K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-02-2013, 19:10   #11
dusen44
Slette Bruger
 
Tilmeldingsdato: 14-02 2013
Indlæg: 18
Styrke: 12
dusen44 er ny på vejen
Beskæftigelsesnævnet skriver, at kommunen ikke har indhentet diverse relevante oplysninger i min sag,så sagen ikke er tilstrækkelig oplyst til, at kommunen kunne vurdere om jeg havde ret til fp. De skriver de bemærker at kommunen skal sikre sig, at en sag er tilstrækkeligt oplyst, før der træffes afgørelse. De skriver ordret at de hjemviser sagen til fornyet behandling, hvilket betyder kommunen skal behandle min sag igen og træffe ny afgørelse.

Nej okay, jeg troede egentlig bare at den ressourceprofil som man har, hvor der står om diverse arbejdsprøvninger m.m. var en form for beskrivelse af ens ressourceforløb, min fejl ;-)

Jo du kan tro jeg klager hvis der kommer et afslag til, og der vil jeg helt sikkert fremhæve det med ny og gammel reform, og skal nok give lyd
dusen44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2013, 21:19   #12
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
ok så har web helt ret, så skal kommunen behandle din sag efter de gamle regler
for kommunen skal indrette de relevante oplsyninger og så skal sagen til pensionsnævnet for en ny afgørelse og det er vel og mærke under de gamle regler.

hvis kommunen begynder og snakke om nye regler, så kan du bare klage over det
og du vil få medhold af BAN
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2013, 01:11   #13
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af dusen44 Se meddelelser
Jo du kan tro jeg klager hvis der kommer et afslag til, og der vil jeg helt sikkert fremhæve det med ny og gammel reform, og skal nok give lyd
Lyder fornuftigt.

Min mening er, at man hellere må klage/anke en gang for meget end en gang for lidt.

For ved at klage får man svar på hvorfor tingene er som de er, og ofte med henvisning til relevante §'er, og så er man da blevet lidt klogere.

Personligt var jeg engang lidt for hurtig på aftrækkeren, og klagede til jobcenterchefen over manglende svar på en skriftlig henvendelse til min sb efter en uge.
Jeg fik ret hurtigt svar fra jobcenterchefen , med oplysning om, at kommunen havde en svarfrist på 14 dage.

Jamen så fik jeg da det på plads.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2013, 07:44   #14
dusen44
Slette Bruger
 
Tilmeldingsdato: 14-02 2013
Indlæg: 18
Styrke: 12
dusen44 er ny på vejen
Godt så :-) det tyder jo godt for min fornemmelse over jeg har ret :-) og ja ellers så får BAN bare en klage over det.

Ja man er nødt til at klage, de skal ikke have lov til at slippe afsted med deres fejl og mangler, læste et sted, at i mere end hver 4 sag, der er blevet anket har kommunen lavet fejl

Tak for indput alle sammen :-)
dusen44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2013, 07:04   #15
dusen44
Slette Bruger
 
Tilmeldingsdato: 14-02 2013
Indlæg: 18
Styrke: 12
dusen44 er ny på vejen
yes yes jeg fik ret, og i havde ret :-) efter en mail til min sagsbehandler, som ikke ville give mig ret, men dog ville lade det gå gennem jobcentrets jurist, viste det sig at jeg havde ret i at min sag skal føres tilbage, til den dag, hvor sagen i første omgang blev afgjort, og dermed hører jeg under de gamle regler for fp.
Skønt at se en jurists ord, på jeg har 100% ret. Ved en hjemvist sag stopper sagen op på datoen, hvor afgørelsen for fp faldt, i mit tilfælde 29. marts 2012
dusen44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2013, 14:26   #16
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dusen44 Se meddelelser
yes yes jeg fik ret, og i havde ret :-) efter en mail til min sagsbehandler, som ikke ville give mig ret, men dog ville lade det gå gennem jobcentrets jurist, viste det sig at jeg havde ret i at min sag skal føres tilbage, til den dag, hvor sagen i første omgang blev afgjort, og dermed hører jeg under de gamle regler for fp.
Skønt at se en jurists ord, på jeg har 100% ret. Ved en hjemvist sag stopper sagen op på datoen, hvor afgørelsen for fp faldt, i mit tilfælde 29. marts 2012
Det var da godt nok gode nyheder
Så er der stadig håb for at du kan opnå FTP efter de gamle regler, med alle relevante oplysninger, erklæringer, og papirer

Sidst redigeret af Thomas1981; 19-02-2013 kl. 14:46.
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2013, 14:36   #17
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Hvis sagen fra opstarten har været efter §17 på det foreliggende grundlag, har der jo ikke skulle have været indhentet nye erklæringer. Bed kommunen om beskrivelse af formløbet og hør deres side af sagen og tag den derfra. Lyder som om noget halter i oplysningerne. Resultatet kan jo godt blive et nyt afslag. Måske du skulle får startet en ny sag op, så du kan få ro med hensyn til den gamle.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2013, 06:32   #18
dusen44
Slette Bruger
 
Tilmeldingsdato: 14-02 2013
Indlæg: 18
Styrke: 12
dusen44 er ny på vejen
ja Thomas1981, denne gang skulle alle bilag gerne være med :-)

Stampe, sagen har fra start ikke været en §17 på det foreliggende grundlag, set i bakspejlet burde jeg nok have været mere vågen og bedt om kopi af alle sagens akter, som ville blive brugt til vurderingen, for så ville jeg jo have opdaget at der manglede diverse relevante bilag, men det er ikke nemt når man er syg, der er jo en grund til man søger om fp.
dusen44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2013, 07:19   #19
dusen44
Slette Bruger
 
Tilmeldingsdato: 14-02 2013
Indlæg: 18
Styrke: 12
dusen44 er ny på vejen
Langt om længe kom der brev, min pensionssag bliver afgjort den 17. april, i brevet står der at jeg har mulighed for at udtale mig ved et møde med pensionsbevillingsudvalget, men det har jeg bestemt ikke lyst til, nogle der har erfaring med et sådan møde ??
dusen44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2013, 07:24   #20
dusen44
Slette Bruger
 
Tilmeldingsdato: 14-02 2013
Indlæg: 18
Styrke: 12
dusen44 er ny på vejen
Så kom afslaget kommunen fastholder deres vurdering

Jeg blev indstillet på en §18 og i brevet står der: Afgørelse, Du opfylder ikke betingelserne for at få førtidspension, jævnfør pensionsloven §§16 og 20 stk 1. Nogle der ved hvad alle de paragraffer betyder, for jeg forstår det ikke lige alle de paragraffer der åbenbart er involveret i sagen ??

Lige nu kan jeg ikke se meningen med man bliver sendt til alle mulige speciel læger, når de alligevel ikke retter sig efter deres udtalelser 3 speciel læger har udtalt sig, og selv kommunens lægekonsulent har peget på fp, og alligevel går de imod så nu skal endnu en kamp kæmpes med, at anke og den frygtelige ventetid som det indebærer
dusen44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
nye eller gamle regler tije At søge førtidspension 7 01-10-2013 23:05
Afslag på §17 efter gamle regler uden Resourceprofil Teletrold Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 03-07-2013 12:43
Fra gamle til nye regler malofa Spørgsmål ang fleksjob 14 19-12-2012 22:04
Fleksjob under nye eller gamle regler Hedebo Spørgsmål ang fleksjob 1 16-11-2012 21:51
Samlevende efter gamle regler? 1980 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 24-11-2011 15:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension