K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-06-2014, 22:32   #11
siksak
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2014
Lokation: slagelse
Alder: 55
Indlæg: 5
Styrke: 0
siksak er ny på vejen
Tusind tak endnu engang for jeres super gode og let forståelige forklaringer..

det er en jungle at finde rundt i, og især hvis man som jeg, har svært ved at koncentrere sig ret længe ad gangen pga smerter, medicinpåvirkning osv.
men nu har jeg helt styr på hvad jeg skal gøre, og kan næsten ikke vente med at få afgørelsen på skrift
Går i seng nu, det har været en lang dag.... men vender helt sikkert tilbage Vh Anne
siksak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2014, 22:39   #12
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.789
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Lad nu et døgn eller 2 gå..

Kære Siksak.

.... læs det hele igennem og skriv dine spørgsmål ned og vend tilbage senere.

Du må ikke tro vi forsøger at bruge dig politisk, men som nævnt er alt nyt. Derfor råder vi dig så udførligt som overhovedet muligt.

Synk nu det hele det næste døgn, det er en stor mundfuld.

Bare tag det roligt.

Bilkørsel og indtagelse af medicin:
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=117508

"Fast behandling med stærke smertestillende midler giver sædvanligvis ikke anledning til kørselsforbud/inddragelse af kørekortet, hvis der er tale om førere af motorcykel, bil, lastbil eller bus uden betalende passagerer (inkl. anhænger), og der ikke gives større doser end anbefalet (bilag 1), og lægen i øvrigt skønner, at behandlingen ikke vil udgøre en sikkerhedsrisiko. Dette er dog under forudsætning af, at der i øvrigt ikke er helbredsmæssige forhold, der taler imod kørekort."

Maximale døgndoser (mg) for anbefaling af kørekort

Generisk navn

Max. døgndosis (mg) for anbefaling af kørekort til kat. A, B, C og D*
Ketobemidon

180
Hydromorphon

32
Fentanyl

6,4
Metadon

120
Morfin

220
Nicomorphin

180
Oxycodon

110
Petidin

1.600
Tramadol

1.200
Buprenorphin

Ingen
* Gælder ikke injektionsbehandling eller behandling med suppositorier

Nu bliver jeg nød til at gå i seng.

Bedste hilsner

Peter

Tak, Web

Sidst redigeret af phhmw; 17-06-2014 kl. 23:08.
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2014, 23:02   #13
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det var vist et gammelt link du havde fundet der Peter....den dur ikke mere...

Her er den nye af slagsen https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=160914

Vil man se tabellen over hvor meget medicin man kan tage og samtidig køre bil så er den her https://www.retsinformation.dk/Forms...id=160914#Bil1
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2014, 00:47   #14
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Vedr. at være aktivt søgende;

Skriv og spørg hvad forventningen er, og om du kan få bevilliget en mentor eller lign. til at klare det skriftlige, eller om du kan få særlig aftale vedr. krav om ansøgninger, dvs at du selvsagt har max en timer om ugen til dette, og hvad du evt når på denne time.

Jeg mener også at du bør klage, men du skal ihvertfald afvendte afgørelse. Klagepunktet skal især begrundes i at din tilstand er varig, og UDEN udviklingsmuligheder, hvorfor du bør falde uden for personkreds til et fleks på så lavt niveau.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2014, 09:42   #15
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.789
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Til orientering

Kære Pernille Rosenkrantz-Theil, S. Formand for Beskæftigelsesudvalget samt Handicap - & Socialordfører.

VEDR.: Bevilling af fleksjob af svært handicappede medborgere, ned til få minutter/sekunder om ugen.

I forbindelse med den hastighed regeringen vedtager nye reformer, kan det være vanskeligt, at følge med i alle regler og love. Men, som bisidder og svært handicappet gør jeg mit bedste.

Men jeg lytter til, hvad du siger i det offentlige rum, herunder dine udtalelser om borger der får bevilget fleksjob ned til få minutter om ugen, trods deres sygdom og handicap.

I forbindelse med bevilling af fleksjob ned til minutter/sekunder om ugen, kan jeg konstaterer at du i DR1 TV-avisen, mener det var den 12 juni, udtaler følgende: "at vi ikke i vores vildelse fantasi kunne drømme om at kommunerne begyndte, at tælle minutter til et flexjob.----- at der skal gøres noget ved problemet!"

Derfor denne mail. Jeg kan se på Folketinges hjemmeside http://www.ft.dk/Folketinget/findMed...spx?tab=3#tab1 at du dels ikke har stillet nogle spørgsmål i denne samling dels ikke har berørt emnet med bevilling af fleksjob ned til få sekunder om ugen.

Hvis der er noget jeg har overset beklager jeg dette, men håber du kan oplyse over for mig og andre, hvordan det går med arbejdet for en løsning at dette problem?
Hvis ikke der pt foregår en vurdering/løsning af problemstillingen, kan du oplyse om hvornår en løsning eventuel kan forventes?
Hvad vil du fremadrettet gøre for en løsning at dette åbenlyse problem?

Med venlig hilsen

Peter

CC.: offentliggørelse samt til udvalgte interessenter, hvor også dit svar vil blive offentliggjort.

Bilag.
http://www.k10.dk/showthread.php?t=30224


Foreløbigt auto-svar.

Tak for henvendelsen. Jeg modtager langt flere mails end jeg har mulighed for at læse og besvare, selvom alle naturligvis fortjener at få svar.

Drejer det sig om pressehenvendelser kan du nemmest komme i kontakt til mig ved at sende en sms til 61625178.

Drejer det sig om andre henvendelser kan du sende et brev til:
Pernille Rosenkrantz-Theil
Folketinget
1240 København K

Med venlig hilsen

Pernille Rosenkrantz-Theil
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2014, 10:18   #16
malofa
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Indlæg: 378
Styrke: 15
malofa er ny på vejen
Et lille indspark herfra vedr hjælpemidler. Jeg vil klart anbefale dig at få vurderet af en terapeut, hvilke hjælpemidler, der vil kunne afhjælpe din dagligdag. Umiddelbart kunne det lyde som om, du er klar kandidat til at få bevilget de relevante. Selvom der desværre ingen garantier er...
malofa er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension