K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-12-2011, 15:58   #11
Gunell
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 185
Styrke: 15
Gunell er ny på vejen
Så har min fagforening været på banen og dette er sendt til BAN.:

"På vegne af vort medlem indgives hermed anke og ansøgning om principiel behandling af afgørelse dateret 20. december 2011.

Afgørelsen er truffet af nævnsformanden – dvs. uden forelæggelse for nævnet.
Jeg skal anmode om, at få oplyst om baggrunden herfor ? idet vi i den konkrete sag i relation til fleksjob har rejst det principielle spørgsmål, om en borger – som hævdet af Jobcentret – kan anses for selvforsørgende i fornødent omfang, selvom borgeren kun kan arbejde i et antal timer der ikke giver grundlag for forsikring mod ledighed!

I afgørelsens side 2 er det citeret følgende om sygdomme:
At hun har været hypermobil siden barndommen At hun lider af tennisalbue At der er foreslået diagnoser i form af fibromyalgi og psoreasisgigt At medicinsk behandling mod psoreasisgigt ikke har været virksom At hun har lidt af kløe på arme og ankler uden nogen ide om den udløsende faktor At hun også lider af polycystisk ovariesygdom At hun er blevet operereret for plica i højre knæ to gange og for se-neskedehindebetændelse ved begge håndled At hun har haft hjerteproblemer uden, at der blev fundet fysiske år-sager At antidepressiv behandling har haft en vis effekt på hendes gener, men at hun nærmest virker skræmt og opgivende ved tanken om at fortsætte med dette Hun lider af svimmelhed, balanceproblemer og flimren for øjnene Hun lider af tørhed og kløe i øjnene, således at reumatologen har overvejet udredning for Sjögrens syndrom
2/2
Dernæst skriver nævnet i relation til sygedagpenge, at hendes tilstand var uafklaret fordi det ikke kan afvises, at hendes tilstand kunne bedres via an-tidepressiv medicin!
Samme udsagn ”uafklaret” anføres på side 4 i relation til fleksjob.
Vi savner en mere uddybende begrundelse for nævnets udsagn om, at an-tidepressiv medicinsk behandling skulle kunne afhjælpe varige funktions-begrænsninger på grund af hypermobilitet, tennisalbue, fibromyalgi / psoreasisgigt, kløe, ovariesygdom, seneskedehindebetændelse, svimmel-hed, balanceproblemer, flimren for øjnene, tørhed og kløe i øjnene.

Nævnet tilslutter sig ikke konklusionerne i de i sagen foreliggende lægelige akter og vi går ud fra, at nævnet baserer sin afgørelse / vurdering på en udtalelse fra egen lægekonsulent.

Med henblik på yderligere kvalificering af vor anmodning om, at få sagen optaget til principiel behandling skal vi derfor anmode om, at få tilsendt kopi af foreliggende lægelige udtalelser / vurderinger fra lægefaglige kon-sulenter tilknyttet Beskæftigelsesankenævnet.

Vi vil også gerne have oplyst, om nævnet har gjort sig overvejelser om hvorvidt det er rimeligt at opstille et krav om livslang medicinering med antidepressiv medicin – herunder en afvejning af bivirkninger.
Endelig vil vi gerne have oplyst, om nævnet i sin afgørelse om fleksjob har inddraget hendes beskrevne nedsatte funktionsevne i hjemmet (restituti-onsmuligheder) – jf. det i ankeskrivelserne anførte"


Den socilapolitiske konsulent fra min fagforening som hjælper med min sag skrev til mig i en mail:

"Normalt bliver kopi af afgørelse ikke sendt direkte til dig, når xxxx (min fagforening) har fuldmagten. Jeg fravalgte decideret at skrive til dig eller at sende kopi …..så du kunne have julen i fred.

Men det lykkedes så desværre ikke.

Afgørelsen er mig ubegribelig og d. 22. december 2011 sendte jeg et foreløbigt brev om anke / ansøgning om principiel behandling i Ankestyrelsen.

Jeg forstår eksempelvis ikke, at din sag kun er blevet behandlet af formanden for nævnet.


Hvad mener i?
Gunell
Gunell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2012, 18:12   #12
Gunell
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 185
Styrke: 15
Gunell er ny på vejen
Nå ja kan ikke blive visiteret til fleksjob da jeg åbentbart skal afprøve psykofarmaka pga.gigt???:confused


Har så også fået afslag på en forsikringsudbetaling som er søgt pga min arbejdsevne er nedsat. Afslaget er begrundet med at jeg er ansat i fleksjob Der står at de har modtaget min sagsakter fra mit jobcenter.
Og jeg kan selvfølgelig anke, det skal gøres på en special blanket fra forsikringsankenævnet....den koster så lige 200,-kr og de behandler ikke sagen før pengene er indbetalt WHAAAT. Pga af en fejl de har lavet............................................J eg orker ikke mere
Gunell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2012, 19:00   #13
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Det er umiddelbart en fin klage den socialpolitiske konsulent har skrevet og jeg kan kun tilslutte mig al den undren han har.

Syntes uanset hvad at du skal ringe til din forsikring og forsøge at uddybe at du netop IKKE er i fleksjob?
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2012, 19:59   #14
Gunell
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 185
Styrke: 15
Gunell er ny på vejen
Ja her er så atter et afslag :O( ( se vedhæftede for neden.

Jeg er er utrolig skuffet og skide. vred over at det er på grundlag af " at jeg skulle virke skræmt og opgivende ang antidepressive behandling"

MIN ARBEJDSEVNE ER IKKE NEDSAT PGA PSYKISKE PROBLEMER! DET ER DE FYSISKE, JEG HAR PSORIASISGIGT FOR FANDEN.... ((

Jeg har ikke været sygemeldt pga psykiske problemer, de panik anfald jeg fik efter jeg blev syg var stressrelaterede, og en "sidegevinst" :O( oveni i alt det andet , men ikke årsagen til min sygemelding og nedsatte arbejdsevne.


De hæfter sig meget ved det i fra arbejdsmedicinsk klinik vurderingen, skrevne: At jeg virker skræmt og opgivende??? Det har intet på sig. Det var i forbindelse med at lægen derinde sagde at jeg skulle passe bedre på mig selv og geare ned på mit job at han skriver at jeg virker skræmt og opgivende.
Hvis i ser står der intet om at jeg "at jeg skulle virke skræmt og opgivende ang antidepressive behandling"


"Det er således temmelig tvivlsomt, om der ved behandling kan opnås

væsentlig bedring. I forbindelse med at pt har oplevet sig presset

af Jobcentret i forløbet, udviklede hun udtalte angstanfald. Blev

udredt for hjertesygdom som man ikke fandt, og er efterfølgende

blevet behandlet med antidepressiv medicin med relativ god effekt,

men har fortsat lettere psykiske symptomer.Pt har været til psykolog og bl.a. forsøgt at arbejde lidt med at

blive bedre til at prioritere egne behov fremfor andres i konkrete

situationer, men har udtalte vanskeligheder med dette.

Jeg foreslår at genoptage dette, og pt kan godt se formålet, men

virker nærmest skræmt eller opgivende ved tanken om at skulle

kunne ændre sig væsentligt på det punkt. Det er svært at

forestille sig balance mellem helbred og forsøg på at øge

arbejdstiden, hvis pt ikke magter at sige nej til opgaver, der

forværrer smerterne"


Syntes snart at det er lidt for komisk det hele

Jeg vil ikke finde mig i at få afslag på forkert grundlag, det er det for mig, for jeg er simpelthen ikke psykisk syg ( endnu(. men meget fysisk hæmmet pga gigt.

Hvad betyder det at de har vurderet at jeg fortsat var uarbejdsdygtig og at de ikke var enige med kommunen???
Vedhæftede thumbnails
Klik på billede for større version

Navn:  Afslag 001.jpg
Visninger: 257
Størrelse:  137,8 Kb
ID: 324  
Gunell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2012, 22:55   #15
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Hold NU kæ.., hvor er det bare for meget

Håber du kan finde energien til at kæmpe videre!
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2012, 04:32   #16
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Gunnell

Fare out! Utrolige krumspring man skal lægge øjne til læse

Du spørger:
Citat:
Hvad betyder det at de har vurderet at jeg fortsat var uarbejdsdygtig og at de ikke var enige med kommunen???
Af den del du har vist her, så giver de kommunen ret i at du var behandlingsmulig ved afslag (ved godt de har fordrejet det), men at du forsat er syg. Jeg ved ikke hvad kommunen skrev: f.eks. at du vupti kunne blive rask ved at have anden indstilling til psykolog og videre behandling med antidpressiv?

Jeg mener, du bør have en yderligere præcisering om netop dette, evt. handlingsanvisning til hvad kommune skulle have gjort i forhold til du netop ikke var arbejdsdygtig, og vel stadig ikke er det, og ikke mindst at de forholder sig til din primære sygdom, Arb.med. udtalelse om nesat til 50 erhvervsevne alene (?) for dette, el. det er måske her koen ligger begravet?

Du har ikke skrevet noget om, hvordan du evt. via psykiaterudtalelse har forsøgt at få lukket dette hul?

Tror samtidig at systemmet har svært ved at læse og erkende flg.:

Citat:
I forbindelse med at pt har oplevet sig presset af Jobcentret i forløbet, udviklede hun udtalte angstanfald. Blev udredt for hjertesygdom som man ikke fandt
Det skulle jo nødigt hedde sig, at systemmet stresser en del af os så meget, at vi faktisk bliver syge af at samarbejde med dem! Men uheldigt, at arb.med. kalder det angst, hvorfor vi kommer over i netop behandling medicin, hvorimod reel stress og deraf hjertesmerter jo ikke kan behandles.

Synes din fagforeningsbrev var udmærket, og synes reelt ikke de har svaret konkret i det jeg kan se af brevet, så tilbage til fagforening, men forstår udmærket følelsen af at slå i den berømte dyne.

Og så forstår jeg ikke lige, men det er måske bare mig, at de ikke har taget principafgørelse 25-11 i betragtning:

se nærmere under flg. link, # 117: http://www.k10.dk/showthread.php?t=18185&page=12

Det er derfor evident, at du får afklaret om arb.med. mener du har nedsat til 50 % erhvervsevne pga. fysisk sygdomme, og BAN også indrømmer at du på tidspkt. var uarbejdsdygtig, og om din arbejdsevne var varig nedsat i forhold til netop dette. Så åbner føromtalte principafgørelse netop op for en afklaring og en forlængelse eft. § 27, stk. 1, 4.

De bedste ønsker

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2012, 12:39   #17
Gunell
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 185
Styrke: 15
Gunell er ny på vejen
Hej igen og tak....

Jeg har ikke gået til psykiater. Har gået til psykolog et par gange ( på jobcenterets opfordring) men hun, psykologen, syntes at det var lidt skørt, da jeg egentligt ikke havde brug for det.
Jeg udviklede noget stress relateret panik ifb. med at jeg var presset fra jobcenteret til at raskmelde mig. Jeg påbegyndte derefter arbejde men, faldt om med forhøjet blodtryk og trykken for brystet pga. stress og smerter efter 2 mrd.

Psykologen mente at det var pga alt det jobcenteret havde udsat mig for og det er hendes udtalelse med at ifb med at jeg følte mig presset af jobcenteret osv osv.

Men mit HOVEDPROBLEM som gør min erhvervsevne og livkvalitet meget nedsat er pga min gigt...

Jeg arbejder 12 timer ugentligt, mere kan jeg ikke, i en af min elskede arbejdsgiver special oprettet arbejdsfunktion.

Jobcenteret mener at jeg kan raskmelde mig på ml. 20 og 25 timer. Og siger at jeg bare kan deltidsforsikre mig
Gunell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2012, 11:37   #18
Gunell
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 185
Styrke: 15
Gunell er ny på vejen
Ihhhh jeg bliver mere og mere arrig....det kan sgu ikke være rigtig det her.

Er frustreret over at skulle formidle og forsvare mig skrifteligt...

Hvordan skal jeg kunne forklare mig ordentligt? Hele min sag er fuldstændig fordrejet til næsten ukendelighed. Jeg ville ønske at man kunne få lov at forklare det hele mundtligt.

Det er så grotesk at jeg har lyst til at kontakte medierne.....

I forstår det nok heller ikke og det kan jeg godt forstå, for i har jo også kun min sag i bidder og fortalt på skrift, der er så meget mere i den.

Hvad sker der hvis ankestyrelsen også giver afslag? Er jeg så lost forever?

Jeg er kun ansat i min "specialfremstillede" stilling i 2012. Hvad så derefter??? Jeg er jo efter 2012 stadig syg og har nedsat erhvervsevne, kan stadig ikke blive hverken hel/deltidforsikret i a-kassen, har jo været syg i 52 uger og røget us af systemet, jobcenteret og BAN har afvist ydereligere revalidering...

Hvad faen skal der blive af mig :O((((((
Gunell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2012, 13:29   #19
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Sender dig loige et kram

Jeg forstår din frustration - og tænker at en god psykiater måske kunne hjælpe - Ikke fordi jeg tror du har brug for psykiatrisk behandling. Men fordi du har brug for en autoritet der kan forklare kommunen hvad der er psykisk og hvad der er fysisk. Og at din gigt ikke kan behandles med antidepressiv medicin. Jeg blev sendt til kommunens psykiater, jeg var skeptisk fordi min arbejdsevne er nedsat af fysiske årsager. Kommunens egen psykiater viste sig at være en stør hjælp i min sag - og jeg tror hans klare udtalelser om at mine problemer er fysisk begrundet, var med til at jeg blev bevilget fleks.
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2012, 21:00   #20
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Gunell

Jeg forstår godt at det ere fysisk, men du bør men tror du vil stå dig bedre overfor kommunen, hvis du får en psykiater til at præcisere, at dit probloem er fysisk og at behandling mod pression ikke er relevant.

Samtidig er det ikke alle, som kommer i hænderne på kommunes anviste psykiatre, der giver en ordentlig vurdering.

Jeg ville derfor selv finde en fagligt kvalificeret psykiater, der kan komme med en udtalelse om, at der ikke er nogen behandlingsmuligheder, idet din problematik bero på det fysiske.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension