K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-05-2008, 16:37   #1
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Jeg vil bare gerne have et job

Man kan åbenbart ikke få et fleksjob under 20 timer om ugen...


Faaborg-Midtfyn 02.05.2008

- Jeg vil bare gerne have et job

http://www.fyens.dk/article/986880:F...ave-et-job?rss

http://www.fyens.dk/article/986879:F...fra-Kajakhuset

Ud over at Karen Inge Jørgensen ellers altid har haft arbejde og tjent sine egne penge, lurer det også i baghovedet, hvad naboerne tænker, når hun går hjemme hver dag. - Jeg ser jo ikke syg ud, siger hun.

Af Betty Rasmussen

RINGE: Kronisk platfodethed, 27 års arbejde som postbud kombineret med en vægt i den tunge ende har gjort, at 53-årige Karen Inge Jørgensen, Dybdalgårdsvej i Ringe ikke længere kan klare et fuldtidsjob.

Hun har fået kronisk seneskedehindebetændelse i ankelleddene og kan ikke stå eller gå i længere tid ad gangen.

Efter næsten et år med flere sygemeldinger og forsøg med at arbejde færre timer blev hun fyret fra Post Danmark 1. oktober 2005.

Derefter har hun været i arbejdsprøvning et par gange og har konstateret, at hun kan klare 12-15 timers arbejde om ugen.

Skuffet over firma

Men siden januar sidste år, har hun ikke været i arbejde, og fra sidste sommer har hun været godkendt til at komme i fleksjob, men endnu er det ikke lykkedes hverken ved egen eller kommunens hjælp at skaffe et job.


Opgaven med at hjælpe Karen Inge Jørgensen til et fleksjob har været lagt ud til det private konsulentfirma Platypus i Odense.

Firmaet lover på sin hjemmeside, at "vi følger vores arbejde helt til dørs. Når vi afslutter en opgave, er der ydet den optimale indsats, der sikrer, at kundens behov er opfyldt."


Men Karen Inge Jørgensen føler sig mildt sagt ikke fulgt helt til dørs.

- Det er hele tiden mig, der har skullet presse på.
Svært under 20 timer

- Når jeg selv har fundet et ledigt job, som jeg synes, jeg kan klare, har de hjulpet mig med at forklare virksomheden, hvad et fleksjob er. Men der er aldrig kommet en jobmulighed fra Platypus-konsulenten, siger Karen Inge Jørgensen.

Administrerende direktør i Platypus, Finn Mackenhauer, erkender, at firmaets primære opgave har været at samarbejde med de ledige om at finde et fleksjob.

- Men det kan være meget vanskeligt, hvis klienten kun kan arbejde i få timer. Der ligger en smertegrænse på omkring 20 timer om ugen. Herunder er det meget svært at finde et job, siger han.

Karen Inge Jørgensen er nu ude af samarbejdet med Platypus og har i Kajakhuset fået at vide, at hun skal med på et otte ugers såkaldt proaktivt vejledningsforløb.

- Men jeg vil bare gerne have et arbejde, jeg kan klare. Gerne i en butik, siger hun.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Vil så gerne ... HRK Alt det andet 15 23-01-2012 10:06
jeg vil gerne hjem Frue.Hansen Alt det andet 16 20-01-2010 18:34
jeg vil gerne til alle ace dk Alt det andet 11 02-01-2010 01:08
Jeg vil gerne have Jeres in-put! klarkurs Alt det andet 17 05-10-2008 18:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension