K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-05-2008, 14:52   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Tørklæde og kontanthjælp

Citat:
Alle personer, som arbejder i det offentlige, må ikke bære tørklæde, og takker muslimske kvinder nej til et jobtilbud med henvisning til deres tørklæde, skal det koste dem kontanthjælpen.

Det foreslår Dansk Folkeparti. Partiets leder, Pia Kjærsgaard, siger: "Der skal helt klart være sanktioner. Så er det et spørgsmål, hvorvidt kvinden kan beholde sin kontanthjælp". Talskvinde for Det Islamiske Trossamfund, Bettina Meisner, kritiserer forslaget og kalder det grundlovsstridigt.
24timer, side 7, 21. maj 2008

Jeg forstår ikke ovenstående.

Hvad bliver konsekvenserne fremover? Mister man også a-kasse? Mister man også ledighedsydelse? Hvad mere?

Et andet spørgsmål bliver:

Hvis en kvinde under kræftbehandling afventer paryk, fordi håret er faldet af, hvad sker der så, hvis hun bærer tørklæde?

Skal der så lovgives om, HVORDAN dette tørklæde bæres? Eller...?

Jeg undrer mig bare over, hvordan man vil lovgive om det, og hvad konsekvenserne i fremtiden bliver?

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2008, 15:09   #2
Falco
Hvor skulle jeg ellers være
 
Falcos avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2007
Lokation: Hedensted
Alder: 52
Indlæg: 187
Styrke: 18
Falco er ny på vejen
Hejsa

Helt klart der skal lovgives på dette område.

Der findes allerede mange fag, hvor det ikke er tilladt at tildække sig med et tørklæde for ansigtet og ej heller om håret.

Tørklæde er da ok, hvis det dækker håret og kun håret, vi er et samfund hvor vi gerne skulle kunne se hinanden ad og ikke til et par øjne og en stemme.
Det må jo så være op til den enkelte at finde sig et job, som tilpasser sig det man står for, det gælder jo os alle lige meget om det er tørklæde eller andet vi ikke vil være med til.


Jeg vil gerne kunne se den person som jeg sidder og snakker med, dette kan jeg ikke hvis hun er dækket til af et tørklæde. Ta nu bare sagen fra Vollsmose her var der ballade da en dagplejer var tildækket, ja jeg ville også brokke mig, hvis jeg skulle aflevere mit barn til en jeg ikke kunne se hvem var det er da helt sikkert.

Kan slet ikke forstå der er så stor røre om dette emne her i landet, de fleste muslimske kvinder tildækker ikke deres ansigt, så problemet er jo heldigvis ikke ret stort.
Tilgengæld hvis i kvinder tog til Saudi Arabien skulle i tildækker jer helt ellers stod den på fængsel og i værste tilfælde pisk eller anden afstraffelse, hvorfor er det vi ikke råber op om den slags overgreb, eller kun gør det når pressen tager 1 enkelt tilfælde op.

Mon ikke der kan findes en løsning der tilgode ser alle parter, nu står der hverken i den Dansk lov eller i Koranen noget om tildækning af ansigtet---- Endnu da
Falco er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2008, 15:21   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Problemet er mere nuanceret end som så.

Der er forskel på burka og et tørklæde.

Jeg vil ikke ind i en debat om for eller imod tørklæde, men mere om, HVORDAN man vil lovgive om det.

Hvad er et tørklæde?
Hvor stort er det?
Hvordan skal det bindes, såfremt man skal gå med tørklæde?
Må man gå med bandana?
Må man gå med hårbøjle, som er mere end en vis bredde?
Hvad med sløjfer i håret? Hvor store må de være? Hvor må de sidde?
Hvad med kvinder, som mister håret under kemoterapi, som er friske nok til at arbejde? Hvordan må de tildække deres skaldethed?
Og håret? Må frisuren tildække øjnene, hvis pandehåret er for langt? Må det farves og samtidig være så langt, at man ikke kan se ansigtstræk og øjne?

Jeg synes, det ser meget besværligt ud at skulle lovgive om det.

Det er det, der er mit spørgsmål.

Og selvfølgelig skal man kunne "se" den, man taler med.

Der findes OGSÅ fag, hvor håret SKAL bindes fast, så det ikke kommer ned i maden fx.

Min påstand er, at det bliver hulans svært at lovgive om, og at der i så fald skal følge en hulans masse vejledninger, bekendtgørelser osv. osv.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2008, 15:24   #4
Falco
Hvor skulle jeg ellers være
 
Falcos avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2007
Lokation: Hedensted
Alder: 52
Indlæg: 187
Styrke: 18
Falco er ny på vejen
Vel bare at lovgive at et tørklæde kun må dække for håret og ikke andet, man kan faktisk købe en hat der er lavet som et tørklæde til feks. folk der har fået Kræft og af den årsag kemo behandling, faktisk ret smart.
Falco er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2008, 15:51   #5
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Ja, jeg synes altså det er vanvittigt med al den tørklædedebat. Jeg kunne ikke være mere ligeglad, om muslimer bærer tørklæde eller ej. Og burka eller tørklæde.. Hvor stort er problemet overhovedet? Hvor mange bærer burka i Danmark? Mit gæt er, at det ikke er ret mange.

Næ, jeg synes de skulle komme igang med at løse nogle af de problemer vi ved eksisterer, i stedet for at opfinde problemer.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2008, 16:31   #6
lone t
Afhængigheds tegn af K10
 
lone ts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2006
Indlæg: 348
Styrke: 18
lone t er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af gh72 Se meddelelser
Hvor mange bærer burka i Danmark? Mit gæt er, at det ikke er ret mange.

Så kan jeg da høre du ikke bor et sted hvor det er hverdagskost og se kvinder med Burka ;-)
lone t er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2008, 17:05   #7
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Tråden har udviklet sig i en anden retning, end jeg havde til hensigt.
Formålet er IKKE en debat om for eller imod tørklæder.

Vil I ikke godt holde jer til formålet?

Citat:
Jeg undrer mig bare over, hvordan man vil lovgive om det, og hvad konsekvenserne i fremtiden bliver?
Citat:
Der er forskel på burka og et tørklæde.

Jeg vil ikke ind i en debat om for eller imod tørklæde, men mere om, HVORDAN man vil lovgive om det
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2008, 18:26   #8
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Alle personer, som arbejder i det offentlige, må ikke bære tørklæde, og takker muslimske kvinder nej til et jobtilbud med henvisning til deres tørklæde, skal det koste dem kontanthjælpen.
Synes egentligt at alle skal have den frihed at kunne vælge deres egen påklædning, at begynde at lovgive om påklædning hører da ikke hjemme i et frisindet og moderne samfund... vi er jo på vej tilbage mod den mørke middelalder efterhånden...
Og begynde at true folk på forsørgelsesgrundlaget fordi de følger et kodex som er fastlagt i deres tro er da ikke et moderne samfund værdigt efter min mening.
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2008, 18:42   #9
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Ja, jeg ved ikke, hvordan man vil lovgive om det, og jeg synes, det er plat, plat, plat at man overhovedet vil lovgive om det.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2008, 19:44   #10
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hexi Se meddelelser
Synes egentligt at alle skal have den frihed at kunne vælge deres egen påklædning, at begynde at lovgive om påklædning hører da ikke hjemme i et frisindet og moderne samfund... vi er jo på vej tilbage mod den mørke middelalder efterhånden...
Og begynde at true folk på forsørgelsesgrundlaget fordi de følger et kodex som er fastlagt i deres tro er da ikke et moderne samfund værdigt efter min mening.
Den er sådan lidt dobbelt, fordi ingen kunne vel forestille sig en ejendommægler med hængerøvsbukser, en bankdame meget nedringet??

Nej, vi skal ikke alle have frihed til at vælge påklædning , jeg ville nødigt til en læge i burka, i højhælede støvler og kort nederdel, fortsæt selv.

Lovgive om det er nok lige at stramme den, uanset om det er tørklæde eller hængerøvsbukser ( som så støder mig mere end tørklæde), men rimeligt at følge et firma dresscode.

Jeg kan godt følge et forbud mod tørklæde for børn under 15 eller 18, både i skole og på job, idet jeg er meget i tvivl om frivilligheden i det tørklæde.

""takker muslimske kvinder nej til et jobtilbud med henvisning til deres tørklæde, skal det koste dem kontanthjælpen""

Det er i bund og grund vel rimeligt nok.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension