssager. På baggrund af omfattende research vurderer hun, at lægerne i en årrække er blevet pålagt at tilsidesætte deres viden, og at det sker med Sundhedsministerens vidende. På den måde forhindres de i at udvise omhu i deres arbejde.


Sammen med Enhedslistens socialordfører Line Barfod har Jytte Hestbech gennemgået en række sociale sager, og herigennem har de fundet frem til, at der i sagsbehandlingen foregår svigt, tilsidesættelse af lægelige oplysninger og diagnoser, og at borgernes retssikkerhed og krav på grundig og velbelyst sagsbehandling dermed ikke varetages.


Myndighederne har lavet en konstruktion med administrative læger - de såkaldte lægekonsulenter - som er fritaget for at skulle stå til ansvar i forhold til lægelov, lægeløftet og lægernes etiske regler.


Jytte Hestbech og Line Barfod vil sammen fremlægge oplysningerne på et fælles pressemøde i morgen fredag den 8. november kl. 13. Det foregår i Enhedslistens lokaler på Christiansborg (Provianthuset, 3. sal)


Personlige data:


Jytte Hestbech, vicestatsobducent, læge, forfatter og tidligere formand for studienævnet ved Det Lægevidenskabelige Fakultet, Odense Universitet samt underviser ved de tre "gamle" universiteter.


Line Barfod er Enhedslistens socialordfører på Christiansborg og har igennem mange år arbejdet for borgernes retssikkerhed. Ikke mindst på det sociale område.



--------------------------------------------------------------------------

Rikke Lauritzen

Socialpolitisk sekretær

Enhedslistens folketingsgruppe
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2007, 19:33   #67
Metro
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Benny Gerhard Se meddelelser
Jytte Hestbech og Line Barfod vil sammen fremlægge oplysningerne på et fælles pressemøde i morgen fredag den 8. november kl. 13.
Håber at pressen ser på både ugedag og dato samtidigt.

I morgen er det altså fredag den 9. november.
  Besvar med citat
Gammel 08-11-2007, 19:48   #68
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Metro Se meddelelser
Håber at pressen ser på både ugedag og dato samtidigt.

I morgen er det altså fredag den 9. november.

Ja det må vi da håbe.

Det er jo for sent, at ændre på dette!
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2007, 21:39   #69
lionesse
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-02 2007
Indlæg: 38
Styrke: 18
lionesse er ny på vejen
Talking "Velfærd eller Svindel?", HELT KLAR SVINDEL eller bestikket af kommunene

Hej) Det lyder super,jeg vil MED

Jeg har det lidt svært med at overskuer det her,men send en privat besked til mig om at hvornår og hvorhenne?

Mit problem er nu faktisk, at jeg fik MEDHOLD nu fra lægekonsulenten, men Socialchefen NÆGTE at tage min sag efter § 18....
Han er IKKE ENGANG LÆGE, men stille "DIAGNOSEN" at han mener det er STADIG behandlingsmulighed, på trods ALLE mine lægers udtalelse efter 10 års sygdom og behandlingsforløb

Hvad skal jeg stille op med det? UPS, det er jo den 8. nov. idag....ØV
Kram
M

Sidst redigeret af lionesse; 08-11-2007 kl. 21:43.
lionesse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2007, 22:06   #70
Metro
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af lionesse Se meddelelser
Hej) Det lyder super,jeg vil MED

Jeg har det lidt svært med at overskuer det her,men send en privat besked til mig om at hvornår og hvorhenne?
Hej Lionesse - Lyslys skrev tidligere i tråden:

Citat:
Oprindeligt indsendt af lyslys Se meddelelser
Pressekonferencen bliver fredag kl 13 på Proviantgården på Christiansborg. Man henvender sig i vagten og bliver hentet op til 3. sal af Rikke Lauritzen.
Så må vi håbe, at der kommer bare et enkelt medie.
Kh Jytte Hestbech
Fredag. d. 9. november.
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kom ind i kampen! vito Fremtiden for fleksjob og førtidspension 4 13-03-2012 15:35
Så er kampen slut Fodfolket Dit og Dat 75 12-09-2011 12:14
Kampen er forbi nu Fæhunden Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 29 03-09-2010 10:29
Kampen om førtidspension. Fæhunden Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 06-08-2010 11:31
Tak for kampen!!!!!!!!!!!!!!!!! Lotte A. Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 21-05-2008 21:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension