K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-04-2013, 22:12   #1
Lundberg1960
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2012
Indlæg: 24
Styrke: 12
Lundberg1960 er ny på vejen
Sampension

Har søgt Sampension om tabt erhvervsevne samt pension. Det er utroligt hvor lang deres arbejdsgang er. Jeg har fået flere breve på, hvor langt min sag er samt hvad man pt. Har gjort. Sidst jeg hørte fra dem ca. 1 mdr. Siden, oplyste de mig om, at der manglede nogle papirer fra min læge som de nu havde rykket hende for. Så nu går jeg ugen og venter på om jeg er berettiget til den forsikring jeg har betalt til gennem mange år. Er her nogen andre der har prøvet det samme.?
Lundberg1960 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2013, 00:12   #2
le cuere
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 267
Styrke: 14
le cuere er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lundberg1960 Se meddelelser
Har søgt Sampension om tabt erhvervsevne samt pension. Det er utroligt hvor lang deres arbejdsgang er. Jeg har fået flere breve på, hvor langt min sag er samt hvad man pt. Har gjort. Sidst jeg hørte fra dem ca. 1 mdr. Siden, oplyste de mig om, at der manglede nogle papirer fra min læge som de nu havde rykket hende for. Så nu går jeg ugen og venter på om jeg er berettiget til den forsikring jeg har betalt til gennem mange år. Er her nogen andre der har prøvet det samme.?

Jeg var forsikret hos dem via mit arbejde. Blev syg, var igennem utallige undersøgelser. Blev opsagt på arb. på grund af for langt sygefravær.

Sygedagpenge sagde jeg ikke kunne få førtidspension, at jeg kke var livstruet syg.

Tjekkede pensionpapir, der stod at man kun kunne få førtidspension hvis kommunen mente man var berettiget til førtidspension, og mente de jo ikke.

Var igennem behandling, genoptræning, arbejdsprøvning. Fik så pludselig brev fra pension om at jeg ikke mere var dækket, at min pension var afsluttet, på grund af manglene indbetaling fra arbejdsgiver.

Min erhvervs evne er varigt nedsat, er visiteret til fkeksjob.

Så her står man så, kan ikke gøre krav på erstatning på grund af erhverv evne tab.

Har ikke fået 1 krone af dem.

Hvis din forsikring er indbetaling fra arbejdsgiver, så sørg for selv at fortsætte med indbetaling, så du ikke havner i samme situartion som jeg.
le cuere er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2013, 09:53   #3
Lundberg1960
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2012
Indlæg: 24
Styrke: 12
Lundberg1960 er ny på vejen
Hej Le cuere. Tak for de svar. Jeg har nået det inden at jeg ikke kunne betale de skyhøje priser efter man er røget ud af gruppeliv. Så nu venter jeg bare. Synes bare at jeg har ventet længe nok. Men synd at du ikke nåede det inden du røg ud. Hilsen mig
Lundberg1960 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2013, 10:28   #4
le cuere
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 267
Styrke: 14
le cuere er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lundberg1960 Se meddelelser
Hej Le cuere. Tak for de svar. Jeg har nået det inden at jeg ikke kunne betale de skyhøje priser efter man er røget ud af gruppeliv. Så nu venter jeg bare. Synes bare at jeg har ventet længe nok. Men synd at du ikke nåede det inden du røg ud. Hilsen mig

Sam pension burde efter min mening have informeret om at man røg ud, hvis man ikke selv indbetalte til dem, men at man fortsat kunne være dækket uden at betale hvis man var syg.

Det gjorde de ikke, de sendte kun brev om at forsikring var ophørt.

Godt du har nået det. Desværre er det jo sådan, at forsikringer helst ikke vil af med penge, gør alt hvad de kan for at undgå at skulle udbetale et beløb til den forsikrede.
le cuere er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2013, 11:03   #5
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Jeg er osse gået glip af noget ved sampension.

Da jeg blev fyret blev der ikke mere indbetalt - jeg havde det så dårligt at jeg ikke ænsede at tjekke det.

Nuved jeg bedre, og det er så med at gøre alle opmærksom på at det kan ske, hvis man ophører med at arbejde.
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2013, 11:27   #6
le cuere
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 267
Styrke: 14
le cuere er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af tumnus Se meddelelser
Jeg er osse gået glip af noget ved sampension.

Da jeg blev fyret blev der ikke mere indbetalt - jeg havde det så dårligt at jeg ikke ænsede at tjekke det.

Nuved jeg bedre, og det er så med at gøre alle opmærksom på at det kan ske, hvis man ophører med at arbejde.

Nemlig..

Jeg var syg, gennemgik undersøgelser, behandlinger, genoptræning, var træt, havde ikke overskud til noget.

Blev fyret fra arb. på grund af sygefravær.

Opdagede først efter forsikringens opsigelses brev, det med at hvis man var syg, evt. blev opsagt på arb. og arbejdsgiver ikke indbetalte, kunne man fritages for indbetaling, og stadig være dækket af forsikringen..
le cuere er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2013, 15:46   #7
Lundberg1960
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2012
Indlæg: 24
Styrke: 12
Lundberg1960 er ny på vejen
Når der ik går penge ind betaler Sampension de første 12 mdr men derefter skal man selv dække både pensionen og forsikringen som bliver skildr fra da man ikke længere er i gruppeliv. Det vil suge at hvis man viæ beholde sine forsikringer skal man betale 4000 kr pr kvartal det første år derefter stiger det år for år til allersidste tror omkring 60 år bliver det ca 70.000 kr or pr HVEM har en forsikring i den prisklasse? Men bliver man syg kan man søge tabt erhvervsevne dog inden de 12 mdr der er fra man hold op på jobbet ig frem. ;0) heldigvis nåede jeg det. Men nu er så spørgsmålet om jeg kan få det. Er blevet FP fr januar 13 men det er jo ik nok. Så jeg venter med krydsede fingre men har krampe nu vil ik vente længere nogen der kender til arbejdsgange hvor længe ventetider Sampension har ;0)))
Lundberg1960 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2013, 17:11   #8
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
jeg har fået fra dem, så det kan lade sig gøre, men tager lang tid
indtalte selv i 3 år, efter de første 12 måneder
har fået fra den dato jeg kom på sygedagpenge
har fået 4 år tilbage og indgangsbeløb fra gruppeliv
De penge jeg selv har indbetalt, dem har jeg også fået tilbage
fik tilkendt tab af erhvervsevne fra sampension, inden jeg fik tilkendt pension af kommunen

har desværre ikke nogen råd, da det hele har kørt som det skulle.
blev bare infomeret om de har hentet oplysninger løbende
indtil de har vurderet jeg kunne få den tilkendt
den er varig resten af livet, da sampension indbetaler til pension
så beløbet er ens, selv når jeg går på folkepension om 30 år
beløbet stiger lidt hvert år

Sidst redigeret af MTVRV1; 18-04-2013 kl. 17:19.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2013, 19:16   #9
Lundberg1960
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2012
Indlæg: 24
Styrke: 12
Lundberg1960 er ny på vejen
Hej og mange tak for dit svar. �� Jeg må bare væbne mig med tålmodighed. Bliver beløbet fra Sampension trukket fra din FP? Hilsen Susanne
Lundberg1960 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2013, 20:31   #10
Jasv
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2012
Indlæg: 77
Styrke: 12
Jasv er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lundberg1960 Se meddelelser
Når der ik går penge ind betaler Sampension de første 12 mdr men derefter skal man selv dække både pensionen og forsikringen som bliver skildr fra da man ikke længere er i gruppeliv. Det vil suge at hvis man viæ beholde sine forsikringer skal man betale 4000 kr pr kvartal det første år derefter stiger det år for år til allersidste tror omkring 60 år bliver det ca 70.000 kr or pr HVEM har en forsikring i den prisklasse? Men bliver man syg kan man søge tabt erhvervsevne dog inden de 12 mdr der er fra man hold op på jobbet ig frem. ;0) heldigvis nåede jeg det. Men nu er så spørgsmålet om jeg kan få det. Er blevet FP fr januar 13 men det er jo ik nok. Så jeg venter med krydsede fingre men har krampe nu vil ik vente længere nogen der kender til arbejdsgange hvor længe ventetider Sampension har ;0)))
Er du helt sikker på, at der skal være søgt om tab af erhvervsevne inden 12 mdr. efter fratrædelse?

Man kan jo fravælge nogle af forsikringerne. Min bror har valgt, når de 12 måneder er gået, at fortsætte med indbetaling på Fortsættelsesforsikringen med engangssum v. invaliditet og kritisk sygdom, men fravalgt dødssum, der var forholdsmæssig dyr.

Og så skal han finde ud af, hvor meget han vil indbetale til ordningen ved Sampension, når de 12 måneder er gået.

Sidst redigeret af Jasv; 18-04-2013 kl. 20:35.
Jasv er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sampension Perlen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 11-02-2013 09:06
Sampension og forsikringer Lundberg1960 Alt det andet 1 18-01-2013 23:09




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension