K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-12-2011, 00:37   #201
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Er der ingen der har nogen ideer???
Muligheder for at trænge igennem til SKAT?
Andre der har prøvet turen?

Vedr. "særlige udgifter"(§19), vil SKAT have en principel sag på, hvor mange udgifter man som kronisk syg/handicap kan få lov at fratrække?

Skal SKAT nu til at vurdere om vores speciallægeerklæringer er gode nok, eller bruge lægekonsulenter, eller endnu bedre, selv spille kloge åger?

Eller skal vi nu kunne hive SKAT i retten for at man lider funktionstab, fordi man IKKE kan få lov til at passe sin træning? Og/eller ikke har råd til kørslen?


VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2011, 01:30   #202
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Er der ingen der har nogen ideer???
Muligheder for at trænge igennem til SKAT?
Andre der har prøvet turen?

Vedr. "særlige udgifter"(§19), vil SKAT have en principel sag på, hvor mange udgifter man som kronisk syg/handicap kan få lov at fratrække?

Skal SKAT nu til at vurdere om vores speciallægeerklæringer er gode nok, eller bruge lægekonsulenter, eller endnu bedre, selv spille kloge åger?

Eller skal vi nu kunne hive SKAT i retten for at man lider funktionstab, fordi man IKKE kan få lov til at passe sin træning? Og/eller ikke har råd til kørslen?


VH Popiae
Popiae... jeg har ingen gode råd... men jeg kommer til at tænke på en gældsanering.. kunne du ikke komme i betragtning for sådan en..

Du kan vælge en advokat og ringe til sekr om et møde vedrørende en gældsanering..

Håber at det lykkes for dig.. ♥
Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2011, 01:45   #203
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Der er en 3års forældelsesfrist på lånet, hvis jeg ikke har betalingsevne.

Dette vil SKAT dog ikke anerkende, i første omgang. Det kommer de forhåbentlig til.

PS. ved ikke hvad en gældssanering er?
Men har en ok indkomst, da jeg også har måndentlig beløb fra pensionskasse, dog modregnet mine mange udgifter, jeg pt selv betaler, er det noget småt.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2011, 08:36   #204
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
ØV altså, det er da utroligt at du skal blive ved at "bakse"

Hm, må jo tilstå at vi nok ikke liiige er de rette at spørge ang Skat mv da vi jo -også- tilsyneladende igen i år skal bakse med både dem og kommunen SUK!
(troede jo at de havde fattet det efter 2 års indsats men vi blev klogere gjorde vi !)

Fandt dog lige noget om gældssanering: http://www.familieadvokaten.dk/Emner/6461.html

-måske er der noget deri du kan bruge?
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2011, 09:38   #205
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
jeg gik i sommer, i en lign situation, op på borgerservice med budget mm. og fik standset skats inddriven af 2 måneders kontanthjælp med tilbagebetalingspligt fra 2008.
det blev standset fordi jeg stadig er på norm. kontanthjælp.
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2013, 09:45   #206
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Har fået fuld medhold i Statsforvaltningen her slut april 2013.

Det har holdt hårdt, med dokumenter, der andrager 30-40cm.

Men afgørelsen giver medhold på, at når man modtager §34, med tilbagebetalingspligt feks. pga ejerbolig, har man krav på, at få lavet en betalingsevnevurdering, hvis man har udgifter til særlige behov(handicap/sygdom), når hjælpen ophøre, og gælden skal tilbagebetales,

Kommunen skulle derfor have oversendt sagen(til SKAT), FØR tabelfastsættelse, som opkrævning.(Lov nr 149 §11).(vejledning nr 73.).

hvis sagen derimod sendes som inddrivelsessag, har SKAT ret til at lave udlæg i ejendom(§10).
Forskellen er om, der har været misligholdelse af en fastsat afdragsordning, som borger KAN betale, eller der ikke er en misligholdelse, feks fordi borger skal have udregnet en specifik betalingsevnevurdering, som kun SKAT må lave.

§95 om forældelse er gældende, men bortfalder ved misligholdelse, hvorfor det er afgørende om sagen indsendes og behandles korrekt af SKAT.

Jeg har uberettiget fået lavet udlæg i ejendom, og dette skal nu annuleres.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2013, 21:59   #207
Jasv
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2012
Indlæg: 77
Styrke: 12
Jasv er ny på vejen
Kære Popiae.

Stort tillykke.
Jeg har lige læst din historie og lange vej og kamp med Hillerød Kommune og glæder mig meget på dine vegne.
Takket være din store ihærdighed med at sætte dig ind i sagens detaljer og ikke mindst din vedholdenhed har du kunnet afslutte emne for emne og gå styrket videre emne for emne, - men sikke en brav kamp, du har kæmpet.
Jasv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2014, 10:32   #208
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Se #190, hvor min Merudgiftssag vedr. personkreds spørgsmålet blev hjemvist.
Det tog kommunen 7mdr. at træffe ny afgørelse.

De havde dog ikke ville behandle den hjemviste træningssag fra 2006, ej heller løst transportproblemet, som præciseret af Ankestyrelsen.

Jeg påklagede derfor sagen igen, nu dog på udgifterne, og fik medhold dec. 2013, på de fleste punkter.

Kommunen skal dække min træning, fuld ud, samt transport til og fra træning, tilbage fra 2005.

De skal løse mit transportproblem, samt begrunde og lave ny beregning til håndsrækninger, herunder til hovedrengøring.

Dernæst bliver §114 sagen fra 2008, genoptaget.

VH Popiae

Sidst redigeret af popiae; 31-01-2014 kl. 10:34.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2014, 11:13   #209
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Lidt meget skræmmende at se hvordan en enkelt "lille" (ved godt at den ikke er lille for dig) sag kan strække sig over næsten 10 år.

Hvis dette havde været en sag med en på kontanthjælp ja så havde kommunen sige her værsgo og så snuppe det hele tilbage igen..

Det er intet mindre end under al kritik at sager skal kunne trække ud i så lang tid...

Det er de færreste syge mennesker som kan klare eller overkomme at kæmpe med dem så lang tid..

Så rigtig godt at du bliver ved @Popiae
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2014, 12:35   #210
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Nej, der ville ikke blive refusion, idet Merudgiften er skattefri.

Og idet Merudgiften er kontante beløb, SKAL dette tilbagebetales, hvorfor de IKKE kan spare, ligesom hvis det var praktisk hjælp.

Hvilket jo er helt urimmeligt, at de ofte spekulere i dette.(men dette diskutere/kommentere vi jo ofte her i andre tråde).

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Måske på tide med en underskift indsamling for dette? tvang og magtmisbrug af borger! Indiansummer Politik og Samfund 12 04-09-2013 17:59
Intressant omkring lykkepiller og magtmisbrug Hejdien Politik og Samfund 32 27-07-2011 10:44
Ny regering vil undersøge VKO for magtmisbrug buster Politik og Samfund 16 04-08-2010 09:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension