K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-08-2022, 22:27   #21
Kampen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2013
Indlæg: 21
Styrke: 12
Kampen er ny på vejen
Det er også derfor det bliver forvirrende, et sted skriver de folk på FP har samme regler som KH hvilket nok ikke passer mere i dag, loven var måske anderledes dengang de skrev det på voksentandpleje siden, så du har nok helt ret i man ikke bare kan gør som da man var på KH, det var nu ellers dejlig nemt da man ikke skulle søge eller snakke med kommunen men bare fik tandlægen til at sende regning og så var den i orden....

For mig ser det mere ud som om man slet ikke kan gøre brug af 82 a som FPer, selv om de siger det modsatte på vokentandplejen.
Kampen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2022, 23:21   #22
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kampen Se meddelelser
Det er også derfor det bliver forvirrende, et sted skriver de folk på FP har samme regler som KH hvilket nok ikke passer mere i dag, loven var måske anderledes dengang de skrev det på voksentandpleje siden, så du har nok helt ret i man ikke bare kan gør som da man var på KH, det var nu ellers dejlig nemt da man ikke skulle søge eller snakke med kommunen men bare fik tandlægen til at sende regning og så var den i orden....

For mig ser det mere ud som om man slet ikke kan gøre brug af 82 a som FPer, selv om de siger det modsatte på vokentandplejen.
Jeg vil tro, at det er rigtigt, at du kan søge om hjælp til enkeltydelse, men efter den § vurderes det jo ud fra din økonomi, og derfor er det ikke så nemt som fp'er som kh'er, at få hjælpen.
Men du kan jo lade det komme an på et forsøg, hvis du gider bøvlet med anke.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2022, 09:32   #23
Kampen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2013
Indlæg: 21
Styrke: 12
Kampen er ny på vejen
Det ville være noget lettere hvis de bare havde skrevet hvad man max må have i indkomst for at gøre brug af 82a i stedet for alt det andet de skriver, men jo jeg vil nok prøve det af på et eller andet tidspunkt og se hvad der sker.
Kampen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2022, 17:53   #24
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kampen Se meddelelser
Det ville være noget lettere hvis de bare havde skrevet hvad man max må have i indkomst for at gøre brug af 82a i stedet for alt det andet de skriver, men jo jeg vil nok prøve det af på et eller andet tidspunkt og se hvad der sker.
Når man søger om hjælp til enkeltydelse bliver der lavet en individuel vurdering, så det handler ikke kun om indtægt. Hvis nu du har store udgifter til medicin, fysioterapi, fodpleje eller andet kan disse muligvis gøre, at du kan få enkeltydelse til tandbehandling, som du ellers ikke havde kunnet få.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2022, 17:59   #25
Kampen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2013
Indlæg: 21
Styrke: 12
Kampen er ny på vejen
Har ikke fået min første pensions udbetaling endnu så har ingen ide om hvordan det kommer til at se ud, men helt sikkert bedre en KH
Kampen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2022, 10:13   #26
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kampen Se meddelelser
Har ikke fået min første pensions udbetaling endnu så har ingen ide om hvordan det kommer til at se ud, men helt sikkert bedre en KH
Helt bestemt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension