K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-03-2014, 11:20   #1
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Question Min søn svigtet af kommunen efter start på uddannelse.

Hej, Længe siden jeg har været herinde. Min søn fik lovet guld og grønne skove af kommunen, da han startede uddannelse som tømrer. Han lider af epiillepsi og har en hjerneskade efter at være slået ned som 18 årig.

Han blev først for lidt over 3 år krampefri, bl.a på grund af medicin som han trappede ud af pga medicin forgiftning.

Lang historie.

Han fik en praktik plads med forbehold, vupti sagde kommunen ud med dig. Mester havde ikke mere at lave januar 2014, han måtte tilbage i praktik på skolen.

Her får han udbetalt ca 6000 kr, hvoraf de 800 er til kørsel. Han er voksen lærling, hans husleje er næsten det han får udbetalt.

Kommunen vil ikke hjælpe, selvom de lovede at støtte ham hele vejen

Søg revalidering siger de, vi søger. Nej han høre ikke ind under revalidering. Kan heller ikke få hjælp til sin medicin som koster 700-800 hver halvanden måned, har kroniker bevilling som ikke tæller ned, da vi nægter at sætte hans krampe frihed overstyr.

Jeg skrevet til vice borgmester, som lovede at gå videre med sagen, indtil nu har jeg skrevet 7 rykkere. Skrev til hans sagsbehandler, ingen svar. Skrev til sidst til vores nye kvindelige borgmester LTK, heller ingen svar.

Nu har jeg kontaktet epilepsi foreningen, som vil skrive til kommunen.

En ung mor kan blive hjulpet under sin uddannelse af enkeltydelser, men ikke min søn?

Det går ellers super godt på skolen, han starter på hovedforløb næste uge, han er ved at tage kørekort, men hvis han ikke kan betale sine udgifter, eller leve må han jo opgive og det kun pga kommunen, som løb fra alt hvad vi blev lovet. Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2014, 11:40   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Godt du har overskud til at hjælpe din voksne søn. Har han ikke mulighed for at finde en billigere bolig så længe han er under uddannelse?
Har fra andre erfaret, det kan være en god ide, at det er den volsne person selv, der kommunikerer med kommunen. Her kan du jo absolut også være behjælpelig.

Sidst redigeret af stampe; 28-03-2014 kl. 11:44.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2014, 11:44   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
problemet er jo at han får 8000 kr udbetalt, at han sidder med en meget dyr husleje er jo ikke kommunens problem, har han søgt boligsikring?
ellers burde han nok finde noget billiger for han må jo få det samme som kh modtager med 8000 udbetalt
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2014, 12:26   #4
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Umiddelbart lyder løsningen omkring revalidering til at færdiggøre uddannelsen da egentlig som en god løsning..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2014, 12:43   #5
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
nu står der ikke lige hvor gammel han er men Fyldt 25 år, ikke forsørgelsespligt 10.689 kr.
Under 25 år, udeboende 6.889 kr.
ligger reveledering på , så mon han ikke er tæt på.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2014, 12:45   #6
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Indiansummer Se meddelelser
Hej, Længe siden jeg har været herinde. Min søn fik lovet guld og grønne skove af kommunen, da han startede uddannelse som tømrer. Han lider af epiillepsi og har en hjerneskade efter at være slået ned som 18 årig.

Han blev først for lidt over 3 år krampefri, bl.a på grund af medicin som han trappede ud af pga medicin forgiftning.

Lang historie.

Han fik en praktik plads med forbehold, vupti sagde kommunen ud med dig. Mester havde ikke mere at lave januar 2014, han måtte tilbage i praktik på skolen.

Her får han udbetalt ca 6000 kr, hvoraf de 800 er til kørsel. Han er voksen lærling, hans husleje er næsten det han får udbetalt.

Kommunen vil ikke hjælpe, selvom de lovede at støtte ham hele vejen

Søg revalidering siger de, vi søger. Nej han høre ikke ind under revalidering. Kan heller ikke få hjælp til sin medicin som koster 700-800 hver halvanden måned, har kroniker bevilling som ikke tæller ned, da vi nægter at sætte hans krampe frihed overstyr.

Jeg skrevet til vice borgmester, som lovede at gå videre med sagen, indtil nu har jeg skrevet 7 rykkere. Skrev til hans sagsbehandler, ingen svar. Skrev til sidst til vores nye kvindelige borgmester LTK, heller ingen svar.

Nu har jeg kontaktet epilepsi foreningen, som vil skrive til kommunen.

En ung mor kan blive hjulpet under sin uddannelse af enkeltydelser, men ikke min søn?

Det går ellers super godt på skolen, han starter på hovedforløb næste uge, han er ved at tage kørekort, men hvis han ikke kan betale sine udgifter, eller leve må han jo opgive og det kun pga kommunen, som løb fra alt hvad vi blev lovet. Indiansummer
Hvis din søn ikke var på dette forløb, ville han så få mere udbetalt? Din søn har høj husleje. Kan han ikke søge neget mindre/billigere at bo i, evt et værelse. Hårde ord, men man må sætte tæring efter næring og ikke forvente at kommunen hjælper med det hele.

kommunen har lovet at hjælpe

Her din søn det på skrift og med relevant lovhenvisning? Hvis ikke er det svært at gøre noget.

En ung mor kan blive hjulpet under sin uddannelse af enkeltydelser, men ikke min søn?

Det er svært at sammenligne 2 personers sager. Den unge mor har måske andre behov for bolig når hun også har barn/børn.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2014, 16:44   #7
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
Stuen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Indiansummer Se meddelelser
Kan heller ikke få hjælp til sin medicin som koster 700-800 hver halvanden måned, har kroniker bevilling som ikke tæller ned, da vi nægter at sætte hans krampe frihed overstyr.
Hæfter mig lige ved det du skriver med din søns medicin. Hvordan skal det forståes at kronikerbevilling ikke "tæller ned"? Da jeg havde kronikerbevilling betalte jeg 300 kr fast hver måned, og så var alt min medicin gratis. Men det er måske ikke sådan det fungerer for din søn?

Men ellers, ja det bedste vil nok være hvis han fandt en billigere lejlighed, for det lyder ærligt som om det er en ret dyr lejlighed han har nu. Der er rigtig mange på lav kontanthjælps sats eller unge på SU der også er nødt til at bo meget billigt.
__________________
Fleksjobber
Lyt til andre men mist ikke din egen stemme...

Sidst redigeret af Stuen; 28-03-2014 kl. 16:47.
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2014, 17:26   #8
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Du skriver at han har søgt revalidering, dette er vel foregået på skrift, med skriftligt afslag??

Hvis ikke bør han søge skriftligt, og så anke afslaget inden der er gået 4 uger.
Det vil ikke hjælpe vildt meget her og nu i det en anke vil tage 6-12 måneder, derfor er han TVUNGET il at finde andre løsninger, så som boligsikring §100 merudgifter billiger bolig (evt flytte hjem?) skralle ol, se af at få fundet en ny mester (så han kan få løn) og så spare lidt sammen til skoleperioderne.
Fritids job er også en mulighed, men en dårlig ide i forhold til en revaliderings ansøgning.

Som en anden også gør opmærksom på vil han ikke få ret meget mere ud af en revalidering økonomisk, så det med at finde andre løsninger vil sikkert blive aktuelt uanset revalidering eller ej.

Forøvrigt er din søn bestemt IKKE den første der bliver lover her fra og til månen, hvor det så viser sig at være bæ fra ende til anden, derfor er det VIGTIGT at få den slags lovninger på skrift... men det er NEMT for kommunen at love at de vil støtte, for den lovning gælder altså kun inden for lovens grænser, og når det ikke er penslet meget nøjagtigt ud hvad den støtte er, så har de reelt ikke lovet en disse.

Desværre
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2014, 18:05   #9
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stuen Se meddelelser
Hæfter mig lige ved det du skriver med din søns medicin. Hvordan skal det forståes at kronikerbevilling ikke "tæller ned"?
Med 99% sikkerhed er det fordi den behandlende læge ikke har søgt forhøjet tilskud på præparatet.
Det er noget sjusk og bør ikke gå ud over folk at læger ikke gør deres pligt.

Jeg har selv forhøjet tilskud til et præparat man giver til folk med epilepsi, idet man ved at man ikke altid bare kan give det billigste i stedet, når det handler om den medicin.

Med forhøjet tilskud vil det tælle med i CTR og man kan herefter få det med kronikertilskud.
Altså hvis man får talt med lægen og denne er villig til at løfte enden fra sine hænder og få skrevet en ansøgning.

Der er sådan set ikke noget kommunen skal gøre i sådan en sag, det er lægen der skal på banen og søge Sundhedsstyrelsen.
Og det er noget svineri at det ikke sker af sig selv, det er ganske enkelt et læge svigt.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2014, 10:20   #10
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Ingen svar på mail fra kommunen?

Hej. undre mig over nogen skriver at han har 8000 kr. han får udbetalt praktik løn på ca 6600 kr. hvoraf de ca 1000 kr går til transport til skolen, 28 km om dagen.

Ingen der kommentere at kommunen ikke svare Det koster penge og overskud at flytte, og selvfølgelig har vi da gjort alt hvad der var muligt selv.

Nej vi har ikke fået skriftligt afslag.

Han er 36 år, har ikke de samme udgifter som en ung på 20 år. Problemet er jo for pokker at kommunen ikke svare på nogen henvendelser over hoved.

D.D sendt brev udfærdiget som hjælp fra epilepsi foreningen til sagsbehandler og dennes leder. Han kan ikke fuldføre sin udd. uden økonomisk hjælp.

Så måske et svar eller ingen? Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension