K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-06-2008, 13:19   #231
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Exclamation

Jeg tjekkede nogle links på Jobcenter Østdanmark, som snart lukker.

De har en linkside, hvor der står, at BST (Bedriftssundhedstjeneste) kan hjælpe med arbejdsfastholdelse... YES, tænkte jeg, for mange fleksjobbere har jo netop svært ved at magte jobbet, og måske BST kunne hjælpe, men min optimisme blev sandelig da vendt til pessimisme, da jeg så, hvem der er ansat der.

Citat:
Konsulenter

Speciallæge i arbejdsmedicin
Anders Ottar Jensen
Citat:
Om bst.dk

bst.dk er et privat rådgivningsfirma, der rådgiver og hjælper virksomheder – både offentlige og private - med at skabe et bedre arbejdsmiljø. Dermed medvirker vi til større effektivitet, sikkerhed og arbejdsglæde hos medarbejderne, samt større lønsomhed for ejerne. Vi har mere end tusind faste kunder over hele Danmark.
BST bistår også med at lave de famøse APV, som SKAL laves, men sjældent bliver det.


Citat:
APV - ArbejdsPladsVurdering

Alle arbejdspladser skal have udarbejdet en APV (ArbejdsPladsVurdering). Den holder styr på hele arbejdsmiljøet og giver - ikke mindst – en positiv interesse fra medarbejderne. En APV er endda en relativ enkel affære: Ledelse og medarbejdere skal i fællesskab blot svare Ja eller Nej til en række spørgsmål.
Citat:
80 % i arbejde efter langtidssygdom

Halvdelen af de, der er væk fra arbejdspladsen i mere end et halvt år, kommer aldrig tilbage på arbejdsmarkedet. Nye undersøgelser viser imidlertid, at op til 80 % af alle sygemeldte kan hentes tilbage til arbejdet. bst.dk kan hjælpe medarbejdere tilbage på plads.
http://www.bst.dk/index.php?option=c...id=5&Itemid=29




Citat:
Folketingets Socialudvalgs ekspertmøde om lægekonsulenter 3. maj 2005 kl. 14:00
Citat:
Vi skrev igen om lægekonsulentens rolle i forlængelse af en radioudsendelse, ”Firmaets Mand”, den 1. februar 2003, hvor Lægekonsulent Anders Ottar Jensen udtalte sig meget bramfrit om sit arbejde som lægekonsulent (Bilag 2). Han sagde bl. a., at han ikke vidste, hvor mange gange han havde overtrådt reglerne. ”100 gange. 2000 gange”, sagde han med en lille latter. Og så tilføjede han, at hvis en lægekonsulent nægter at have overtrådt reglerne, så lyver han. Foreningen af Førtidspensionister reagerede på lægekonsulentens udtalelser. Os bekendt var der ingen fra det offentlige system, der reagerede. Hverken kommuner, KL, Socialcentre, Ankestyrelsen eller Ministerium.
http://home13.inet.tele.dk/fpens/IndlXmd.htm

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 28-06-2008 kl. 13:27.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2008, 16:38   #232
lyslys
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2007
Lokation: Frederiksberg
Indlæg: 56
Styrke: 17
lyslys er rigtig godt på vej
lægekonsulenter - hjemmeside

Først tusind tak til SUZU for din mail med rettelser til min nye hjemmeside. Det er jeg rigtig glad for, men jeg kan ikke svare dig privat, for enten er det ikke muligt eller også kan jeg bare ikke finde ud af det.
Jeg har været i England i 5 dage og besøge min søn og hans lille familie med to børn. Nu er jeg jo så endnu mere træt. Derfor har jeg ikke været inde og rette eller skrive på hjemmesiden. Jeg skal først lære hvordan.
Men jeg kan fortælle, at jeg endnu ikke har hørt fra politiet, og da det ikke er muligt at ringe dem op, så sender jeg i morgen de samme anmeldelser i et anbefalet brev. Så er jeg sikker på, at postvæsenet ikke har fået dem smidt væk.
Jeg har fundet ud af, at myndighederne tror de er på rette vej med de såkaldt "administrative læger". Jeg har talt med en jurist i Sundhedsstyrelsen. Det han sagde var, at "sådan har det jo altid været". Men vi blev enige om, at det helst skal passe med det der står i lovene. Han ville sende mig en mail om hvad han fandt ud af. Det var den 24.6. Der er ikke kommet nogen mail fra ham.
Skriver mere om det på min hjemmeside, så snart jeg kan finde ud af det.
Men jeg synes det går den rigtige vej. Hver gang jeg kommer et skridt videre, er det "bonus", hvis vi gerne vil gøre tilværelsen mere udholdelige for handicappede.
Kh Jytte
lyslys er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2008, 12:08   #233
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Her er lidt om læger og deres indtægter.

Hertil kommer, at de kan få eks. 600 kroner i timen PLUS moms for at være lægekonsulent oveni deres indtægt fra en praksis.

Men det er da interessant læsning, og der er mulighed for kommentarer:

Citat:
LÆGELØFTET er ganske klart i sigtet, om end lidt uklart formuleret. Let omskrevet hedder det:

’Jeg aflægger herved det løfte, at jeg som praktiserende læge stedse skal lade det være mig magtpåliggende at anvende mine kundskaber med flid til samfundets og mine medmenneskers gavn.’

Den seneste afpudsning af løftet skete i 1815, men indholdet stammer fra Hippokrates i det fjerde århundrede før Kristus.

I DAG ER virkeligheden en helt anden. Det afspejles i dag i Ekstra Bladets afdækning af, hvordan de danske praktiserende læger lokker med favorabel indtjening, når de skal sælge deres butik.

http://ekstrabladet.dk/nyheder/leder...cle1030553.ece
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2008, 11:19   #234
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Lægekonsulent Vibeke Manniche

Borgere i Frederikssund har også problemer med lægekonsulent.

Citat:
Frederikssund Kommune



Klage over kommunallæge Vibeke Manniche.



Efter et langvarigt sygeforløb, hvor jeg brækkede ryggen i juli sidste år, stopper kommunen udbetalingen af sygedagpenge, grundet udtalelse fra Kommunallæge Vibeke Manniche.



Det er meget utrygt at en kommune bruger en så inkompetent ”rådgiver”. Denne læge er direkte berygtet ved de praktiserende læger i kommunen, og har mange gange fejlvurderet sygdomsramte mennesker. Hun mener, at jeg trods mange smerter i ryggen, og 4 forskellige smertestillende medikamenter deraf de to som er morfin præparater er i stand til at tage et fuldtidsjob. Ikke engang en job prøvning til at begynde med. Jeg har ligeledes haft kontakter til andre rygpatienter som selv efter 5 – 6 år endnu ikke har kunnet påtage sig et job. Enkelte af dem har dog et 15 – 20 timers job.
Læs resten her:

http://groups.google.com/group/langt...ibeke-manniche

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2008, 00:09   #235
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Lægekonsulenter både undersøger, stiller diagnoser og behandler i Jylland.

Både i hjælpemiddelsager og forsørgelsesydelser.

Prikken over i'et ved manglende hjælp til fysiske skavanker er kognitiv terapi - TERM, så man kan lære at leve med den manglende hjælp fra kommune og sundhedsvæsen.


Prøv at læse her:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=5544

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2008, 09:49   #236
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Jytte har sendt dette:

Sundhedsudvalget - Alm. del, bilag 519 : Henvendelse af 19/8-08 fra Jytte Hestbech vedrørende læger ansat i administrative stillinger og autorisationsloven
Læs dokumentet her

Husk at drikke rigeligt under gennemgangen af dokumenterne!

http://www.folketinget.dk/doc.aspx?/.../519/index.htm
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)

Sidst redigeret af Benny Gerhard; 30-08-2008 kl. 09:52.
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2008, 10:01   #237
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
SÅDAN -kan det siges tydeligere!

Håber inderligt at hun i det mindste får en reaktion.

Benny, sender dig titusinde . Ville ønske jeg kunne trylle men du skal vide at jeg tænker på dig.

buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2008, 01:06   #238
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Thumbs up Lægensulenter/Papirlæger

Har lige læst det bilag mere igennem som Jytte H har på folketingets hp
Og man må sige at det er en gyser man får læst sig.

Godt at Jytte har fået gravet disse oplysninger frem når velfærdsministeren ikke ville svare undertegnede på spørgsmålet om hvor lang tid at reglen om lægekonsulenter gik tilbage. Her får vi sandheden frem om dette. Og reglen går jo tilbage før mange af os var født.
Stort tak til Jytte for denne indsats

Citat:
2007-08 (2. samling) Alm. del - Bilag 519
29/08-08 Henvendelse af 19/8-08 fra Jytte Hestbech vedrørende læger ansat i administrative stillinger og autorisationsloven
administrative stillinger, autorisationsloven, Sundhedsstyrelsen
SUU henvendelse fra Jytte Hestbech.pdf (PDF)
http://www.folketinget.dk/samling/20...519/586420.PDF
http://www.folketinget.dk/doc.aspx?/...U/00000002.htm
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2008, 11:57   #239
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
JYTTE HESTBECH / FOLKETINGETS SOCIALUDVALG

Nyt fra Folketinget:
torsdag 4. september 2008


Udvalgsbilag
Socialudvalget - Alm. del, bilag 400 : Henvendelse af 28/8-08 fra Jytte Hestbech vedr. lægekonsulenterne
Læs dokumentet her
http://www.folketinget.dk/doc.aspx?/.../400/index.htm

Socialudvalget - Alm. del, bilag 401 : Henvendelse af 28/8-08 fra Jytte Hestbech vedr. klager over lægeerklæringer
Læs dokumentet her
http://www.folketinget.dk/doc.aspx?/.../401/index.htm

Socialudvalget - Alm. del, bilag 402 : Henvendelse af 28/8-08 fra Jytte Hestbech vedr. læger ansat i administrative stillinger
Læs dokumentet her
http://www.folketinget.dk/doc.aspx?/.../402/index.htm - Læs: 1256_001.pdf (PDF)
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)

Sidst redigeret af Benny Gerhard; 04-09-2008 kl. 12:01.
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2008, 23:06   #240
afrodite
Elsker at være her på K10
 
afrodites avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2007
Indlæg: 79
Styrke: 18
afrodite er ny på vejen
Kbh's kommune bruger muligvis svensk alm. praktis.(potens læge) som lægekonsulent

Københavns kommune bruger muligvis svensk almen praktiserende(potens læge) som lægekonsulent i jobcentret??

"Centerjuristen var ikke meget for at give navnet på lægekonsulenten - men til sidst oplyste han, at lægekonsulenten hedder John Albert Hansen.
(Det er dog ikke nogle af de lægekonsulenter, som har set på min sag
tidligere)".(taget ud fra min tråd, se link herunder)

John Albert Hansen lægekonsulent i Københavns Kommune.
Denne lægekonsulent har fejet alt af bordet af i min sag og vil give afslag til indstilling til førtidspension???

Jeg er forundret...nu går kommunerne måske over til at bruge udenlandske læger...som lægekonsulenter..må kommunerne det?

Mere om min sag kan du læse i tråden:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=5079&page=6

vh
afrodite

PS. Undskylder lige hvis jeg er kommet til at placerer indlæget forkert. Dvs. her i stedet for f.eks under lægekonsuleternes rolle..

Sidst redigeret af afrodite; 04-09-2008 kl. 23:43.
afrodite er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kom ind i kampen! vito Fremtiden for fleksjob og førtidspension 4 13-03-2012 15:35
Så er kampen slut Fodfolket Dit og Dat 75 12-09-2011 12:14
Kampen er forbi nu Fæhunden Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 29 03-09-2010 10:29
Kampen om førtidspension. Fæhunden Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 06-08-2010 11:31
Tak for kampen!!!!!!!!!!!!!!!!! Lotte A. Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 21-05-2008 21:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension