K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-06-2017, 15:39   #1
Nicktob
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-05 2010
Indlæg: 13
Styrke: 15
Nicktob er ny på vejen
Fra pension til flex?

Er der nogen der kan fortælle mig hvem og hvor man skal henvende sig hvis jeg vil undersøge mulighederne for at gå fra pension til flexjob?
Og er der nogen der ved om det overhovedet er muligt?
Nicktob er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2017, 16:51   #2
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Hvilken fordel ser du ved fleks frem for pension.
På pension må du godt arbejde til almindelig løn og får din pension ved siden af... du har pligt til at fortælle hvor meget du arbejder og synes de det er for meget vil de nok foreslå fleks, specielt hvis du har fået din pension efter 2013.
Der er som sådan ikke nogen fordel ved fleks frem for pension og job.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2017, 16:51   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du skal henvende dig til jobcenteret...

Der burde være masser af muligheder for at gå fra førtidspension til et fleksjob...men i sidste ende...der er det op til jobcenteret..

Læs mere hos DUKH her http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...rbejdsmarkedet
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2017, 19:05   #4
Nicktob
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-05 2010
Indlæg: 13
Styrke: 15
Nicktob er ny på vejen
Smile

Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser
Hvilken fordel ser du ved fleks frem for pension.
På pension må du godt arbejde til almindelig løn og får din pension ved siden af... du har pligt til at fortælle hvor meget du arbejder og synes de det er for meget vil de nok foreslå fleks, specielt hvis du har fået din pension efter 2013.
Der er som sådan ikke nogen fordel ved fleks frem for pension og job.
Jeg fik pension i 2009 og jeg synes at tiden eller hvad ved jeg har gjort noget positivt for mig - jeg har hvertfald fået det bedre..
Jeg har for et par mdr siden fundet et skåne job og stedet vil gerne ansætte mig i flex job ( det er samtidig et meget stort ønske for mig at komme tilbage til arb markedet)

Jeg er meget i syv sind om jeg " tør" frasige pensionen men jeg synes jo da jeg har noget arbejdsevne hører jeg ikke hjemme på pension...men samtidig kan jeg heller ikke regne ud om jeg bliver dårligere stillet rent økonomisk - hvis i forstår mig ret?

Men som web skriver er det jobcentret jeg skal henvende mig til? Er der ikke en afd på kommunen længere?
Nicktob er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2017, 19:17   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Din kommune har måske en pensions afd hvor du kan henvende dig...i første omgang..

Måske pensions afd kan fortælle dig hvem det er du skal snakke med..

Men det er jobcenteret der skal vurdere sagen...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2017, 19:37   #6
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Du kan beregne den forventede ca. indtægt, hvis du kommer i fleksjob, på nedenstående hjemmeside, husk at resultatet er upræcist.

http://star.dk/da/Indsatser-og-ordni...0fleksjob.aspx
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension