K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-12-2014, 16:57   #1
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Question Sindsyg oplevelse som jeg må dele med jer.

Hej. Jeg var i min iver over at min søns scooter var gået i stykker sidste år, alt for hurtig til at købe en på klods i Jylland ( bor på Sjælland), blev finansieret gennem et firma, som så betalte forhandler og jeg har betalt den færdig her i okt måned i år.

Denne scooter var brugt, kostede næsten 2000 kr at få herover, med indregistrering . Så langt så godt. Der er noget i vejen med den siger min søn, mekaniker ven siger sløj i baghjulsleje og håndbremse greb er bøjet. Det var nr 1 dag, jeg prøver den nr 2 dag, og her døde den ganske simpelt.

I tilknytning til købet har jeg fået Falck abb i 2 mdr GRATIS. Ringer til Scooter World hvor den er købt og siger den er død, de har fået besked om det andet der er galt. Den bliver hentet af Falck samme dag.

2 dage nåede jeg at ha den, bagefter nægtede forhandler at sende den tilbage på deres regning.

Den står der endnu den dag i dag. Jeg tabte tålmodigheden og klagede til konkurrence og forbrugerstyrelsen. De sender en syn og skøns mand til forhandler 7 mdr efter, og han vurdere at den intet fejler , men muligvis har været ude for et uheld.

Dette gør jeg indsigelse imod, da forretningen jo har haft 7 mdr til at lave fejlen i.

Konkurrence og forbrugerstyrelsen giver forretningen ret, fordi han påstår han gerne ville have afleveret den både i dec og januar, men kontaktede aldrig mig.

Jeg kontakter så firmaet og spørg hvad vi skal gøre. Denne svare han ikke vil ha noget med mig at gøre, jeg kan selv komme til Jylland og hente den, og så vil han kræve at jeg betale for at de har den stående.

Jeg fatter slet ingenting. Klager så til forbruger ombudsmanden, som ikke vil ha noget med den sag at gøre . Han har for travlt tror jeg han skrev.

Jeg har igen skrevet til konkurrence og forbrugerstyrelsen og bedt dem om at kigge på sagen igen. I skrivende stund har jeg endnu intet hørt fra dem.

Forbrugerombudsmanden og styrelsen ligger det samme sted, og sidder nok også på det samme kontor.

Jeg vil gerne høre hvad I mener om dette her? Hvordan kan et firma tillade sig at skrive sådan til mig? Jeg har da stadig reklamations retten ikke sandt?

Så hvad gør jeg nu? Indiansummer

Jeg glemte at skrive at denne brugte scooter kostede 7500 kr plus de 2000 kr i transport herover. Verdens nok dyreste brugte scooter og den dårligste service.
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2014, 17:22   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Har du klaget til forbrugerrådet TÆNK, som det åbenbart hedder i dag?
Forbrugerombudsmanden tager principielle sager efter eget valg.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2014, 17:24   #3
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
http://www.forbrugereuropa.dk/Reklam...esomkostninger

Kunsten ligger i at du skal bevise at der foreligger en mangel.

Har du noget skriftligt hvor han vedgår at den havde en fejl.. har han skrevet at han har rep. den f.eks.

Hvis du ikke har noget og forbrugerstyrelsen har haft en mand ude der siger at den ikke er fejlbehæftet, så er det en tabt sag.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2014, 18:34   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Der er jo kun reklamationsret på brugte varer, såfremt der er lavet aftale om det skriftligt. Ellers er scooteren jo købt under det man kalder ''købt som beset'' og så er der ingen hjælp at hente, om så hjulene falder af på vej ud gennem porten og motoren ikke virker efter 2 minutter.

Så køber man brugt, skal man endelig sørge for der følger en garanti med, ellers er der ingen hjælp at hente. Nogen steder.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2014, 19:58   #5
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Jeg har af gode grunde ikke kunne se den, da der kun var et billed af den. Der var 6 mdr garanti på den. Hvis den ikke kan køre og går i stå efter 2 dage, så er det ifølge jer altså bare bad luck? Jeg er vel stadig dækket af købeloven?

Reklamationsretten er en lovbestemt pligt, som forhandleren skal leve op til over for dig som forbruger. Dukker der en fejl eller mangel op ved en vare i de første 2 år efter købet, skal forhandleren løse problemet uden udgifter og unødigt besvær for dig, hvis problemet var latent i varen ved købet.

Den 2-årige reklamationsret gælder for alle varer og dele, nye såvel som brugte.
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2014, 23:52   #6
Anonym1
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-04 2014
Indlæg: 14
Styrke: 10
Anonym1 er ny på vejen
Giv ham en ordentligt sviner på trustpilot.
Anonym1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2014, 08:55   #7
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Du er dækket af købeloven, men du står med bevisbyrden pt.

Du skal bevise at den er fejlbehæftet, når han har en erklæring på at det er den ikke.

Hans påstand er tilsyneladende at da den kom retur til ham fejlede den ingenting, og din påstand er at det gør den.

Når han ikke er enig med ham, er der jo kun retten tilbage, så prøv at tal med en advokat.

Der er to muligheder, enten at gå efter garantien, så han skal rep. den samt returnere den omkostningsfrit, eller en ophævelse af handlen pga fejlens alvor.

Men du er nødt til at have noget dokumentation aqf en eller anden art, f.eks en mekaniker der kiggede på den inden den blev returneret.

Den attest fra synsmanden er ikke til din fordel, medmindre du f.eks har billeddokumentation af det der var skævt og kan bevise at han har repareret den.

Som jeg forstår det er hans påstand at han fik den tilbage og at den ikke fejlede noget.

Når du kan bevise at det er dig der ejer den, kan du til gengæld hente den og så kan I slås om hvem der skal betale hvad bagefter. Og synsmanden påstår jo at den virker nu.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2014, 13:51   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Er der ikke en slutseddel, og hvad står der på den mht garanti mm?
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2014, 22:28   #9
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Nu har jeg rejst klagen igen i konkurrence og forbrugerstyrelsen. I syn og skønsmands rapporten som blev lavet 7 mdr efter de modtog den på værkstedet, står der bl.a. at den muligvis har været ude for en skade? Dette er jeg ikke blevet oplyst noget om. Indsætter lige dette:

De første 6 måneder formodes fejlen at være oprindelig

I mange tilfælde giver det sig selv, at en fejl har været til stede på købstidspunktet, fordi det er åbenlyst, at der er tale om en fabrikationsfejl eller dårlige materialer. Men hvis du og forhandleren ikke kan blive enige, er der regler for, hvem af jer, der skal bevise jeres påstand.

De første 6 måneder efter købet formoder man, at fejl i en vare har været der siden købet. Det kaldes populært for formodningsreglen.

Forhandleren skal rette op på alle fejl, som har vist sig i den periode, som han ikke er i stand til at bevise, at du selv er skyld i. Er beviset ikke tilstrækkeligt, skal tvivlen komme dig som forbruger til gode.

Læs om ”formodningreglen” i Købelovens §77a stk 3

Indiansummer.
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2014, 19:21   #10
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Thumbs down I dag fået mail om afhentning af scooter forretningen er solgt?

Så nu er gode råd dyre. Sagen ligger lige nu i konkurrence og forbrugerstyrelsen som skal tage stilling til, om de vil genoptage sagen, hvad de jo ikke vil, da det er dem selv som er kommet med afgørelsen.

Men så ligger der en mail i dag, hvori der stå at han beregner 20 kr pr dag til opbevaring, og at forretningen er solgt pr. 31. 12. 2014 og at de fralægger sig et hvert ansvar.

Jeg syntes bestemt at jeg er blevet ladt i stikken her i dette køb. Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension