K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-10-2015, 11:22   #1
Apenayaa
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2015
Lokation: Odense
Indlæg: 27
Styrke: 10
Apenayaa er ny på vejen
Sygedagpenge- Flexjob

Hej
Håber der er nogen som kan hjælpe mig. Jeg er sygemeldt og fyret fra mit job i den gamle flex job ordning. Mine sygedagpenge er blevet forlænget til 2017. Det jeg ikke kan finde ud af er om jeg kan raskmelde mig på sygedagpenge efter min ansættelse ophøre til marts 2016 og få ledighedsydelse evt. raskmelding sommer 2016.

Kan man kun få ledighedsydelse i den nye ordning ?
Skal jeg være raskmeldt i mit job for at få ledighedsydelse ? Eller kan jeg få det sener efter ansættelse ophør og rask melde mig på sygedagpenge ?
Håber der er nogen som er inde i alt dette mere end jeg er.


En god dag til Jer alle.
Apenayaa
Apenayaa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2015, 11:45   #2
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Hvis du fortsætter på sygedagpenge efter du er fyret vil du efter en tid, hvis du ikke er afklaret, komme på jobafklaringsforløb med ressourceforløbsydelse og det vil være på kontanthjælpsniveau med fradrag for alt muligt ekstra du måtte have som indtægt (hvis nu du for eksempel får udbetalt svagelighedspension eller tab af erhvervsevne)

Hvis du raskmelder dig når du bliver fyret kommer du over på ledighedsydelse på den høje sats (89% af dagpengesatsen) og når du er på den kan du så sygemelde dig og blive afklaret. Du vil i din afklaring stadig kunne komme i et ressourceforløb med ressourceforløbsydelse, men nu på ledighedssats. Og igen vil der ske fradrag hvis du har andre indtægter som pension eller erstatning.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2015, 08:22   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du får vel løn nu, sålænge du er ansat.

Når opsigelsen effektueres, overgår du til leddighedsydelse, uanset om du er rask eller ej!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2015, 11:53   #4
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Du får vel løn nu, sålænge du er ansat.

Når opsigelsen effektueres, overgår du til leddighedsydelse, uanset om du er rask eller ej!

VH Popiae
Nej, Fleksjobbere på gammel ordning overgår til sygedagpenge, når deres ansættelse slutter. Har selv en veninde som dette skete for.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2015, 15:29   #5
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Nej, Fleksjobbere på gammel ordning overgår til sygedagpenge, når deres ansættelse slutter. Har selv en veninde som dette skete for.
>

Det er korrekt.. Der er i den grad forskel på om man kommer fra gammel ordning eller fra ny ordning..

Er man SYGEMELDT på gammel ordning gennem hele opsigelsesperioden. OG dermed stadig sygemeldt den dag opsigelsen udløber.. Så overgår man IKKE til LY som sygemeldt ledig.. Men forbliver på sygedagpenge som ledig, lige til man har opbrugt sin sygedagpengeRET. Derefter er det en ressourceydelse på sats kontanthjælp.

Kommer man derimod fra NY ORDNING som sygemeldt på sygedagpenge, så kommer man på den LY, man har ret til.. Som sygemeldt ledig..

En grim forskel der ER beskrevet lovmæssigt..

Eneste mulighed for at undgå dette (fra gl. ordning) er at "raskmelde" sig lige inden opsigelsen udløber.. Og så sygemelde sig igen på LY..

Dette er et kæmpe problem der endnu ikke er taget højde for efter NY ORDNING blev indført.. Hmm
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2015, 20:00   #6
Apenayaa
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2015
Lokation: Odense
Indlæg: 27
Styrke: 10
Apenayaa er ny på vejen
Gammel flexordning

Tak alle sammen for hjælpen.

Jeg rask melde mig inden min opsigelses dato. Jeg kan måske holde min ferie op til min fratrædelse som rask meldt. Det er vel lige så godt som at være fysik på arbejde, bare jeg er rask meldt.
Jeg er glad for at jeg kan få svar her på k10, det er en stor hjælp.
God fredag og weekend.
Apenayaa
Apenayaa er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension