K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-07-2010, 14:11   #11
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af nensypigen Se meddelelser
abdid

er mange ting både fysisk og psykisk har udtalelser hvor der står at lidelsen er varig der ikke er yderligere behandlingstibud og at min arbejdsevne er 100% kompromitteret.
det havde jeg også og været igennem arbejdsprøvning, men fik afslag på en §17. Netop derfor vil jeg ikke anbefale det.
har så fået papir på, det som kommunen manglede
den læge var 100 procent enig med de andre læger.
så venter selv på indstilling til en §18

Men hvis du ikke er tryg ved en anden, så er der nok ikke andet af gøre og vente.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2010, 14:11   #12
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
@ TS

Det jeg er bange for er at en § 17 kunne gøre det mere svært for dig. Jeg tror bare at fysisk er mere svært end psykisk, hvis det ikke er en af de "slemme" fysiske sygdomme.

Ps. Det er ikke for at være ond ved dig.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2010, 14:28   #13
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af nensypigen Se meddelelser
hej hejden

tak for svar. ja de burde kunne få en anden til og hjælpe med at få den videre i systemet. ved ikke om jeg tør det med 17. de går jo aldrig igennem vel? og betyder det noget for at han indstiller mig hvis jeg så søger paragraf 17?

mvh jenny

Kender efterhånden en hel del der har fået den igennem på en 17 men er du langt i forløbet så er det nok bedre at vente, 17 er og bliver den sidste udvej og hvis du ved at der vender en sagsbehandler tilbage som vil indstille dig efter en 18 så er det jo en beslutning man må tage med sig selv om man vil søge på den ene eller den anden måde...

Citat:
Oprindeligt indsendt af adbib Se meddelelser
@ Hejdien

Ville en "smertefuld blæresygdom" gå igennem som § 17 ?
Det er der ingen der kan sige noget om, jeg har set sager hvor jeg har tænkt hvaa når de får en 17 og jeg har set nogen hvor jeg simpelthen ikke kan fatte hvad der foregår så ingen kan sige om den kan gå igennem eller ej , det kan heller ingen sige på en 18 men chancen er officielt større på en 18 end en 17

Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Jeg vil også sige glem den §17 når du er kommet så langt
har selv været igennem en og nej du får sikkert afslag.
§17 er til hvis kommunen ikke vil tage stilling til pension eller de har trukket din sag i mange år.
Men så vidt jeg kan forstå vil din sagsbehandler indstille dig via en §18.

det lyder som om din sagsbehandler er på orlov.
så få din mor til at møde personligt op på kommunen og aflevere din RP
samt få en anden sagsbehander med det samme.
den holder alså bare ikke. hvis en sagsbehandler er på orlov i 2.5 mdr.
Der er lavet undersøgelser der viser at flere og flere 17èr går igennem og det er netop fordi sagsbehandlere er uvillige til at søge en 18 så man kan ikke sige til nogen at de sikkert får afslag uden at kende sagen .

Men giver dig ret i at når sagen er så langt så er det nok bedre at vente ..,.


Citat:
Oprindeligt indsendt af nensypigen Se meddelelser
er bare hunderad for man så skule gå hen og få en eller anden heks i stedet for. ham her har været enig fra starten hvad hvis en ny stiller sig på bagben. kan man så sige at så vil man hellere vente? man høre jo de er forskellige og frygter lidt at damerne er mere lede end mændende ved det en fordom. men hvad hvis det er en eller anden heks der bare er total uenig med ham
Nej den tror jeg ikke er gangbar du skal nok beslutte med dig selv om du vil vente på din sagsbehandler eller om du vil bede om en anden -...

Men man må jo formode at hvis den sagsbehandler der har siddet med sagen hele tiden lægger op til en pension så står det i dine akter og den anden burde jo så fuldføre det ...

Men en ting er at du burde kunne få en anden når nu din sagsbehandler er væk spørgsmålet er så om de har en anden som kan gøre noget nu og her når nu der er ferie osv ..

så det er noget du helt sikkert kun kan afgøre med dig selv , vil du vente eller vil du prøve at få en anden sagsbehandler ... men det gør alligevel ikke at det ikke er ringe sagsbehandling du er udsat for ..

Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
det havde jeg også og været igennem arbejdsprøvning, men fik afslag på en §17. Netop derfor vil jeg ikke anbefale det.
har så fået papir på, det som kommunen manglede
den læge var 100 procent enig med de andre læger.
så venter selv på indstilling til en §18

Men hvis du ikke er tryg ved en anden, så er der nok ikke andet af gøre og vente.
Man kan ikke sammenligne sin egen sag med andres fordi du får afslag på 17 kan du ikke sige at det går sådan med alle andre også, i det konkrete tilfælde er jeg dog enig med dig .. men igen igen .. flere og flere får medhold når det er en 17 .. og når man er på kontanthjælp så¨har man ikke så meget at miste (med mindre sagen er så langt som denne åbenbart er ) men er man derimod på sygedagpenge så ville jeg også tænke mig om en ekstra gang og vente til det var 110 % nødvendigt ..


Citat:
Oprindeligt indsendt af adbib Se meddelelser
@ TS

Det jeg er bange for er at en § 17 kunne gøre det mere svært for dig. Jeg tror bare at fysisk er mere svært end psykisk, hvis det ikke er en af de "slemme" fysiske sygdomme.

Ps. Det er ikke for at være ond ved dig.
Og igen det kan ingen sige ...

Og jeg er lige blevet tilkendt pension på det fysiske uden overhovedet at have været forbi en psykiater , derudover lægges der op til at det skal være svære at få pension på det psykiske , men det fysiske og det psykiske hænger uværligt sammen ... (i mange tilfælde og i sær når kommunen har kørt på en i mange år )
  Besvar med citat
Gammel 24-07-2010, 14:36   #14
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvor mange herinde har fået medhold på en §17, uden at været i systemet i rigtig mange år

Nej man kan ikke sammenligne sager. selv to sager som er 100 procent ens, kan sikkert give to forskellige resultater.
Men vil i hvertfald ikke anbefale en §17.
kun hvis kommunen ikke vil tage stilling til noget og man har været i arbejdsprøvning og lægepapir i orden.
ellers er en §18 det sikker valg(selvom det både kan give afslag og tildeling af flex)

Sidst redigeret af MTVRV1; 24-07-2010 kl. 14:38.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2010, 14:37   #15
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Og igen det kan ingen sige ...
Og det er desværre bare det som gør det svært at give "klare og gode råd"
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2010, 14:51   #16
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Hejdien

problemet er også når man ingen erfaring har med systemt
hvis jeg har samme erfaring nu, bare for lidt over et år siden
så havde jeg også kørt min sag anderledes.
men vidste ingen ting om det offenligt system og min advokat har fundet 15 grove fejl i min sag.
så det er godt vi har k10, så man kan dele lidt ud af vores dyrt købte erfaringer.

Sidst redigeret af MTVRV1; 24-07-2010 kl. 14:53.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2010, 16:10   #17
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Min situation kan nok ikke helt sammenlignes, men for et års tid siden afsluttede jeg en praktik, og der var helt klart lagt op til en fp.

Sagsbehandleren blev ved med at trække tiden ud, i stedet for at få tingene gjort færdig og få sagen sendt til pensionsnævnet.

Da rp'en var godkendt fortsatte hun med at trække tiden ud, så jeg endte med at blive så gal, at jeg afleverede en ansøgning om få i henhold til §17, på det foreliggende dokumentationsgrundlag.

Jeg vidste jo, at der var alt hvad der skulle være i sagen.

Da jeg var ved at få min kvittering troppede min sagsbeh. op ved skranken, og spurgte "interesseret" om hun kunne hjælpe mig.
Jeg forklarede så mit ærinde, hvorpå hun påstod, at jeg ikke kunne søge en §17 når hun havde sat gang i en §18.

Et par dage senere afleverede jeg så en klage, over sagsbehandlerens påstand, hvor hun igen kom og gjorde sig bemærket mens jeg ventede på min kvittering.

Ganske kort tid efter modtog jeg en mail fra sagsbehandleren, og jeg forventede at det var endnu en gang "ævl" fra hendes side, men nej, jeg var sørme tilkendt fp efter §18.

Så min §17, og min klage, har åbenbart sat skub i tingene.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2010, 16:17   #18
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
ok, må se hvem min mor får snakket med og hvad de siger. hvordan søger man aktindsigt og bliver de sure over man gør det?

jeg er så bange for at ringe at min mor må gøre det selvom jeg er 25.. pinligt
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2010, 16:23   #19
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af nensypigen Se meddelelser
ok, må se hvem min mor får snakket med og hvad de siger. hvordan søger man aktindsigt og bliver de sure over man gør det?

jeg er så bange for at ringe at min mor må gøre det selvom jeg er 25.. pinligt
De må ikke være sure over, at du søger aktindsigt, sådan er det bare...

Men jeg tænker, at hvis din mor skal gøre det for dig, skal hun have din fuldmagt til at gøre det. Mit bud er, at du kan skrive det på et papir med din underskrift, at du søger aktindsigt. Det kan din mor godt aflevere for dig, for det dig selv, der er part i sagen, ikke din mor. Dit ønske om at søge aktindsigt skal komme fra dig.

Du kan evt. bruge den her for at søge aktindsigt:
http://www.k10.dk/index.php?pageid=aktindsigt
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2010, 16:13   #20
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Fordelen ved en §17, når man er på kontanthjælp, er at man , om ikke anden(specialt i Hillerød), får en begrundelse.

Dette kan kommuner, ellers komme uden om, ved blot at give afslag på en indstilling, af sagsbehandler, efter §18.
Altså uden BEGRUNDELSE.

Dette skal gives i fht i §17, hvorfor man kunne stå stærkere ved en §18, efter evt afslag, på en §17, hvor begrundelse kræves.
Efterfølgende, kan de jo, efter min logik, ikke komme med andre begrundelser, på afslag, såfremt man i mellemtiden har opfyldt, den begrundelse, som gives efter en §17.

Samtidig kan man få sat gang i sagen.

Håber det gav mening.
(dette råd er alment, da jeg ikke har læst tråden her, godt nok).

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension