K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-09-2014, 15:30   #21
1970girl
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2010
Indlæg: 95
Styrke: 15
1970girl er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af frida Se meddelelser
Jeg har lige fået afgørelse fra Ankestyrelsen.

Jeg tabte.

Min sag var fra 2011!

Frida
Jeg fik også en afgørelse i juni 2014 fra Ankestyrelsen .

Min klage var fra 2012!

Jeg tabte også sagen .
1970girl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2014, 21:44   #22
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Nu kunne det være interessant, at indsamle konkret info på, hvor mange gange vi på k10 har oplevet sager blive 'hjemsendt' fra Ankestyrelsen til diverse områdekontorer, grundet sjusket og mangelfuld sagsbehandling - hvilket Ankestyrelsen anerkender ved netop at 'hjemsende' sagen.

Hvorefter der igen sjuskes med sagsbehandlingen, så der igen må ankes, og bruges et års tid i Ankestyrelsens venterum.

Det er jo ganske interessant, at når det passer i 'sagsbehandlernes' kram, er AST's 'Principafgørelser' deres vægt værd i guld og fuldt retsgyldige (...);
men når selvsamme AST 'hjemsender til fornyet sagbehandling
(ofte med henvisning til hvilke punkter forvaltningen specielt har glemt at være observante på at uddybe/benytte overfor Borgeren) eller helt giver Borgeren medhold....ja så er der ikke en kat der holder øje med, at 'sb' rent faktisk gør som de foreskrives af AST.

Før et år senere, når AST igen sidder og behandler en ny klage over samme sag - og igen tilsyneladende blot giver 'sb' /forvaltningen et rap over fingrene med en lineal...?

Jeg har personligt kendskab til 2 sager der ligger i AST, i hhv 2. og 3. omgang.

Nogen der kan stikke den?

VENLIGST IKKE FILOSOFISKE DEBATOPLÆG, MEN KONKRET INFO






fordi:
__________________
"Hunden løber efter kæppen - løven går efter manden der svinger den."

Din kontakt med Det Offentlige: ALT hvad man ikke har PÅ SKRIFT eksisterer IKKE.
Få kvittering på alt afleveret, og acceptér ingen telefonsamtaler, eller møder uden bisidder/optagelse af samtale.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2014, 01:05   #23
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.674
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Endnu engang stævnes Ankestyrelsen

http://www.fagbladet3f.dk/nyheder/31...m-sygedagpenge

"3F stævner Ankestyrelsen i principsag om stop for sygedagpenge, der har kostet en række sygemeldte borgere dyrt."

Hvis du ser denne tråd "Retspraksis vidensbank, domme"

http://www.k10.dk/showthread.php?p=312712#post312712

vil du opdage adskillige stævninger og domme imod Ankestyrelsen.

Det er tankevækkende især når Ankestyrelsen er den eneste mulighed, udover en civilretslig stævning.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 09-09-2014, 12:04   #24
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Hvornår og hvorfor stopper Ankestyrelsen tur/retur-festen?

Det lader altså til, for nuværende, at det maksimale antal gange en borger har haft sin sag sendt frem og tilbage mellem 'sagsbehandlende myndighed' og Ankestyrelsen er 3 gang - dvs. rundt regnet 3 års sagsbehandlingstid, er gået, siden Borgeren stod med et problem og bad det dyrt skattebetalte Velfærdssystem om hjælp, og til hjælpen endelig falder - eller endegyldigt bliver afvist at give.

Det kunne være interessant at finde ud af mere om, hvorvidt frem- og tilbagesendelserne kun stopper fordi Ankestyrelsen lukker cirkus ned, ved at give kommunen medhold, PÅ TRODS AF, at der i sagen ligger evidens på at Borgeren har Loven på sin side...eller fordi kommunen til sidst 'giver efter' og tildeler Borgeren, hvad Borgerens er...



glem aldrig:
__________________
"Hunden løber efter kæppen - løven går efter manden der svinger den."

Din kontakt med Det Offentlige: ALT hvad man ikke har PÅ SKRIFT eksisterer IKKE.
Få kvittering på alt afleveret, og acceptér ingen telefonsamtaler, eller møder uden bisidder/optagelse af samtale.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2014, 11:54   #25
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Question Frem og tilbage omkring § 100 og tandpleje tilskud

Hej. Jeg blev opfordret til at skrive lidt i denne tråd også. Min sag omkring ansøgning om merudgifter startede i 2008, her var den flere gange frem og tilbage før Ankestyrelsen gav kommunen ret ( før der blevet lavet om på reglerne for hvordan man var i personkreds)

søgte igen, og her er det lidt uhyggelige at jeg har en sagsbehandler ( der er vist kun en som behandler § 100) som simpelthen ikke kan døje mig, hun skriver løgne historier ( har jeg skrevet til hende) Laver om på alt ting jeg siger og gør og skriver, sidst søgt i 2012 forefra, her fik jeg medhold af lægekonsulent og læge, at hvis jeg ikke fik min medicin var det livstruende, vupti den lavede hun lige om selv og sendte min klage videre til Ankestyrelsen.

Nu har De hjemvist sagen til kommunen igen igen, og jeg skal igen ha lavet lægeerklæring ( min læge er tosset over dette her cirkus). Så nu må vi se hvad der så skal ske.

En anden ting jeg har søgt som blev hjemvist til kommunen igen, var tandpleje tilskud, her har kommunen slet ikke reageret når jeg skriver mail, jeg får absolut ingen svar fra nogen i kommunen????? Jeg må være blevet black listet? Men hvad gør jeg så når ingen svare??
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2014, 13:05   #26
Rebecca.And
Hjemmevant på K10
 
Rebecca.Ands avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2014
Lokation: Frederiksberg
Alder: 58
Indlæg: 239
Styrke: 10
Rebecca.And er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Indiansummer Se meddelelser
En anden ting jeg har søgt som blev hjemvist til kommunen igen, var tandpleje tilskud, her har kommunen slet ikke reageret når jeg skriver mail, jeg får absolut ingen svar fra nogen i kommunen????? Jeg må være blevet black listet? Men hvad gør jeg så når ingen svare??
Du kan skrive et åbent brev til kommunalbestyrelsen (samme brev sendes både til kommunen og din lokale avis). Heri kan politikerne, og ikke mindst alle lokalavisens læsere, se, hvor dårligt kommunen behandler borgerne.
Ulempen er bare, at dit navn kommer frem, hvis læserbrevet offentliggøres i lokalavisen.
__________________
Rebecca.And stikker sit næb i alt
Rebecca.And er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2014, 04:24   #27
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Indiansummer Se meddelelser
Hej. Jeg blev opfordret til at skrive lidt i denne tråd også. Min sag omkring ansøgning om merudgifter startede i 2008, her var den flere gange frem og tilbage før Ankestyrelsen gav kommunen ret ( før der blevet lavet om på reglerne for hvordan man var i personkreds)

søgte igen, og her er det lidt uhyggelige at jeg har en sagsbehandler ( der er vist kun en som behandler § 100) som simpelthen ikke kan døje mig, hun skriver løgne historier ( har jeg skrevet til hende) Laver om på alt ting jeg siger og gør og skriver, sidst søgt i 2012 forefra, her fik jeg medhold af lægekonsulent og læge, at hvis jeg ikke fik min medicin var det livstruende, vupti den lavede hun lige om selv og sendte min klage videre til Ankestyrelsen.

Nu har De hjemvist sagen til kommunen igen igen, og jeg skal igen ha lavet lægeerklæring ( min læge er tosset over dette her cirkus). Så nu må vi se hvad der så skal ske.
Det ville være rigtig brugbart Indian, hvis du ville tælle PRÆCIS hvor mange gange din sag har været i Ankestyrelsen, da det lige netop er Ankestyrelsen og den der senden tingene frem og tilbage mellem forvaltningen og AST, vi meget gerne vil belyse i denne her tråd.

Og så vær sød at skrive om alle andre ting i separate tråde, så vi holder den her kun omkring Ankestyrelsen.


fordi:
__________________
"Hunden løber efter kæppen - løven går efter manden der svinger den."

Din kontakt med Det Offentlige: ALT hvad man ikke har PÅ SKRIFT eksisterer IKKE.
Få kvittering på alt afleveret, og acceptér ingen telefonsamtaler, eller møder uden bisidder/optagelse af samtale.

Sidst redigeret af L.S.; 06-11-2014 kl. 04:26.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2014, 23:01   #28
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Nej - for jeg orker ikke...
Og shit. Havde skrevet hele hjemvisningen fra Ankestyrelsen, men kom til at slette det hele.

Ellers rigtig mange punkter på den hjemvisning og hvor de også inddrager Ombudsmanden.
Afgørelsen er fra den 23 juni i år, men kommunen har stadig intet foretaget sig...

Det har så medført, at mit samarbejde med bostøtte/skp er gået i baglås.
Og jeg det har jeg det ad helvede med til, at jeg måske har sendt ham på sygedagpenge...
Dog - så tør de her bostøtter intet mod kommunen.


Men... Hvis han er sygemeldt, er det jo nok ikke Mella alene, som har gjort det.
Den sidste gang han var her, skældte han mig ud og sagde, at jeg b ro k k e d e m i g k o n s t a n t! :-O
Fordi jeg ikke forstår, hvorfor kommunen ikke behandler hjemvisningen...

Og jeg begyndte at græde. Første og eneste gang som jeg har gjort det med en skp'er.
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.

Sidst redigeret af Mella; 06-11-2014 kl. 23:28.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2014, 18:52   #29
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10

Ankestyrelsens undersøgelse af kommunernes behandling af sager om hjælp til tandbehandling efter aktivlovens § 82a


Ankestyrelsens landsdækkende spørgeskemaundersøgelse viser, at mere end 2/3 af kommunerne har udarbejdet interne retningslinjer for administrationen af den nye mulighed for hjælp til tandbehandling. Samtidig oplever 2/3 af kommunerne udfordringer forbundet med denne administration.


http://ast.dk/publikationer/flere-ko...tandbehandling






husk at:
__________________
"Hunden løber efter kæppen - løven går efter manden der svinger den."

Din kontakt med Det Offentlige: ALT hvad man ikke har PÅ SKRIFT eksisterer IKKE.
Få kvittering på alt afleveret, og acceptér ingen telefonsamtaler, eller møder uden bisidder/optagelse af samtale.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2014, 14:22   #30
Reno
Moderator
 
Renos avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2014
Lokation: København
Indlæg: 627
Styrke: 10
Reno er ny på vejen
Ankestyrelsen dømt for at bruge lovgivningen forkert

Det er tydeligt ubetryggende at selv ankestyrelsen ikke kan finde ud af det, det er en hån mod syge mennesker.

HVAD I HELVEDE SKER DER; DET ER PINELIGT DET DER FORGÅR

Se her:
http://www.avisen.dk/syge-erik-sejre...x?fk=10&deck=B

Sidst redigeret af Reno; 15-11-2014 kl. 14:28.
Reno er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension