K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-08-2016, 18:44   #1
Siff
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2012
Indlæg: 15
Styrke: 12
Siff er ny på vejen
Godt råd søges

Da jeg ikke har nogen at vende spørgsmålet med, prøver jeg herinde.

Sagen er den at jeg for et par år siden lånte 15.000 af nogle pårørende. Det er lidt fjern famile, men dog familie. Jeg var dengang sygemeldt, og pengene blev brug til depositum til en lejlighed.

Det var et rigtigt sødt ægtepar jeg lånte pengene af. De pressede mig aldrig til at betale tilbage før jeg var klar. Der blev ikke udfærdiget noget dokument over lånet; jeg spurgte under et besøg om jeg måtte låne dem, og fik ja - det er således kun mundtlig aftale.

Jeg blev så tilkendt førtidspension og begyndte at afdrage pengene tilbage. Jeg betalte 500,- hver mdr til den første hver mdr. Hver mdr sendte jeg en SMS om at jeg havde overført 500,-, og det var det.

Så sker der det tragiske at ægteparret bliver dræbt ved en ulykke. Det var meget trist.

Men hvad gør jeg nu med det jeg skylder? Jeg nåede at betale 6000,- tilbage, der skyldes jo så 9000,-. Hvem skal ha de penge?
Jeg ringede til banken, og de sagde jeg sku kontakte arvingerne, da alle deres konti var lukket og spærret. Der er 1 arving, en søn som er ca midt i 40'erne, som jeg ikke har kontakt til, kun meget lidt kontakt. Der er ingen tvivl om at der er penge i boet, også en del penge, jeg ved jo selvfølgelig ikke hvor meget.

Til at begynde med var jeg meget opsat på at kontakte sønnen, og foreligge ham problemet. Nu da der er gået noget tid er jeg kommet i tvivl - kommer det egentlig sønnen ved at jeg har lånt pengene? Omvendt vil jeg heller ikke ha ballade over det.

Hvad ville i gøre?

På forhånd tak
Siff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2016, 19:33   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
det er nok op til din samvitighed
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2016, 19:40   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du kunne jo kontakte sønnen for at høre om du evt kan forsætte med at betale de 500 kr...

Selvfølgelig kan du (alt efter din samvittighed) forsøge at tie stille og håbe at ingen ved at du har lånt penge..

Personligt ville jeg heller have ren samvittighed og ville derfor kontakte sønnen og høre om jeg kunne forsætte med de 500 kr pr md.

Det er jo penge som du havde regnet med at komme af med...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2016, 20:45   #4
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Det er den slags man har skifteretten til, normalt plejer det at være omvendt, altså at nogen har et krav, men du melder bare skifteretten at du skyldes disse penge og derefter beregner de hvem der skal have pengene.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2016, 23:50   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Uha ja, jeg tror på karma, hahahahaha.....jeg ville også betale dem tilbage.

Men igen, det er jo op til din egen samvittighed.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2016, 00:32   #6
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Og faktisk kan de jo godt have efterladt et regnskab hvor der står at Siff har lånt 15.000 kr og tilbagebetalt 6000 kr
Så selvom der ikke er skrevet noget kan der god vare dokumentation som sandsynliggør lånet.

Men igen, man har pligt til at meddele det til skifteretten.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2016, 09:41   #7
Jetted
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2015
Indlæg: 160
Styrke: 10
Jetted er ny på vejen
Jeg ville helt sikkert fortælle det til skifteretten.

En ting er at det måske vil blive opdaget - men det værste ville være min samvittighed. Det var nogle søde mennesker som var der for dig, da du havde brug for det. Hvis de ikke havde lånt dig pengene ville de nu være en del af boet.
Jetted er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2016, 09:50   #8
Siff
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2012
Indlæg: 15
Styrke: 12
Siff er ny på vejen
Tak for jeres tilbagemeldinger, og for at lede mig tilbage på rette vej

Jeg har nu kontaktet skifteretten, som har sendt mig videre til en bobestyrer, som jeg har kontaktet, og forelagt sagen. Hvad der så videre skal ske, tager bobestrerern stilling til sammen med arvingerne.

Jeg føler jeg har gjort det rigtige nu - endnu engang tak.
Siff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2016, 12:33   #9
Jetted
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2015
Indlæg: 160
Styrke: 10
Jetted er ny på vejen
Dejlig tilbagemelding.

Du har helt sikkert gjort det rigtige, men jeg forstår alt for godt fristelsen når du ikke har så mange penge.
Jetted er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension